Vaippajuttuja

Minä en ole asiantuntija, kun en ole jaksanut kauheasti perehtyä aiheeseen, aika vähän olen lukenut ja etsinyt tietoa, vain kokeillut ja oppinut kantapään kautta.

Meillä ei muuten pelitä Bumgeniuskaan (eikä ne tosi paljon monessa paikassa kehutut Fuzzibunzit)... siis isommalla, ainoat pul-taskut, joihin koskaan olen voinut luottaa ovat olleet kaksi vahingossa huutonetistä huutamaani R&R-pul taskua. Huusin ne siis vahingossa, kun luin huonosti kuvauksen ja kuvittelin niiden olevan SISÄtaskuvaippoja... Bumgeniuksista tykkään kyllä sisävaipoista, mutta en ole ostanut niitä kuin muutaman, kun suosin kotimaisia valmistajia (Bambino Mio prefoldit ovat poikkeus...)

Myllymuksuista aivan samat kokemukset kuin meemillä. Olenkin täällä kertonut, että tuolla isommalla eivät pidä sitten millään ja ihmettelin jossain vaiheessa, kun samat vaipat pelittivät Leevillä... mutta se ilo jäi lyhyeksi, eli pojan kasvaessa alkoivat falskata puntusta samaan tapaan kuin edelliselläkin. Olen nyt käyttänyt niitä sitten ihan sisätaskuvaipan tapaan, eli ovat käytössä, mutta vedän päälle pul-kuoren/villikset.

Meillä tuo isompi on aina ollut sisävaippa/kuoriyhdistelmällä. Kaikki kokeilemani AIO-vaipat ovat osottautuneet pettymyksiksi. Meidän pojalle eivät vain ole sopineet ja talvella eivät tahtoneet millään kuivua sisällä. Vähän niinkuin nuo BI-villiksetkin, jostain syystä eivät tunnu pelittävän ihan toivotulla tavalla... ovat hyvät päiväkäytössä, mutta yöksi en uskalla laittaa. Meillä muuten menee esim. Onnikkaan Sulo (jonka ostin Leeville) kokoa M-edelleen myös tuon vanhemman päälle (painoa noin 12,5kg) joten noissakin on aika reilu mitoitus. Yövaippana isommalla on aina ollut Nupsukan vaipat... kun kerran hyvän merkin niin en ole vaihtanut, nyt on myös yksi L-koon R&R tuplaläppä ja muutaman pesun jälkeen sekin tuntuu olevan aivan ok.
 
Nonni. R&R vaippoja tilauksessa ja tilasimpas yhden Made By Riinankin, kun oli halpa. Löysin kirppikseltä taskuvaippoja joiden tekijästä ei tietoa. Lappua ei ollut mutta kokolappu kumminkin, joten ei ihan TSI. Tarrat ja sivuröyhelöt, pari mikroinserttiä oli matkassa. Vaaleanpunaisia mutta poikahan ei välitä :) Päivällä toimi loistavasti, reisikumpparit tarpeeksi tiukat. Meidän Fuzzeissa kun ne on tosi löysät jo, joten en enää laita näitä öisin enkä päivällä jos tiedän että on tulossa vähänkään pitemmät unet. Mutta siis nämä kirppari löydöt: pakkasin hyvin imevää hamppua ja ne omat mikroinsertit, riittää tuolle pojalle yöksi. Reisikumppari tiukalla ja vaippa näytti unelmalta. Noh aamulla sänky märkä: vaippa falskasi selästä emoticon
Toistaiseksi ainut vaippa joka ei ole falskannut on äitiyspakkauksen Kushies AIO lisäimulla. En olis ikinä uskonut. No nyt pesen sen vaikka joka päivä, siihen asti kunnes pääsen testaamaan noita tuplaläppiä.
 
