Vaasan alueella 2016 vuoden äitejä? :)

Ninzuu

Silmät suurina ihmettelijä
Ihan mielenkiinnosta päätin aloittaa tämän ketjun, sillä toivoisin kovasti saavani tämän kautta vertaistukea muilta odottajilta ja vastasyntyneiden äideiltä lähellä itseäni :) Itselläni la meni siis jo 30.5, mutta vielä on poitsu pysynyt rauhallisesti yksiössään. Itse täytän tässä kuussa 21v, joten varsinkin nuoremmista äideistä olisi mukava saada juttuseuraa :) Se kun vain harmillisesti on niin, että kovin usealla ikäiselläni sitä lasta ei vielä ole..

Jonkinlaisena itseni esittelynä, pidän lenkkeilystä, musiikista ja erityisesti shoppailusta :grin Opiskelen VAMK:issa sosionomiksi, josta nyt jäin vuoden äippälomalle. Perheeseen kuuluu itseni ja vaavin lisäksi mieheni :) Raskaus oli osittain yllätys, muttei täysin puun takaa tullut ihmetys, ja tiedossa on siis poikavauva. Raskausaika sujui itselläni jopa pelottavan hyvin ilman sen kummempia kärvistelyjä ja aika meni nopeasi, kunnes nyt. Rv tällä hetkellä siis 41+2 ja poika ei vaan halua luopua yksiöstään.

Toivottavasti Vaasalaisia ilmaantuisi tähän ryhmään, iästä tai raskausvaiheesta riippumatta :) Tämä olisi siis paikka kokemuksien jakamiselle, niin hyvässä kuin huonossa, ja samalla toivoisin että ainakin osa meistä tutustuisi toisiinsa ja voisimme kenties järjestää joskus jonnekkin tapaamisen vauvojemme kanssa :p En tiedä onko muilla mielenkiintoa tällaiseen, mutta tähänkin kysymykseen saa esittää omia mielipiteitä :)
 
06 alueelta 90km vaasasta löytyy täältä.. Mut ikää "jo" 28 ☺️
 
@Hippunen2 ei sillä iällä niinkään mitään väliä! :) Mulla mies täyttää tän vuoden puolella 34v. että kyllä tässä tulee pyörittyä "vähän vanhemmankin" väen kanssa :) Ideana vaan saada äitituttavia tästä lähialueelta :) Koska sinulla on la vai onko sinulla jo lapsia? :)
 
La on vk päästä :) ja esikoinen täyttää 5w. Heinäkuussa
 
Noniin :) Taisitkin jo saada tytön ulos jos oikein katsoin tuolta toisesta foorumilta? :) Jos katsoin oikein niin miten nyt on arki lähtenyt menemään? :) Itse yritin sinne toiseen foorumiin vähän päivitellä omia kuulumisia vaavin kanssa :)
 
Joo tiistaina päätti syntyä. Typy täytti juuri 48h joten päästään kotiin tänään :)
Typy syö,nukkuu ja on tyytyväinen. Minä taas selvisin sektiosta oikeastaan kivuitta,mitä nyt haava aluetta kinnaa jos kauan makaa ja nousee ylös :)
 
Mä voisin huikkia tuolta heinäkuisista, asun kanssa n. tunnin ajomatkan päässä Vaasasta. Toista odotan ja nyt menossa rv 35+4, uskoisin kovasti synnyttäväni kuitenkin jo parin kolmen viikon päästä, kun esikoinenkin (poika 2v.5kk) tuli viikon etuajassa. Kovasti olisin jo valmis tän babyn ulos pullauttamaan. Ikää mulla itellä jo 33v. :)
 
Täälä ois kans yks likellä asuva, 38km ois vaasaan. Oon tosin jo kohta 33v ja meijän esikoinen synty helmikuussa :) on vaan harvinaista et tääl on vaasan likeltä ku helmikuisis ei ollu muita ku minä :)
 
@Pikkunöösä, tervetuloa ja mitä tällä hetkellä masuasukille kuuluu? :) @marinellahi83 mä kans huomasin, ettei hirveesti täältä Vaasan läheltä taida olla ihmisiä täällä :eek: Mistäköhän sekin johtuu? Sen takia ajattelinkin, että teen tämän viestiketjun niin me vähemmistöläiset löydämme toisemme :D
 
Ihan mahottomasti punkee itteensä vattan nahkan läpi. Välillä häpyluunliitoskivut vaivaa tosi pahastikin, ei meinaa saada housuja jalkaan ja yöllä pitää nousta kolmen tunnin välein pissalle. Välillä supistelee enemmän ja vähemmän, ei säännöllisesti kuitenkaan, eikä kovin kivuliaasti. En jaksanut lähteä enää ystävien mökille parin tunnin ajomatkan päähän, senkään takia, kun ei ole kuin ulkohuussi saatavilla ja kun niin pitää yöllä monasti ravata pissalla. Rauhallista koto-Juhannusta siis valmistaudutaan viettämään. :) Mitenkäs teidän Juhannus-suunnitelmat?
 
