vaaville vaunut <3

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja myrsky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

myrsky

Näppärä viestien naputtelija
Jeps aloitin tällaisen uuden ketjun kun kaikilla varmaan on vaunu hankinnat edessäemoticon 



ginessa vastailen sulle tähän ketjuun :)
Oon kans emmaljungia katsellut, niitä city crosseja.
En niistä peräkkäin istuttavista oikein välitä ja kuulinkin yhdeltä ystävältä joka myy vaunuja työkseen ettei kannata ainakaan sijoittaa niihin z-line twineihin vaikka käteviltä näyttävätkin.
Toisaalta vielä kun on tulossa talvivaavi niin lämpimät kärryt on ehdottomat, ajattelinkin hankkia vaaville tupliin quadroliftin niin pysyy pikkanen lämpimänä. Hugo menee jo ens talvena ilman koppaa, joten lämpöpussi varmasti riittää.
 
Me ollaan mietitty Carenan Double Swing kaksosrattaita, noissa olis just ne tarvittavat ominaisuudet ja on aika edulliset. Noihin voi laittaa kopan vauvalle, vauva voi olla itseen päin ja isompi sitten nenä menosuuntaan. Kaverilla on ollut tommoset käytössä 1v 4kk ikäerolla olevilla tytöillä ja ollut oikein tyytyväinen. Ainut miinus on ilmakumirenkaat..
 
Hui kauheeta, eihän sitä vielä uskalla edes aatella tämmösiä asioita. ;)
Siis mielessä tietenkin on että tuplat on ehdottomat mutta ehkä jää lähemmäks kesää ennenkun ruetaan niitä hankkimaan. Sitten kunhan ollaan turvallisilla vesillä niin sitten. :)
Mutta toki kiva lukea mitä muut ootte ajatelleet ja mitkä koette hyviksi, vinkkejä saa hyviä sitten täältä. ;)
 
Meillä katsostenvaunut tarvitaan kanssa, kattelin noita Brion double waveja. Nyt ollu Joonalla brion yhdistelmät ja kovasti oon tykänny. Huuto.netistä kattelin että reiluun 300€ saa hyväkuntoisia käyttettyjä.
 
Kävin viime sunnuntaina ostamassa vihdoin tuplakärryt

Sattui niin hyvät silmään ja kohtuu hintaankin vielä.
Eli käytettynä ostin vuoden 2009 emmaljunga twin, city crossit :)
Värikin oli juuri sellainen mitä olin haaveillut musta/hopeat...siihen sopii vaaville sitten melkein  minkä värinen  kantokoppa tahansa.
400€ käytettynä pulitin, mutta huutiksessa kun oon koko talven niitä seuraillut niin tuota hintaluokkaa ne melkein kaikki ovat...
 
no täälähän on monia joilla tulee toi tuplarattaiden hankinta eteen :)

mä kans oon noita brion double waveja aatellu ku on kapeemmat ku noi emmaljungat ja halvemmatki.. Ainakaa tollasii päällekkäisiä en oo meinannu ku tuntuu et vanhempi aina roikkuis sinne vauvan luo!
 
Meillä on ollut jo pitkään rattaat lastenhuoneen koristeena :D. Tilasin netistä uutena, kun oli niin halvat. Yhdistelmärattaat ja Suomessa valmistettu.  Vaunut vaan 239 euroa ja lisäksi otin 30 eurolla sade- ja hyttyssuojat ja hoitolaukun. Matkahuollon kuluineen jäi alle kolmen sadan ja on kuitenkin takuu kun ovat uudet. Mun mielestä ihan hyvät ja käypäset rattaat. Eihän ne ole yhtä erikoisvarustellut kuin jotkut yli kaksi kertaa kalliimmat, mutta mun mielestä ne ajaa asiansa :)

Tässä on linkki vaunuihin jotka me ostettiin: http://www.suomi-vaunu.fi/Shop/ProductListByProductGroup.aspx?id=5
 
Mulla sattui vaunujen suhteen todella hyvä tsägä, huusin nimittäin Huuto.netistä meille Emmaljungan Duo Edge Sport-vaunut vain 300 eurolla! Vaunut ovat 3 vuotta vanhat ja yhdellä lapsella olleet, aivan kuin uudet, ei käytönjälkiä muualla kuin renkaissa.
Halusin Emmaljungan vaunut hyvän laadun takia, menee sitten useammallakin lapsella, jos niikseen tulee.
Lastentarvikeliikkeessä hinta noilla vaunuilla oli 939 euroa!
 
Äääääh, mie olin haaveillu rokkibeibin Babyactive Ballerinoista tietyllä kuosilla mutta NIITÄ EI LÖYDY enää ainakaan sieltä nettisivuilta...!!emoticon Laitoin kyselyä että saako niitten kautta niitä vielä, oisin halunnu JUST NE tietyt..... Ne ois ollu edullisetki, 369 euroa muistaakseni. emoticon Ja ainaki lisätiedoissa sanottiin että turvakaukalon ois saanu samalla kuosilla 69 eurolla.. Voi kökkö!! Toivottavasti niitä saa vielä....!!!
Muuten täytyy miettiä vaunujutut uuestaan.. olin jo laskenu sen varaan että ne me ostetaan, HÖH..
 
