Vaikuttaako raskauden aikainen stressi ja ahdistus vauvaan kuinka paljon?

Kyfi9463730

Vasta-alkaja
Moikka! Minulla on kamalan vaikea elämän tilanne menossa,ero poikaystävän kanssa, toiselle paikkakunnalle muutto,epätietoisuus saanko asunnon ennen vauvan syntymää ja vaikka mitä muuta stressattavaa paskaa.
Olen viikolla 19 ja olen stressanut ja ollut hyvin ahdistunut kokoraskaus ajan,itken lähen päivittäin.
Onko mahdollista että tämä raskausajan ahdituneisuus vaikuttaa lapsen kehitykseen tai luonteeseen?
 
Samaa minä mietin alussa, kun itkut ja riitely miehen kanssa (minun aloitteestani) oli melkein jokapäiväistä jonnekkin viikolle 10 asti. En oikein löytänyt tietoa stressin yms. haitoista vaikka etsin, en ainakaan mistään luotettavasta lähteestä.

Onko sulla ketään luotettavaa tyyppiä jolta saisit apua? Hyvää ystävää tai tukena olevia perheenjäseniä, tai vaikka terapiasuhdetta? Itelläni auttoi paljon, kun sain vaan puhua ja puhua, samoja huolenaiheita uudestaan ja uudestaan. Auttoi kun tunsi tulleensa kuulluksi ja ymmärretyksi.

Kirjotit tiistaina, onko sen jälkeen vielä ratkennut jotain? Paljon voimia sulle!
 
Takaisin
Top