Meillä tuo äp:n AIO alkaa olla aivan liian pieni jo. Enää ei saa hyvin istumaan kun kiinnitys menee jo pahasti lonkkaluiden yli ja takaa jää matalaksi. Mutta positiivinen yllätys oli minullekin tuo Kushies vaippa. Yllättävän hyvin piti, vaikkei aukottomasti. Alkuun käytettiin siinä pientä lisäimua, mutta enää ei pysty imua lisäämään kun muutenkin on nafti. Hyvä vaippa se oli lyhyen vaihtovälin vaippana.

Meillä ainoa vaippa, joka ei ole falskannut tähän mennessä on BumGeniuksen yhdenkoon PUL-tasku 4.0. Siihen olen enemmän kuin tyytyväinen. Harmi vaan kun ovat niin turkasen kalliita... Vähän aikaa sitten ostin huutiksesta Babyland PUL-taskun (yhdenkoon). Sekin on ihan ok, mutta ei niin hyvä kuin BumGenius.

Tarkoitus olis tässä ommella itse noita PUL-taskuja taas. Olen piirtänyt valmiiksi kaavan jo jäljitellen tuota BumGeniuksen vaippamallia. Kunpa vaan olis aikaa ja voimia jossain vaiheessa.

Oletteko muuten tykänneet, että kestot on nepeillä vai tarroilla? Mä olen nyt ihastunut kokeiltuani nepillisiin. Eivät pesuissa tartu pahasti (meillä ainakin pesutarroista huolimatta reunoista tarttuu) ja myöhemmin voi pukea housuvaippana kun kiinnittää nepit valmiiksi. Toisaalta meillä ainakin useassa vaipassa tarrat ovat jo alkaneet mennä vähän huonoksi. Mutta ihan jees nuo tarrallisetkin ovat.
 
Meidän laiheliinille tuo Kushies menee vasta nyt! Kiinnitys tarrat ottaa vielä melkein yhteen :D Kertseissä noi kolmoskoot menee vielä piiitkään. Tuo poika on ymmärtäny väärin tän kasvun kun se vetää vaan pituutta lisää...

Meilläkin on noita Babyland vaippoja. Oon tykänny päiväkäytössä niistä. Saa vaikka miten ne nepparit ristiin ja rastiin. Yritin yökäyttääkin, mutta puntista falskas kun ei ole mitään tukikangasta tms. Tykkäsin aluksi pelkistä tarroista kun sen saa aina sopivaksi. Mutta just ton pesemisen kannalta nepit on paremmat.
Olin tänään vahingossa käyttänyt pari PUL-taskua kuivurin kautta. Nyt harmittaa, ettei se kosteussulku kärsiny...muutenkin meilllä on liian vähän vaippoja. Argh.
Kovaa vauhtia tässä pyritään täyskestoilijaksi, tosin lomamatkalle otan päiväkäyttöön kertsit. En nimittäin usko että kerkiää siellä kuivatella ja pestä tarpeeksi ahkeraan.
 
Onko jekku teidän Babyland vaipoissa neppejä useampi rivi? Meidän vaipassa on vain yksi rivi ja sen takia sitä ei älyttömän hyvin saa säädettyä.

Meilläkin tuossa Kushies vaipassa pitkään olis mennyt tarrat toistensa päälle, mutta mä asetin ne aina sillain viistoon ylhäältä alas. Silloin vyötärö kapeni sopivasti ja tarrat mahtuivat olemaan.
 
Joo niissä on muistaakseni kolme riviä neppejä. Ne on ostettu jo joskus viime kesänä, eli voi olla jotain vanhaa tuotantoa. Luulen että ne menee tosi pitkään meillä, kun vielä mennään melkein pienimmillä säädöillä.
Tänään taas testissä uus yövaippa setti. TSI tasku (ollut luottopeli päiväkäytössä), muistaakseni huuto.netistä tuhdeilla imuilla ja pistin päälle pitkälahkeiset villikset. Nyt jos vuotaa niin huomenna pistän pojalle kertsin villahousuilla emoticon  Tulis jo ne R&R vaipat!!
 