Juhannus meni kotona ja vanhempieni luona. Grillailua ja oleilua lähinnä :) Ilma meinaa vaivata tuota meidän pojan masua ja illasta aina on sellainenkin show ennen kuin sen saa sänkyyn. Illasta aina alkaa itku.. Kakkaa ja pissaa tulee hyvin, joten ei ole siitä kiinni. Olen käyttänyt Disflatyl tippoja, mutta tänään jätän laittamatta ja kokeilen, että olisiko parempi ilman niitä. Korvikkeena käytän pelkkää jauhetta, kun tuntui sille, että nestemäiset eivät sopineet ja valmistemerkkinä NAN. Kyllä harmittaa jokaista osapuolta kun lapsi huutaa naama punasena ja yrität sitä käännellä kaikin päin ja hytkyttää tosi lujaa sylissä ollessa. Toivottavasti on nopeasti ohimenevää :/
 
Täällä oltiin aatto kotona mut juhannuspäivänä käytiin tuttavaperheen luona paljuttelemas ja saunomassa :) toki tyttö sai vaan olla sitteris ja sylis etten ny raaskinu viel paljuun sitä ottaa :)
Mä muuten käytin meijän likalla disflatyliä ku oli mahavaivoja, ja käytin niin kauan kunnes pullo loppu. Hällä ne autto mut kaikilla ne ei valitettavasti tepsi. Pari vko sitte avasin toisen pullon ko alkaa mahavaivoja tulla mut ku maistelee soseita. Ja d-tipatki alotin vasta nyt ku mitkään tipat ei oo sopinu :eek: ja oon kokeillu 3 eri d-vitamiinia.
Ninzuu, ookko kokeillu sitä omneo-korviketta? Se kuulemma auttaa mahavaivoihin. Kaveri kerto et hänen poika huus iltasin mut ko vaihto omneoon ni mahavaivat loppu.
 
En oo kokeillu omneo korviketta..onko se tuttelin? Tuttelia oon yrittäny vältellä ku oon kuullu vain huonoja kokemuksia :eek:
 
Se on nutrilonin. Saa isommista marketeista ja apteekista. Ja muistaakseni on aika samaa hintaluokkaa ku muut korvikkeet.
 
Hei! Ja kiitos kysymästä! Nyt menee suhteellisen hyvin, poika on vähän päälle 1,5kk ja suoli on ilmeisesti kehittynyt, sillä iltaitkut ovat jääneet hyvin vähiin. Nyt lähinnä osoittaa taistelutahtoa unta kohtaan, sillä väsyneenä itkee sitä, eikä millään kuitenkaan haluaisi nukahtaa. Onneksi tähänkin on löydetty erilaisia keinoja, joilla poika rauhoittuu :) Ostin tuota Nutrilonin Omneoa, ja annamme sitä nyt sekaisin NANin Sensilacin kanssa. Nutrilonista oli apua viikoksi (silloin itkuaikana), mutta poika "siedättyi" sillekkin korvikkeelle :/ Ei auttanut kun vain aika. Poika viihtyy turvakaukalossa, jonka saan adaptoitua rattaisiin. Kunnollisissa vaunuissa nukkuminen ei ole meidän pojan juttu. Ulkona ollaan oltu nyt ainakin kerran päivässä kun miehen kanssa hurahdettu siihen Pokemon Go peliin :D On saanut olla onnellinen, että on kesä, niin ulkoilukin on mukavampaa eikä poikaa tarvitse topata :) Miten @marinellahi83:lla menee? :)
 
Kiva kuulla et nyt menee paremmin! :) täälläki on tota väsyitkua mut ei millään malta nukahtaa :) tossa 3kk iässä aloin nukuttaan tyttöä mun viereen ku se oli imetyksen kannalta paljon parempi ja nyt yritän vierottaa likkaa omaan sänkyyn ja seki on aikamoisa taistelua välillä :D likka täytti viime viikolla 5kk ja oppi sen kunniaks ryömimään, nyt saaki koira ja tavarar kyytiä :D soseita aloteltiin maisteleen 4vko sitte ja hyvin on tähän asti kaikki maistunu :)
Mäki oisin halunnu kokeilla sitä pokemon go:ta mut mun känny ei jostain syystä löyjä sitä :sad001

Mites muilla vaasan alueen äideillä menee?
 
Meillä on la vasta joulukuussa mutta 20km vaasasta ja vaasassa pyörin päivittäin. Nuorena kans esikoisen sain, olin 20 ja toinen syntyi kun olin 21 :) ikää minulla 30, että aika vanhus jo sun kategoriaan... :)
 
Tuossa mietin etten ole tottunut kuntaliitokseen edelleenkään, siis minähän asun Vaasassa, keskustaan vain se reilu 20... :D
 
Takaisin
Top