Heissan!
Kirjoittelen kun tuntuu kovin pahalta. Tänään huusin todella rumasti omalle kaksi vuotiaalle lapselleni ihan mitättömästä syystä.
Meidän perheessä on pieni kuukauden ikäinen vauva, tietää siis univelkaa, tämä kaksi vuotias kiltti ja suloinen lapsi, jolla ei ole vielä pahaa uhmaa, pari häsläävää koiraa ja paljon poissa töiden takia oleva isä ja tällä hetkellä kovin väsynyt äiti.
Poden todella huonoa omaatuntoa siitä että ulos lähtiessä taapero pani jälleen leikiksi pukemisen kanssa.. Koirat olivat yli innoissaan kun tiesivät että kohta mennään lenkille ja vaunuissa vauva joka heräsi mekkalaan ja alkoi itkeä kovasti.. Yritin taiteilla kaikkien näiden välissä ja sitten vain pinna katkesi ja alkoin purkamaan pahaa oloani pikkuineen taaperooni. Huusin rumasti että miksi joka päivä pitää tapella samoista asioista ja miksi kastelit jo sukkasi jne jne.
Eihän se nyt hyvänen aika ole hänen vikansa, kun ei reppana osaa edes pukea ja vaistoohan hän kun olen hermostunut. Olen tähän asti saanut hillittyä hermoni hyvin ja olemme kunnialla selvinneet näistä tilanteista.
Eikä se mutta kun purskahdin hillittömään itkuun, niin pikkuinen luuli tehneensä jotain pahasti väärin ja hän yritti lohduttaa minua.. Ei se ole lapsen tehtävä potea huonoa omaatuntoa. Minä tein väärin häntä kohtaan.
Voi kun vaan voisi pyyhkiä tuon kohdan pois. Yritin selittää hänelle että äiti ei ole vihainen, äiti on väsynyt ja on hyvin pahoillaan että sillä tavalla huusi. Eikä äidillä ole hätää vaikka äiti nyt itkee hiukan.
On vaan niin paska fiilis! Eikä sitä yhtään helpota se että postin jakaja oli käynyt eteisessä tuomassa postipaketin sillä aikaa kun huusin ja sitä huutoa ei voinut olla kuulematta. Postinjakajakin luikki tiehensä ilman paketin kuittusta.
Kaippa hänkin luulee nyt että olen hirviöäiti joka pahoinpitelee lapsiaan ja huutaa niille päivät pitkät.
No eipä tästä ole kai kun tie ylöspäin ja erittäin kova opetus hermojen hillinnästä.
Miten te muut selviätte arjesta yksin pienten lasten kanssa?