Meilläkin on tuossa Babyland vaipassa kolme riviä neppejä siinä korkeussäätösysteemissä, mutta vaipan kiinnittämiseen ei ole kuin yksi neppirivi. Tänään oli aamulla tuo vaippa päällä ja tihkui kosteus läpi siitä edestä. Olipa pettymys. Vaippaa ei siis ole vielä montaa kertaa pesty eli kosteussulku pitäis olla ihan kunnossa vielä. Täytyy ehkä kokeilla jatkossa laittaa siihen eteen extrakerros imuja, ettei tihkuis niin herkästi neppien raoista.

Mutta: miten ihmeessä nuo Babyland vaipat voi olla noin halpoja!? Siis jotain 8,50 e uutena! Siitä ei luulis vaipan hinnaksi jäävän yhtään mitään kun yrittäjän kulut otetaan pois. Jotenkin ihan epäilyttävän halpoja...
 
Oisko vinkkejä miten tietokoneeseen saa eston ettei pääse huuto.nettiin tai kestovaippakauppoihin?

Meillä oli miehen kanssa perinteinen lauantai-illan keskustelu aiheesta "mitä tekisit jos voittaisit lotossa", keskustelu meni jotakuinkin näin:

Minä: Mä kyllä järjestäisin meillä penkojaiset, sais kaikki viedä mitä haluaa vauvatavaroista ainakin. Ja sitten kyllä tilaisin A:lle kaikki uudet vaipat. Onnikkaalta noita ihania kuoseja, ihan UUTENA.
Mies: ööö aha. Mä lähtisin Balille makaamaan rannalle jossa A:n ei tarvis käyttää vaippoja ollenkaan.


 
Jekku: Lapsilukko koneelle ja salasana miehelle tai jollekin muulle vaihtoon ja vahdittavaksi, ettei pääse itse kiertämään lapsilukkoaan. Sitten sen lapsilukon asetuksiin asetetaan ne osoitteet, joihin pääsy estetään. Esim. minun koneella on ilmainen Blue Coat K9-lapsilukko, joka pelittää ihan hyvin. Siellä on tietyt kategoriat aina blokattavia, joihin ei pääse koskaan, mutta itse voi lisätä sekä sallittuja että blokattuja osoitteita. (Noihin osoitteisiin kun päästää muuten ihan ilman mutinoita) Sitten sitä mukaa, kun putiikkeja tulee vastaan pyytää miestä lisäämään ne sinne kiellettyjen sivustojen listaan.
 
Ostin taas lisää vaippoja. Sisävaippoja olen haalinut kun neiti on päättänyt, että hoitopöytä on paras temppuilu paikka. Harson kiinnittäminen on välillä ylitsepääsemättömän vaikeaa.. :) Villahousuja täytyisi ostaa isommassa koossa. HH woolit alkaa olla jo turhan napakat, harson kanssa niitä ei voi enää käyttääkään.
 
Mulla on hurja tavoite neuloa ensimmäiset vaippavillahousut. Tilasin tällaista lankaa:

http://www.kestovaippakauppa.com/product_details.php?p=890

ja ajattelin tällaisella ohjeella neuloa:

http://www.ullaneule.net/0108/ohjeet_villapopat.html

Toivottavasti onnistun. :) Kyllä mä aika paljon olen aiemmin neulonut, mutta nyt se on jäänyt vähän...

Pari Fuzzi Bunz taskua on tulossa loppuviikosta meille. En ole noita aiemmin kokeillut. Saas nähdä toimiiko... Edelleen ykkössuosikkina tuo Bumgeniuksen yhdenkoon vaippa, mutta kun on niin kallis... Eikä me toisaalta ihan hirveesti päivävaippoja ees käytetä...
 
Kröhöm....

