Väärin kuullut laulujen sanat

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletko kuullut väärin laulujen sanoja?

Olen mestari tässä. Esimerkiksi kun mies katsoi kerran YouTubesta musiikkivideota, kuulin "Likaset sukat", vaikka siinä laulettiin (räpättiin) "Likaset filat":hilarious:

Nyt pää lyö tyhjää eikä mieleen tuu muita, mutta palaan kertomaan kun muistuu mieleen!
 
Mä lauloin nuorena suureen ääneen "Yes I'm gonna be your gay, yes I'm gonna be your guy", Sound of R.E.L.S:in biisi Raising My Family siis kyseessä. :hilarious:

Onnistun kuulemaan suomenkielisetkin biisit väärin, mm. "Gunnel jo runkkaa, katselen" (kun neljän ruuhkaa katselen) tai "Taiteilija Rämä" (taiteilijaelämää).

Uudempiakin sanoituksia olen kuullut väärin, mutta en saa juuri nyt niitä mieleeni.
 
Esikoinen luuli pienempänä, että Stigin "Ajan koko yön" -biisissä lauletaan "Mä ajan koko yön, niin kuin Hydrocortison" (oikeasti: "Mä ajan koko yön, niin kuin Roy Orbison"). Hänellä oli tuolloinen atooppinen ihottuma aika pahana, ja se vaati ahkeraa rasvausta sekä kortisonkuureja, joten Hydrocortison pääsi biisiinkin. :grin
 
Nightwishin I want my tears backin kertosäe kuuluu edelleen: I want 90s back.

Ja miksikäs ei.
 
Kaija Koon Korkkarit kattoon. Kuulin sen aina "siellä missä puutarha" vaikka lauletaan "silmissä kultaa". :

Klassinen väärin kuultu on Sankarit. Usein kuulee versioituna "me ollaan sankareita kaikki kun oikein silmiin katsotaan". Ei siinä silmiin katsota, vaan OIKEIN SILMIN katsotaan. :wink
 
Aijjoo ja Apulannan Savuna ilmaan. En älynnyt mitä siinä lauletaan. "Kivusta nautin...(minkä?) matkaa" ennen kuin joku kertoi, että "kivusta NAUTINTOON on matkaa".
Hohhoijaa...:D
Kun jotain kuulee väärin niin sen kans kuulee!
 
Klassinen väärin kuultu on Sankarit. Usein kuulee versioituna "me ollaan sankareita kaikki kun oikein silmiin katsotaan". Ei siinä silmiin katsota, vaan OIKEIN SILMIN katsotaan. :wink

Mitä, eikö siinä lauletakaan silmiin katsomisesta? Luulin tähän asti niin. :hilarious:
 
Irlantilainen eksäni, joka puhuu ja ymmärtää vain vähän suomea, luuli, että Scandinavian Music Groupin biisissä laulettiin Lapin Kulta -oluesta. "Ota minusta puolet" -biisissä lauletaan "Ota korvalehteni läpi kuultava valo", ja hän luuli että tuo "läpi kuultava" oli Lapin Kulta. :D
 
Evelinan biisissä Tornado on montakin kohtaa, joista ei sua selevää. Jotain siinä lauletaan, että "liikuttamaadoo" ja lopussa että "tiiän miks mut skyttimetään". Mitä ihmettä? Kuulostaa ihan siansaksalta! :woot:
 
Lapsi kuunteli Matkalaulua ja siinä kun lauletaan "Repussa leipää ja piimää vaan" kuulin "Repussa leipää ja viinaa vaan". Vähän erisävyinen laulu. :hilarious:
 
Aijjoo ja Apulannan Savuna ilmaan. En älynnyt mitä siinä lauletaan. "Kivusta nautin...(minkä?) matkaa" ennen kuin joku kertoi, että "kivusta NAUTINTOON on matkaa".
Hohhoijaa...:D
Kun jotain kuulee väärin niin sen kans kuulee!

