Vaasa vs. Seinäjoki

Huugo

Vasta-alkaja
Kommentoikaa kaikki, joilla on kokemuksia jommasta kummasta tai molemmista sairaaloista. Pitäisi päättää (nyt tosin vasta rv 10+4), että kummassa synnytän esikoiseni. Molemmista kuullut sekä hyviä että huonoja kokemuksia. Olen hyvin kahden vaiheilla...
 
Moi! Itellä on kokemusta kummastakin sairaalasta; vuonna 2000 Vaasa ja 2005 & 2006 Seinäjoki. Vaasassa sain erittäin huonoa kohtelua, jouduin johonkin varastoon yöksi, puhuivat ruotsiksi paskaa selän takana kun luulivat etten ymmärrä. Tosin salissa kätilö oli aivan ihana, mutta ei se paljon pelastanut. Ja tästä siis on jo aikaa "hiukan". Seuraavan lapsen oli tarkoituskin syntyä Seinäjoella ja olin todella tyytyväinen saamaani kohteluun. Kolmannen oli tarkoitus syntyä Vaasassa (muutimme niin lähelle, että vaihtoehtona ei oikein ollut muuta). Satuimme kuitenkin olemaan anoppilassa kylässä kun synnytys alkoi ja pääsinkin Seinäjoelle synnyttämään. Seinäjoella henkilökunta oli ystävällistä niin prenalla, salissa kuin synnyttäneiden osastollakin. Apua sai aina kun sitä pyysi.
 
itsellä kokemusta on tuolta seinäjoelta ja siellä henkilökunta ainakin oli todella ystävällistä niin odottavien, synnyttäneiden sekä vto:n väki kaikki aivan ihania ja ymmmärtäväisiä aion todellakin muutkin lapseni siellä synnyttää vaikka itekin saisin valita meenkö vaasaan vai sjoelle...  eikä kyllä yhtään mitään pahaa sanottavaa mulla ole sieltä mu
 
Kiitoksia vastanneille. Olin jo menettänyt toivoni vastausten suhteen, mutta tulihan niitä. Itsellä oli myös se käsitys, että Vaasassa ei ainakaan aikaisemmin ole aina hyvin kohdeltu. Olisin kuitenkin halunnut tietää, että pitääkö se edelleen paikkansa. Vaasan sairaala kuitenkin lyhyen matkan kannalta houkuttaisi...
 
Pieni nosto tälle ketjulle, koska itsekin etsin tietoja Vaasasta raskaana ollessa. Minulla ei ole paikasta mitään huonoa sanottavaa, kaikki kohtaamani kätilöt olivat mukavia, toiveet kuunneltiin ja hätäsektioon päätyneen synnytyksen jälkeen saimme oman huoneen. Myös osastolla oli suurella sydämellä työtään tekeviä ihmisiä :) Kieliongelmiin en törmännyt. Vaasaan on myös hiljan tullut perhehuoneet, joihin pääsee halutessaan pienestä lisämaksusta. Kaiken kaikkiaan asianmukainen paikka synnyttää.
 
Takaisin
Top