Uusien toivojat ja odottajat <3

Hupsistahuikkaa!! Kintut lääkärin mielestä ok. Jos alkaa kipuilla pahemmin nii sit soitella. Kaikki vauvalla hyvin mutta napanuoran virtaukset oli hiukan suuret. Ei liian suuret mutta suurentunu niin sen takia uudestaan 2viikon päästä. Toisaalta tätä on just seurattuki että alkaako virtauksissa olemaan muutoksia mun verenpaineiden takia jotka siin hilkulla pyörii koko ajan. Painoarviossa oli ottanu melkoisen harppauksen ku 4viikossa oli tullu 1100g lisää. Kuitenkin mitat hyvin keskikäyrällä tai vain hiukan ylempänä. Painoarvio nyt 2611g. Pää on alhaalla mutta ei oo kiinnittynyt.
 
Saini hienoa että siellä kaikki hyvin, millä viikolla sinä olitkaan? Siellähän pikkuinen on jo hyvän kokoinen:) meidän neito num3 oli syntymäpainoltaan 2,6kg ja synty rv 38... taskuraketti on kyl edelleen:D
 
Ihanaa warheart että siellä imetys sujuu noin hyvin:) täällä kyseinen kusahti taas kerran...yllätys:sad001
 
Warheart hienosti teidän neiti kasvaa rintamaidolla. :happy: Musta on niin hassua lukea miten joillakin imetys onnistuu tuosta noin vaan ja on helppoa ym, itellä kun on molemmista pojista imetys kussu heti ja ollu niin hankalaa. Ja siis ihan yleisesti tarkoitin. :)

Saini hyvä että siellä on kaikki kunnossa. :)

Johan tässä iskee vauvakuumetta kun lukee muiden kuulumisia raskausajalta. :p Tai lähinnä mulla on hirveä synnytyskuume, haluaisin päästä synnyttämään vaikka yhtä helvettiähän se on. Kai siihen jollain tapaa jää koukkuun. :rolleyes: Mä haaveilen myös raskaana olemisesta, haluaisin olla raskaana vaikka se on todistettu pariin otteeseen ettei odotusaika ole mua varten. :facepalm: Ilmeisesti aika kultaa muistot, niin synnytyksessä kuin odotusajassa...
 
Niin en välttämättä helpoksi sanoisi tätä hommaa :D Paskalla käydessäkin on yleensä tyttö mukana kun ei aina viihdy muualla ku mun kanssa... Päivällä oon oikeastaan vaan tissi, joskus menee kolmekin tuntia putkeen tissiä vaihdellen, mut pääasiassa nykyään syö jo nopeammin :) Suuhunsa ei huoli muuta ku tissin, d-vitamiini suihkeena menee nykyään jo ilman kakomista. Saunassa voin olla jo kymmenen minuuttia, isin syli alkaa kelvata. Välillä on tissit aivan saatanan kipeät kun on näin perkeleen kuuma ja hiostava, siihen maratonimuttelut päälle. Mihinkään ei tietysti pääse ilman vauvaa, mut semmosta se vauva-aika vaan on :) Välillä tulee niitä hetkiä, että vittu minä en tätä paskaa jaksa, jätän vaan vauvan isälleen ja kyllähän se korviketta juo kun on pakko, mut ei, ei ole koskaan ollut vaihtoehto, niin kauan kun pissaa tulee ja vauva kasvaa, niin vauvan ehdoilla mennään, vaikka hammasta purren :D Onhan tässä se helppo puoli, et ruoka on aina mukana ja varmuudella saa tytön rauhottumaan ja nukkumaan, onhan se ihana tarjota parasta lapselle, katsella maitoövereitä, kuunnella yöllä pientä tuhinaa ja tissin silittelyä samalla :Heartred Mut ehdottomasti korvikkeen syöttäminen vauvalle on helpompaa kuin imetys, siitä ei pääse mihinkään :D

En tiiä, mut mulla kans välillä noita, et enkö oo enää ikinä raskaana, ois kiva olla ja synnyttäminen siinä on paras osuus, vaikka viime synnytyksestä vähän kammo jäikin. Se ilman kivunlievityksiä vedetty synnytys on vielä kokematta, mutta tässä pitäs odotella ja sit taas kaks muksua vääntää putkeen... No auto on 8 paikkainen, et siitä me monesti vitsaillaan, että kaks vielä mahtuisi, mut voi olla, että lapsiluku on tässä :) Mitään en enää varmaksi sano, jostain syystä oon aina ollut semmonen joko tai - tyyppi, eli ei lapsia tai sit iso perhe ja meillä on vasta semmonen söpön pieni perhe :Heartred

Tosta imetyksestä vielä, että kyllä se vauvan hoitaminen on muutakin kuin imetys, ei se kaikilla onnistu, eikä se edes kaikille ole niin tärkeää :) Jokainen perhe menee sillä tyylillä mikä on just sille perheelle paras ja se ei äitiyden mittari ole, että kuinka kauan imettää :Heartred Ootte huippuja äitejä just tommosina kun ootte!
 
