Vaippa-asiat, siis kertsit ja kestot molemmat

salamasu

Jostain jotain jo tietävä
Aattelin nyt laittaa tälläsen  ketjun tänne..Ketkä nyt alkaaki käyttään kestoja ja vaikka haluu kysyy jotain ja muutenkin. On totta, et kestovaippa info sivulta saa tosi hyvin tietoo mut ois kiva turista täällä kans aiheesta..Ja myös kokemusta kertokäyttöisistä..
 
Ja mä ihan ekaste aloitanko kysyyn niiltä jotka on kestoja käyttäny et miten teillä eroa käyttössä tytöillä ja pojilla vai oliko jopa samaa sukupuolta omaavilla eroja? Kävikö samanlaiset vaipat molemmille?  Nyt ku itsel on tyttö ja poika pitäs olla tulossa niin tuli vaan mieleen..
 
moikka
Mul on 2 v poika, jonka kanssa kestoiltu melkein koko ajan (jotain satunnaisia kertisia on tullut) Ja tulevan vauvan kanssa kyl kestoillaan varmaan, varsinkinkun esikoinen on jo käytännössä kuiva. En tiedä, onko jotain eroa, varmaan kestoissa vaan paskumman imun paikka ja miten se taitetaan, kun pojalle tulee vähän eteen ja tytölle varmaan alas
 
Niin se varmaan on et pojalle on eteen taiteltava imua enemmän. Ja mitä lueskelin tuolta infon sivuilta kai siihen vaippojen toimivuuteen vaikuttaa paljon se ruumiinrakenne ja miten paljon pissaa.. Et ku tää nykyinen tyttönen ei ole kovin paljo pissaava niin jos toinen on ni pitäs muistaa enemmän imua laitella. Toivon kuitenkin et samat vaipat kävisi kun en tiedä sitten jaksanko keskittyä etsimään sopivia uusia vaippoja kun on varmasti sitten muutakin ajateltavaa. Mut en ota stressiä asiasta..joko onnistuu tai ei :)
 
Osaako joku neuvoa miten se iso imu viime vuoden äitiyspakkauksen valkoseen vaippakuoreen laitetaan? Sain sellaiset enkä ymmärrä yhtään kun on niin iso ja jäykkä jotenkin...
 
Niin itessään niissä oli joku taittelu ohje mukana mut kyllä se minustakin näytti aika hankalalle ja tod. näköisesti tungen ne johki taskun sisään imuiks..mut ainakin harsoille löytyy niitä taitteluohjeita..niitä voit sen kuoren kans käyttää..
 
mä en oo koskaan kestoillu, oon sen verran laiska. mutta voin kertoa meiltä vähän kokemuksia noista kertseistä. meillä pojalla pääasiassa ollu aina liberot käytössä, mut on tullu kokeiltua muumia ja ei hyvä. päästää läpi pissan lähes heti. pojat ku on vähän kovempia tiiraileen. sitte pampers, sama homma, läpi tulee hetkessä. nyt on ollu kokeilussa huggies housuvaipat päivisin ja oon ollu tyytyväinen. jätkä kun tahtoo olla aivan mahoton vaipan vaihdossa niin helppo nykästä vaan pantsit jalkaan. ja ei oo päästäny läpi pissoja. tyttövauvoilla saattaa olla ihan hyviä nuo pampersit tai muumit.. ihottumia ei onneksi oo koskaa vaipoista tullu, et ollaan siltä säästytty. ü
 
Niin meilläkin lähinnä liberot ollu käytössä kun ne on parhaiten käyneet molemmille. Nyt lähinnä yövaippana tai reissuilla kertsit. Tokalla oon kokeillu sairaalas pamperssii muuten en ku ei esikoisellekkaa käyny, huggiessia, liberoo, lidl vaippoja, muumia ja rainbowia. Kaik toimineet ihan hyvin..liberoo saa vaan isoimmissa pakkauksissa ni tulee siks ostettuu ja sitä saa myös tältä meidän kylältä. Tääl ei oo muuta ku s-market, k-extra ja siwa. Ja on ihan kiva kerätä niitä libero koodeja ni saa sielt kerhosta jotain pientä. Se vaan jäi häiritsee ku libero vaihtoi ohuempaan malliin ni se teippivaippa ei oikein taho istua yhtä hyvin ku se entinen paksumpi. Kakat aina valu reisistä mut oon sit käyttäny housuja. Esikoisellakin kokeillu vaikka sun mitä, liberot, rainbowit, pirkat, muumit, lidlin vaipat ja pampersit ja noista vain pampersit ei toiminu.

Kestoissa alkuun käytin 2009 vuoden äippäpakkauksen vaippoja ja harsoja ja kuorta, sit oon käyttäny lähinnä taskuja. Melkein kaikki on babyland merkkisiä kun ovat uutenakin aika halpoja ja yhden koon vaippoja. Käy siis melkein heti vastasyntyneestä taaperoon asti..riippuen tietty miten kasvaa. Mielelläni ostaisin suomalaisia kestoja mut kun ne ovat paljon kalliimpia. Ja juuri nyt ei ole vara siihe satsata.
 
Takaisin
Top