Vaikuttaako sisarustesi määrä omaan lapsilukuusi?

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Millä tavalla tai vaikuttaako ylipäätänsä omien sisarusten määrä omaan lapsilukuun?

Aloin miettimään tänään asiaa, kun juttelin tänään asiasta oman siskoni kanssa. Kerrottakoon siis, että minulla itsellä on neljä sisarusta ja kaksi lasta ja lasten lukumäärä tuntuu tällä hetkellä tosi hyvältä, vaikkakin ajatus kolmannesta lapsesta välillä käykin mielessä. Olen aina tiennyt, että haluan useamman lapsen,jos se on vain suinkin mahdollista, sillä omat sisarukset ovat olleet minulle aina tärkeitä ja heidän kanssa ollaan koettu niin paljon lapsuudessa kuin ihan aikuisenakin. Ja nyt kun näen omat lapseni olen todella onnellinen, että heillä on toisensa, sillä heidän yhteisiä touhuja on ollut ihan huippua seurata ja samalla on ollut ihanaa huomata miten tärkeitä he ovat toisilleen jo nyt.

Tiedän siis pari ihmistä ketkä ovat olleet perheensä ainoita lapsia ja ovat halunneet lapsillensa sisaruksia eli ovat molemmat saaneet kolme lasta. Mutta tiedän myös yhden, jolla oli kolme sisarusta, mutta hän halusi itse vain yhden lapsen.
 
Vaikuttaa siinä mielessä että itse olen ainoa lapsi ja halusin vähintään tämän kaksi lasta, kolmas on vielä optiona hamassa tulevaisuudessa. Lapsena en juuri kaivannut sisaruksia kun kaverit tuntui aina kinaavan omiensa kanssa mutta näin vanhempana sitä kaipaisi omaa perhettä, ehkä jotakuta joka jakaisi vanhenevista vanhemmista huolehtimisen jne.
 
Olemme hyvin erilaisia sisarusteni kanssa emmekä ole läheisiä, joten sikäli yksi lapsi riittäisi. Miehelläni on sama juttu. Asuimme lapsuudessa maalla eikä minulla ollut leikkikavereita ennen kuin koulussa, joten leikittiin vain veljeni kanssa - ja tapeltiin ihan hirveästi. Kaupungissa on eri juttu, en pelkää että poikamme jäisi ilman leikkikaveria, jos hänellä ei olisi sisaruksia. Kolmea lasta en joka tapauksessa havittele; yksi tai kaksi riittää.
 
Kyllä vaikuttaa. Minulla on sisaruksia, ja olen kokenut (ja koen edelleen) heidät niin tärkeiksi ja läheisiksi, että ehdottomasti en halunnut vain yhtä lasta. Toisaalta ajattelen myös, että koska olen vanha äiti, on lapsilla minun kuollessani vielä toisensa, eli heidän ei tarvitse kohdata tuota asiaa yksin.
 
Vaikuttaa, itsellän ei ollut sisaruksia ja lapsena aina kaipasin siskoa tai veljeä. ( omien vanhempien lapsettomuus minun jälkeeni myös vaikutti )
Joten heti kun ”löysin” ns. hyvän miehen annettiin lapsille mahdollisuus tulla. Neljä aikuista lasta on jo ja nyt odotan pientä iltatähteä.
 
Vaikuttaa. Itselläni on vain yksi sisarus ja olemme hänen kanssaan hyvin erilaisia emmekä tule toimeen aikuisenakaan. Olisin aina toivonut toista sisarusta, joka olisi ollut itseni kaltainen.

Toivon siis itselleni enemmän kuin kaksi lasta.
 
Vaikuttaa. Jaoin niin valtaisan myrskyisän lapsuuden ja nuoruuden pikkuveljeni kanssa, että haluan ehdottomasti ainakin kaksi lasta :grin
 
Ei vaikuttanut. Itselläni on kaksi veljeä ja meille on nyt kuudes lapsi tulossa.
 
Tää on kyllä mielenkiintonen aihe! Vastaus on että vaikuttaa! Minulla ja miehellä on molemmilla yksi sisarus ja meille oli päivänselvää, että halutaan toinenki lapsi, jotta olis edes yksi sisarus ja todennäköisesti halutaan vielä kolmaskin.. En kuitenkaan tarkoita että tehtäis lapsia vain ensimmäisen sisaruksiksi, halutaan niitä muutenkin :D
 
Meillä vaikuttaa myös. Ollaan miehen kanssa kummatkin 3lapsisesta perheestä ja aina ollut selvää että halutaan lapsillemme sisaruksia. Haaveena meillä 3 taikka 4 lasta, tällä hetkellä on jo kaksi :)
 
Meillä omien sisarysten määrä ei ole vaikuttanut siihen kuinka monta lasta haluamme. Olemme aina puhuneet kahdesta tai kolmesta lapsesta ja nyt meillä on se kolme lasta :)
 
Itselläni on kaksi sisarusta ja haaveilen 2-3 lapsesta. En kuitenkaan koe että asioilla olisi kovin suurta yhteyttä. Haluan toisen ja ehkä sen kolmannen lapsen, koska... Koska haluan. En ensisijaisesti siksi että esikoisella olisi sisarus/sisaruksia. Vaikka on se toinen lapsi siitäkin syystä kiva.
 
En itse asiassa ole koskaan ajatellut asiaa, mutta saattaa sillä joku merkitys olla. Mulla on kaksi veljeä, ja jotenkin oli aina itsestään selvää, että haluaisin useamman lapsen. Meistä oli paljon seuraa toisillemme lapsina ja on ihania muistoja niistä ajoista, joten kaiketi se on osaltaan vaikuttanut omiin lapsihaaveisiini. No, nyt niitä on yhteensä neljä (biologisia kolme), enkä ole ihan 100 % varma, etteikö joukon jatkoksi mahtuisi vielä yhtä jonakin päivänä. :D
 
Kyllä vaikuttaa, sillä oli mukavaa kun lapsena oli kotona aina leikkikaveri. Veljeni meillä pyörineet kaverit myös olivat mielestäni lapsena plussaa, aina olin ihastunut johonkin heistä :laughing001
Mutta joo, toivoisin sisarusta lapsellemme, ei tarvitsisi olla ainut lapsi.
 
Mun pitää vielä lisätä, että jos oma sisarustenmäärä olisi lapsilukuun vaikuttanut, niin en olisi tehnyt yhtään lasta :laughing021 me, tai siis lähinnä mun veljet :smiley-angelic006, oli ihan hirviöitä penskana, me ei muuta tehty kun tapeltu. Onneksi nykyään ei enää sentään nyrkein :rolleyes:
 
Veljeni meillä pyörineet kaverit myös olivat mielestäni lapsena plussaa, aina olin ihastunut johonkin heistä :laughing001

Sama juttu! :grin Kävin veljien jalkapallo- ja jääkiekkotreeneissä ja -peleissäkin vain niiden ihanien kavereiden takia, en todellakaan veljieni suorituksia katsomassa. :D
 
Takaisin
Top