Tää on klassinen. Mähän joskus kuulin sen niin että kivusta nautin, Töölöön on matkaa. Öh. En ees asu siellä päin, niin en tiedä mistä korvani keksi ton :grin

Ja Floridan Low, kuulin "boobs with the fur" ja mietin miksi on tehty biisi karvasita tisseistä. On kai näitä enemmänkin, en nyt heti muista.
 
Evelinan biisissä Tornado on montakin kohtaa, joista ei sua selevää. Jotain siinä lauletaan, että "liikuttamaadoo" ja lopussa että "tiiän miks mut skyttimetään". Mitä ihmettä? Kuulostaa ihan siansaksalta! :woot:

Tuo ”skyttimetään” -kohta on mun mielestä raivostuttava siksi, että siinä lauletaan ”tiedän miks myrskyt nimetään sun jälkeen”. SUN JÄLKEEN. Englanniksi joo noin, mutta suomeksi ”sun mukaan”. Eiköhän toi oo tahallista Finglishiä, mut ärsyttää silti. :grin
 
Evelinan biisissä Tornado on montakin kohtaa, joista ei sua selevää. Jotain siinä lauletaan, että "liikuttamaadoo" ja lopussa että "tiiän miks mut skyttimetään". Mitä ihmettä? Kuulostaa ihan siansaksalta! :woot:
Mäkään en saa tästä selvää. Eikä ole edes kauaa kun sain tietää että tässä lauletaan tornadosta, eikä FERNANDOSTA.....
 
Mäkään en saa tästä selvää. Eikä ole edes kauaa kun sain tietää että tässä lauletaan tornadosta, eikä FERNANDOSTA.....

Nykyään taitaa olla muodissa sellainen mutiseva laulutyyli, ettei sanoista saa selvää. Niin kuin Kasmirin Vadelmavene; en enää muista, kuinka kauan kesti, ennen kuin tajusin ettei sitä lauletakaan ranskaksi. :hilarious:
 
Muksunahan laulettiin "päät pois" kun tuli telkusta amerikkalainen poliisitv-ohjelma :hilarious:
Tunnarihan oli Ìnner circlen Bad boys ja olkaa hyvät, aamun korvamato tartuttu :p

on paljon muitakin väärin kuultuja biisejä, mutta en muista niitä. Muutenkin mun biisituntemus on olematonta. Vaikka paljon kuuntelen musiikkia, niin tiedä biisien nimiä/esittäjiä.
 
Muksunahan laulettiin "päät pois" kun tuli telkusta amerikkalainen poliisitv-ohjelma :hilarious:
Tunnarihan oli Ìnner circlen Bad boys ja olkaa hyvät, aamun korvamato tartuttu :p

on paljon muitakin väärin kuultuja biisejä, mutta en muista niitä. Muutenkin mun biisituntemus on olematonta. Vaikka paljon kuuntelen musiikkia, niin tiedä biisien nimiä/esittäjiä.

Mä ja veljeni luultiin tuo Bad boys ihan samalla tavalla lapsuudessa. :D


Ja samalainen olen tuossakin, että biisituntemus on surkea. Juuri piti koota soittolistaa viime lauantain juhliin, mutta oli vähän hankalaa, kun en tiennyt "sen yhden hyvän biisin" nimeä saati esittäjää. :D
 
Aijjoo ja Apulannan Savuna ilmaan. En älynnyt mitä siinä lauletaan. "Kivusta nautin...(minkä?) matkaa" ennen kuin joku kertoi, että "kivusta NAUTINTOON on matkaa".
Hohhoijaa...:D
Kun jotain kuulee väärin niin sen kans kuulee!

Jep, mietin pitkään et mikä on toonon matka. (Kivusta nautin toononmatkaa). Ei nyt sinänsä väärin kuultu, välit vaan väärissä kohdissa.

Ja nyt tää Jenni Vartiaisen made in heaven. "Haittaako jos painan sun pääsuljinta". Piti monta kertaa kuunnella kun järki kuitenki sanoi et ei siinä noin voida laulaa :D
 
Takaisin
Top