Nyt ei harmita enää, löyty uuet PAREMMAT tilalle! :D
(tosin rokkibeibistä tuli vastaus että niitä ballerinoja PITÄIS saaha tilattua haluamallani kuosilla, mutta innostus niihin ehti lopahtaa.. ) Nämä uuet onki paljo käytännöllisemmät kyllä. :) rakastuin näihin. <3 Eli ne on Akjaxin Torentit (väri musta-minttu) <3 Ihanat!! Ja on kuullu nuista vaunuista pelkkää hyvää! :) Ovat edullisetki (339euroa) ja samaa kuosia voi tilata turvakaukalon autoon (110euroa), EI PAHA! :D

Mieskin tykästyi nuihin. Eli eiköhän me ne tilata. :)
 
Meillä on Akjaxin big Star vaunut, jotka saadiin 105eurolla alle vuoden käytössä olleet. Olin jo pitkään katsellut sitä mallia, ja tuurilla löytyi täysin uusia vastaavat. Olen ollut tosi tyytyväinen! Vaikka malli ei olekkaan mikään supertunnettu merkki, niin testailussa todennut vaunut todella toimiviksi. Itse olen ainakin tykännyt, ja saanut positiivista palautetta muilta vastaavia käyttäneiltä. :)
 
Jeee! nyt on sitten yhdistelmävaunut haettu! Knorr babydoo Nizza Air:it, suklaa-pilkut väriset. Ne on ihanat!
 
Minä tein eilen kaupat uusista Brio Sing-rattaista + vaunukopasta. Mies osti jokin aika sitten Brio Primo-turvakaukalon telakalla turvallisuustestien perusteella. Turvakaukalo on yhteensopiva Brio Sing-ratasosan kanssa, joten päädyimme lopulta Singiin, vaikka alunperin olin haaveillut Emmaljungan Nitro City-rattaista. 

http://http//www.youtube.com/watch?v=_OrkLt4pyvs
 

Me käytiin tänään ostamassa yhdistelmävaunut. Emmaljunga Mondial Duo Combit kromirungolla ja White leatherette kuosilla, se on aivan ihana. Tuo valkoinen väri saattaa olla haastava, mutta olen äärimmäisen tarkka siisteydestä ja aion pitää vaunuista hyvää huolta. Piti ostaa vielä emmaljungan valkoinen turvakaukalo, mutta niitä ei ollut nyt saatavilla :(
Ostettiin sitten Britaxin turvakaukalo joka sopii Emmaljungan runkoon.
 
Me ostettiin, tai no varattiin (saatii varattua silleen, että käy maksamassa osissa ja kun on kokonaan maksettu ni saa mukaan), pikkuselle ne Emmaljungan City Crossit Quadroliftillä, värin nimeä en muista, mutta musta-harmaat ne oli :D me päädyttiin siihen quadroliftiin jo ihan säilytystilan takia, kun on niin pienet tilat säilytellä melkein mitään 

Mäkin haaveilin aluks noista valkosista nahkasista, enemmän siitä Charleston väristä kylläkin, mutta itse kun en ole mikään kamala siivousintoilija ja multa tuppaa vähän jäämään semmonen pikkutihrustaminen pois, ni aattelin, että käytännöllisempää (ja mulle helpompaa) varmasti niitten tummien kanssa. Oon kyllä vielä jälkeepäin monesti miettiny, että mitä jos (jos en väärin muista, niin sanoivat siellä lastentarvikeliikkeessä, että voi vaihtaa väriä niin kauan ku lopulta lähtee mukaan)
 
Mä oon nyt jostain syystä ihastunut Brion Singeihin, mutta haluaisin joltain ihan oikeeta faktatietoa, että miten ne kulkee talvella lumessa? Tai ylipäätään muutkaan joissa on pienemmät etupyörät.

Haluaisin niin kovasti sirot ja sievät vaunut, en mitään panssarivaunuja.. :D Oon tosi tarkka tällasissa, niin alkaa mennä tosi vaikeaksi vaunujen hommaaminen....
 
Meille ostettiin nyt sitten huuto.netin kautta vuoden 2010 Brio Happyt, musta-turkoosit.
Noi on ihan kuin uudet, ei muita käytön jälkiä kuin renkaat pikkasen tietty kuluneet.
Oon aivan rakastunut meiän pikku-ukkelin kärryihin ja en malta oottaa, että pääsen jo työntelee pihalle niitä oioi!
 
Meille löytyi yllättäen tutuntutun kautta Emmaljungan Duo Edge Sport -vaunut, jotka on olleet yhdellä lapsella. Todella hyvin pidetyt vaunut, ei missään mitään käytönjälkiä! Vaikuttavat laadukkailta ja tukevilta ja muutenkin kaikinpuolin erinomaisilta, vaikkeivät taida aivan markkinoiden kompakteimmasta ja kevyimmästä päästä olla, kun ajattelee auton perälle nostamista. Onneksi on tilava auto. Olen todella tyytyväinen, vaikka käytössähän sen sitten vasta tietää paremmin!

Odotan jo aivan järkyttävällä innolla syksyisiä vaunulenkkejä pienokaisen kanssa <3
 
Takaisin
Top