Vaivat

Meillä oli juhannuksena aurinkoista.. Nyt ollut harmaata. Oon kyllä aikasemmin saanut auringosta pientä näppylää käsivarsiin.. Ehkä johtuu siitä. Mene ja tiedä. Sain reseptin lääkäriltä. Loratadin, mutta otin kelakorvattavan Tuulix vaihtoehdon. Kummassakin sanotaan ettei saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. :D kaipa se lekuri tietää mitä miulle määräs.
 
En oo nyt varma kuuluuko tänne mutta kuitenkin, arviolta 24-25.10 mulla alko menkat ja sitä kesti noin 10päivää jonka jälkeen oli parin päivän vuodoton tauko ja nyt 4-5.11 alko taas ruskea vuoto..sitä ei tullu samalla lailla kun normi menkoissa(normi menkat on sellaset että lorisee vaa..) vaan niukkaammin..paperiin asti kuitenki tullu ja nyt sitä kestäny siitä asti..kerran tuli hyytymä pönttöön..ja siis punasta tulee paperiin, välillä saattaa tulla tosi haaleeta ruskeeeta. Mitä tää on!? Mul ei ikinä oo tälläst ollu ja mulla on siis ehkäsykapseli oikees olkavarres. Kesällä laitettii ja siitä asti normaalisti tullu menkat. En ole varma onko alavatsalla välillä pientä kipuilua..tai sit kuvittelen? Ääh en jaksais tälläst vuotamista..ÄLLÖVAROTUS: tää vuoto ei haise samalta kun menkkojen aikaan.
 
Ootko tehny CMT raskaustestin? Haiseeko se vuoto siis pahalta, voisko olla jotain tulehdusta? Tai sit sulla vaan sekoilee nyt toi kierto jotenkin..
 
CMT: mulla alkoi maanantaina ensimmäiset menkat raskauden jälkeen ja on ollut erilaiset. Paljon niukemmat ja mulla on tosi paljon alavatsakipuja ja niin raju turvotus alavatsalla, ihan niin kuin alkuraskaudessa. Raskaana en kuitenkaan ole. Ajattelin käydä gynellä, jos tästä ei nyt ala tasaantumaan.
 
En osaa selittää sitä hajua mut selväero niissä on, ja en oo testiä tehny kun oon luottanu etten mä oo raskaana kun on kapseli. Tuntuu siltä ku ärtyis jostain yhtäkkiä ku nyt illalla taas tullu vaaleen ruskeeta kun pyyhki..ja sit välillä taas punasta..siis tosi outoa.
 
Päivitys: kävin lääkärillä tänää jok oli siis gyne myös, katto sisälle ja sano et joo verista vuotoa et ei tulehdus varmana ole koska ei haise siltä ja silt tunki sormet ja paineli päältä ja sano et tuntuu kystamainen pallo vasemmalla munasarjassa..menin sit verikokeisiin ja tällä viikolla saan kuulla vastaukset, ja nyt sit vähä on kipee alamaha ku paineli. Sano että on horminaalista vuotoa. Ja mahdollinen ultra edessä vissiinki:/
 
Joo mulla on ollut joskus aikoinaan hormonitoiminnasta aiheutuvia kystia (liukenee itsestään). Silloin kun söin minipillereitä. Ja niiden oireet tosiaan saattaa olla samanlaisia ja olen itsekin miettinyt jos mulla on niitä taas. Mut pidä meidät ajantasalla ja toivotaan, että ihan harmitonta olisi :)
 
Seuranta linja ja 10.12 on lääkärille aika ni kokeilee vasemman munasarja uudestaa onks rakkula/kysta vielä..eiken alko taa vaaleenpunanen vuoto. Ja välillä kipu kun olis ilmakuplia munasarjoissa..
 
Eilen kävin lääkärillä kun sattu vasempaan munasarjaan, sanoi tutkimuksen jälkeen että samanlainen on kuin noin kk sit katsottiin. Laitto lähetteen jorvin sairaalaan naistentautien puolelle, saan ajan sinne jossain vaiheessa niin sitten nähdään onko siellä kysta ja jos on niin minkä kokoinen. Vasemmalla puolella on kipua koko ajan:sad001 niin ja vuotoa ei ole tällä hetkellä
 
Ihmeen pitkään ne sinuu pitää kivuissa. Luulis et tuollaset otetaan vakavasti ja tutkitaan heti. Toivottavasti nyt saat Jorvista avun nopsaan! Tsemppiä!
 
Takaisin
Top