Täällä yksi myöhäisherännyt pyytelis apua kestoilun aloittamiseen :D Mua on alkanu hirvittää toi kertavaippojen määrä mitä meillä menee plus se rahan menon määrä.. Eli ihan rahasyistä oon miettiny siirtymistä kestovaippoihin. Ja nyt kyselisinkin teiltä ihanilta ja kokeneilta kestoilijoilta apua alkuun <3 Oon viimeset 3 päivää selaillu nettiä ja perehtyny kestoiluun ja tullu siihen tulokseen että noi taskuvaipat saattas olla meitä varten. Ja yhdenkoon kestoja oon katellu että sitte menis mah. pitkään ja toivottavasti myös seuraavalle pikkupepulle. Mun äiti innostu ja meni ostamaan heti stockalta Closen pop-in AIOn jota kokeiltiin eilen. Ihanan pehmee mutta noita ei varmaan meille tuu enempää, sen verran tyyris vaippa on.. Eli jos teiltä liikenis joitain neuvoja tohon kestovaippamerkki-viidakkoon, onko teillä jollain käytössä hyviä taskuvaippoja joita suosittelisitte? Hinnan takia houkututtaa Babyland- tai Omenakestot, onko niistä kellään kokemusta? Entä laadukkaammat/kallimmat merkit, Bumgenious, Fuzzit, patapum ym. takaako hinta laadun?

Pää on ihan sekasin ku merkkejä on vähintään 100000..

Kiitos kaunis jo etukäteen jos jaksatte valistaa mua <3
 
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :)

Taskuvaipat on etenkin tässä vaiheessa varmasti tosi hyvä vaihtoehto, ainakin päiväkäyttöön. Ne ei ehkä siinä ihan alkuun ole niin pitäviä, mutta nyt jo ainkin meillä ovat suosikkeja. Tuohan sitten on ihan yksilöllistä, että minkä mallinen tasku sopii. Meillä on ollut testauksessa MyllyMuksujen PUL-tasku: falskaa joka ikinen kerta, Babyland: falskaa myös herkästi ja myös tihkuu kosteus läpi, Bumgenius: ehdoton luottovaippa. Nyt olen just saanut pari Fuzzin taskua, mutta niitä en vielä ole päässyt kokeilemaan.

Bumgenius mulla on yhdenkoon vaippana, eli menee tosi pitkään. Myös tuo Fuzzi Bunz tasku, joka on kokoa M, menee tosi pitkään. Oliskohan ollut n.7-14 kg!

Kestovaippakaupassa on Fuzzin taskut tarjouksessa:
http://www.kestovaippakauppa.com/product_details.php?p=835
Tuolla on tosi korkeat toimituskulut, mutta kun tilaa paljon kerralla ja toimitus Matkahuollolla niin ei ole niin paha.

Taskuvaipathan on siitä kivoja, että tasku kuivuu paljon nopeammin kuin imut. Eli jos on imuja enemmän niin taskun saa uudelleen käyttöön tosi pian pesun jälkeen. Noihinhan voi imuksi laittaa vaikka harsopötkön... tai melkeen mitä vaan.
 
Kerro Meemi sitten ku ootte testannu niitä Fuzzeja et millaset oli :)

Nettikaupoissa on kauheesti noita pakettitarjouksia, mutta ku ei uskalla ostaa montaa samaa vaippaa kerrallaan jos ei sitten sovikkaan meijän tytölle. Ehkä pistän tilaukseen nytten ainaki yhet Bumgeniukset ja Fuzzit ja ehkä yhet patapumit ku on alessa tikkunekku-verkkokaupassa. Meillä on kotona hirvee kasa harsoja, niin just sen takia aattelin että taskut on parhaita ku niihin voi tunkee melkeen mitä vaan sisään :)

Mitä vaippaa käytätte yöllä?
 
Voisinmpas jakaa omat kokemukseni.