Talvitintti, kyllä jää koukkuun ja helposti:D täälläkin siis vauva kuume, ei raskaus kuume vaan ihan puhtaasti VAUVAkuume, se tunne kun saa vauvan ekan kerran rinnalle! Se on vaan niin ihana tunne kun saa sen ryppysen, punaisen pikku toukan pusattua ulos ja tapaa sen mitä on jo rakastanut yli kaiken jo 9kk vaikka ei vielä oo edes tavannut:,) ihan alkaa tippa nousta silmään kun muistelee miltä tuntu saada nää likat syliin ekan kerran:Heartred
Välillä (ok aika usein) tulee semmonen olo että kyllähän tänne vielä yks mahtuu, mut ei kyl oikeesti mahu! Meillä siis jo nyt 2 lasta per huone ja yks meidän kaa (siis sit kun Sanni ens viikolla siirretään isojen huoneeseen:sad001 ) autokin on 7paikkanen ja jos meinaa et liikutaan kaikki samalla autolla niin eihän sinne enää yksikään mahdu... sit on toi mun mies, jota en kyl sit tajua millään!!! Se sanoo että ei halua enempää lapsia mut sit se ei suostu käyttämään kumia ja mä en hormonaalisia voi käyttää ja steriin on se 6kk jono nyt vähintään...
 
Niin ja joo imetys, eihän se oo äitiyden mittari! Kunhan lapsi saa ruokaa ja kasvaa mut harmittaahan se kun ei taaskaan tullut hommasta mitään vaikka lupaavalta hetkellisesti näytti o.O
 
Maanantaina poksui puoliväli. Rakenneultrassa oli kaikki kunnossa, oli aivan ihana ultraaja. Ja toinen poika meille tulossa mun tyttöoloista huolimatta :Heartred Eipä mitään, ihana saada toinen jäbä tänne touhuamaan ja onpahan kaikki valmiina. Tytölle olisi vaan päässyt vähän jotain pientä söpöä shoppailemaan. Kyllä mä varmaan jotain ostan tälle pojallekin ja ainakin ompelen, kun kiva, että on edes osa vaatteista selkeästi omia. Tsemppiä sainille! Itsekin juuri etsin magnesiumin kaapista jo valmiiksi, kun vähän vedellyt suonta.
33ee6fc359e6a8dea5ba93ddcee1d3b3
 
Tarkotin sillä helppoudella sitä kun joillakin se imetys onnistuu heti synnytyksen jälkeen niin helposti (elikkä riittävä maidontulo, vauva osaa imuotteen heti jne.). :) Oon kyllä lukenu ja kuullu imetyksen sitovuudesta ja Warheart kyllä mun korvaan aika raskaalta kuulostaa. :sorry: Nostan hattua että jaksat, on varmasti henkisesti aika rankkaa enkä rehellisesti sanottuna tiedä miten oma pää kestäis. Mutta vain pienen hetken nää pienet on pieniä, ehkäpä sekin motivoi jaksamaan ja kestämään kun tietää ettei ikuisuuksia kestä.

Air onnea poikalupauksesta! :dummy:
 
Kyllä, mua motivoi se, että näin on kuitenkin tarkoitettu ja tämä on tosi lyhyt aika mitä imetys vie. Raskasta on, mutta ilmaista :'D Joillain se tosiaan luonnistuu alusta asti helposti, vauva imaisee 5mkn itsensä täyteen ja on monta tuntia tyytyväinen, ei täällä vaan oo näkyny semmosta... Varmaan ne pahimmat arvostelijat löytyy just näistä äideistä joilla imetys on sujunut ku vettä vaan.
 
Air ihana masu :)
Mulle imetys on ollut helppoa ja nopeaa. Toki välillä ollaan tiheästikin rinnalla ja pitkään, mutta pääsääntöisesti melko nopeaa toimintaa. Meillä on yleensä homma hoidettu siinä ajassa kun kaveri vasta lämmittää maitoa. Mutta vaikka mulla sujuu helposti ja nopeasti, niin tiedän että kaikilla ei suju samalla tavalla. Ja ymmärrän tuskastumisen imetykseen ja kaikki ei edes halua imettää. Meidän neiti on kyllä ollut kanssa sellainen että vain äiti kelpaa, joten on ollut mukana siellä missä minäkin.
 
Jes Talvitintti :) mä kerkesin jo poksauttamaan mun nilkan o.O juoksu siis hetken tauolla:wink
 
On toi jo parempi, lepoa vaan jospa toi kohta ois jo kunnossa:)
Kiva myräkkä täällä, vetäs puun ja katuvalot meidän pihasta veks ja salama iski pihan toisella laidalla olevaan koivuun ... huomenna odottaa siis puusavotta ja sähkömiehien metsästys:/ lapset ihan helisemässä, onneksi sää jo rauhoitttunut! Ja ilmaston muutos muka pelkkää höpöhöpöä...
 
Keski-Suomessa riehuu joka kesä/syksy samanlainen myräkkä, nyt ei tullut (onneksi) tänne asti. Joskus oltiin monta vuorokautta ilman sähköjä, yhdellä kaverilla kesti kaksi viikkoa saada sähköt takasin :sad001 Onneks selvisitte Äippä vähillä vahingoilla!
 
Tuli ylläripylläri. Tää onkin kääntäny ittensä perätilaan. Painoarvio 3.3kg ja viikon päästä katotaan uusiksi. Maanantaina kuvataan lantio varmuuden vuoksi. Ulkokäännös ei onnistu ku poika vetää päätään taaksepäin eikä ole leuka rinnassa. Jos leuka ei oo rinnassa nii sit myös alatiesynnytys sulkeutuu pois. Eli joko pitää saada kääntymään pää alaspäin tai sit pojan pitää vetää leuka rintaansa. Muuten on sektio edessä. Vähän sekava fiilis nyt.
Jos on kokemuksia perätilasynnytyksestä alateitse nii mä voisin lukea niitä.
 
Takaisin
Top