Fuzzit on meillä kirpparilta kahdella eurolla löydettyjä vanhanmallisia versioita. Eli ne edessäolevat nepparit on viistonmallisessa läpässä, ei suorassa kuten nykymallissa. Nämä oli siis todella käytetyn oloisia, kumpparit löystyny osasta. Tykkään vaipasta koska taskuun mahtuu paljon, heittämällä harso pötkönä ja mukaan muutakin.Säädöt menee meillä vielä tosi pitkään, edelleen M-koossa pienimmät säädöt (7,3kg). Enää ei ole falskannut kun poika on vähän saanut enempi reittä. Ihan passeli vaippa, mutta en ehkä uutena ostais.
Babyland näitä on uutena kolme kappaletta ja meillä toiminut tosi hyvin. Yövaippana falskas, muuten ei koskaan. Näistä on ollut monenmoista kokemusta, valmistetaan Kiinassa massatuotantona eli jos periaatteet antaa periksi niin näistä saa hyvät peruspäivävaipat. Tosin vaipat ei ole tasalaatuisia, eli sillä riskillä.
Dreamnappy nämä huusin vasta hetki sitten, koko M ohivuotosuojalliset.. Tuntuu tosi hyviltä vaipoilta. Vuotosuojat on oikeasti hyvät ja harmittelen vähän etten aiemmin ole näitä löytänyt. Testinä pistin tänään yövaipalle kuoreksi, katsotaan toimiiko. Miinusta taskun ahtaudesta, vaikea saada imuja.

Meidän vaipat on sekalaista seurakuntaa, lähes kaikki ostettu käytettynä kirppareilta tai huuto.netistä. Muutamia TSI vaippoja olen myös ostanut, ja ne on kyllä hyviä   Jos osaisin tekisin toki itsekin. Tai korjaisin edes nuo kuluneet kumpparit fuzzeista...

Yövaippana meillä on täältä kehut saaneita Ronja ja Roopen tuplaläppävaippoja. Se yksistään ei millään riitä A:lle, vaan laitan sisälle hampun/villaa/jonkun muun ohuen imun. Päälle villapöksyt, paitsi tänään kokeilin tuollaista taskua, on niin ohut että muistuttaa kuorivaippaa.

Me ollaan päästy nyt viikon verran täyskestoilemaan, ennen meni välillä enemmän ja välillä vähemmän kertsejä. Suosittelen kokeilemaan ja kokeilemaan, muuten ei selviä mikä on teille paras! Ja jos oisin tiennyt aiemmin että meidänkin paikkakunnalta löytyy vaippalainaamo, olisin ehdottomasti sellaisen paketin lainannut koska siten pääsee lähes ilmaiseksi kokeilemaan kaikkia mahdollisia versioita -eikä tule hukkaostoja.
 
Meilläkin on yövaippana tuo Ronja&Roope tuplaläppä. Siitähän on monta versiota. R&R:n omilla sivuilla myydään myös Desing By You versiota tuosta vaipasta, jolloin voi valita paremmat materiaalit ja laittaa enemmän imuja. Meillä tuo on maksi-imuilla ja tukikankaalla ja nyt kun on imuunsa vihdoin päässyt niin on alkanut riittää. Ja villapöksyt päälle. :)

 
Minä en paljoa taskuja käytä, olen sisävaippakansaa. Mutta on minulla Hahtuvahullun tasku ja AIO käytössä. Tykkään niistä kyllä ja toimivat oikein hyvin, eivät ole päästäneet mitään ohi tai läpi. Tasku on M+ kokoa ja menee kyllä varmaan hamaan loppuun saakka, AIO on S+ ja sekin mahtuu vielä hyvin. Tykkään vain enemmän villahousuista ja sisävaipasta. Helteillä oltiin pelkällä sisävaipallakin. Harsot ovat jääneet nyt vähemmälle käytölle mutta pelittävät hienosti edelleen.
R&R:n tuplaläppä ei meillä enää toimi. Läpät taitavat olla liian leveät meille ja vaippa vuotaa. Eilenkin saatiin pyykätä villahousut kunnon kakkasatsin jälkeen.
Meillä siirryttiin käyttämään yöllä kertiksiä kauan aikaa sitten kun neiti alkoi vääntää useammat kakat yössä. Nyt kakkaaminen on loppunut mutta yövaipatuksen uudelleen aloitus on jäänyt.
 
Nyt minulla on aivan liian vähän vaippoja. Harsoista on jouduttu luopumaan ihan kokonaan kun ei niitä saa enää sidottua kiinni. Parhaimmiksi kokemiani vaippoja en enää saa lisää, uusina ainakaan, ennen kuin valmistaja palaa takaisin äitiyslomalta.
 
Takaisin
Top