Uusien toivojat ja odottajat <3

Miten tuo radi käytännössä vaikuttaa raskauteen? Tarkoitan lähinnä siis ruokavaliota ja täytyykö siinä pistellä neuloilla?

Vähän jännittää jos joutuu rasitukseen vaikka joulukuisesta ei tarvinnut onneksi mennä. Mitkä lie kriteerit ketkä sinne joutuu?
 
Mä en ole joutunut kertaakaan rasitukseen, neljä raskautta siis. Normaalipaino, muksut normaalin pieniä syntyessään ja mulla matalat sokerit ongelmana muutenkin, joten rasitus ois turha mun kohdalla.
 
Ainakin radikokeeseen joutuu jos on ylipainoa tai liikaa ikää. Ja ekan kerran jo jotain 12-16 viikoilla ja jos siitä selviää niin uudestaan myöhemmin, jotain 20 viikon jälkeen..?

Normiarjessa radin kanssa pistämään joutuu kun ottaa verta testaamista varten, itse ainakin ed kerralla pistin parina päivänä viikossa kun mitään ihmeellistä ei ollut, arvot pysyi ok niin seurailtiin vaan. Niinä päivinä mitattiin jotain ehkä 6 eri kertaa, mutta ei se juurikaan satu eikä vuodakaan jälkeenpäin. Tippa vaan testiliuskalle ja kone kertoo arvon.

Sitten jos arvoissa on nousuja niin joutuu tarkemmin miettimään syömisiään ja mahdollinen lääkityskin voi olla käytössä. Käsittääkseni kuitenkin yleensä pillerilääkitys kyseessä?

Mutta ei sitä etukäteen pelätä tarvitse, tuurillaan on ihan helppo juttu. Toisilla tietysti sit pahempi, mutta siitä ei itsellä kokemusta. Neuvolasta saa sitten hyvät ohjeet mikäli testissä kiinni jää.

Mutta pakko sanoa, ekalla kerralla kun tunnin arvo oli liikaa ja radituomion sain, niin vituttihan se ja oli paskaäitifiilis. Mut se meni sit ohi :)
 
Huoh mikä olo... Mahaa särkee ja on herkkänä joka paikasta sekä liitoskivut ihan kamalat, pieni kävelylenkki tuntuu kropassa koko loppupäivän. Harkkasupistuksistakin tullut nyt tosi napakoita, mahaa kiristää niin paljon että täytyy puuskuttaa. :sorry: Silloin pari viikkoa sitten kun kävin neuvolalääkärillä joka tutki kohdunkaulan, niin sanoi melkein heti että vauvan pää tuntuu sormelle, on hyvin alhaalla lantiossa. Se varmaan selittääkin osan tästä olosta. :dead:
 
Mä jouduin yhdessä vaiheessa tökkimään myös insuliinia. Ihan loppupuolella arvot normalisoituivat ja lääkitykset poistettiin.

Btw, kiertopäivä 2 eli edelleen odotellaan tärppiä. Mulla oli kilppariarvoissa jotain heittoa ja sokerit hieman koholla, joten uusia labroja huhtikuun puolella... :sad001
 
Aamun sokerirasituksesta alkoi koko päivän kestävä päänsärky. Se kun loppui nii ilmestyi selän puolelle kylkeen jäätävä pistävä kipu joka säteilee lapaluuhun ja rintakehään. Lisäksi sydän hakkaa ja verenpaineet pamahti 156/113. Vartin makaamisella laski 148/97. Hiukan on huoli ny pikkuisesta. Seurataan viel ja mietitään päivystykseen soittoa
 
Warheart mulla noista matalista sokereista tuli nyt lähete vielä endokrinologille. Kävin siis kerran jo lääkärissä ja laittoi verikokeisiin. Otettiin varmaan kymmenen verikoetta ja kaikki ok. Nyt uudet samalaiset verikokeet ja sit erikoislääkärille taysiin.
 
Hansu, okei, kerrohan sit selviskö mitään. Mulla ei lääkärit ole mtn asiasta sanoneet, terkkarit vaan voivotelleet. Samaan sarjaan kuuluu matalan verenpaineen kanssa, että eipä sille mitään tehdä... Täytyy vaan aina pitää evästä mukana lenkillä, miehen kans liikkuessa ei ongelmaa ku hällä aina hypoeväät mukana :D
 
Täällä kans matalat sokerit ja matalat paineet. Muttei niistä olla mitään koskaan sanottu..
 
Miten Warheart teillä on menny?
Äippäx4 onko supistelut yhtään laantuneet?
 
Ihan hyvin on mennyt. Oma yskä alkaa helpottaa ja voimat palailee, vauva vielä vähän tukkoinen. Yöt menee ihan ok, vauva ei valvota, vaan vaihdetaan vaippa pari kertaa yöllä ja sitten tissitellään 2-4 kertaa yössä ja unet jatkuu. Päivisin nukkuu vielä paljon, mut on enemmän jo hereilläkin. Rauhallinen tapaus, mutta jos on nälkä tai vaippa ei vaihdu tarpeeksi nopeasti niin sit huudetaan :D

Itellä palautuminen ihan ok, normaalit vaatteet menee päälle ja yläkroppaa tullut treenailtua ettei hartiat menis ihan jumiin. Jälkivuoto lähes loppu ja viikko synnytyksestä oli pakko jo kokeilla seksiäkin ku mieli teki ;D Eipä se ihan niin luxusta vielä ole niin pian synnytyksestä, mut ajan kans :) Mikään määrä ruokaa ei tunnu riittävän näin imettäessä, aivan tolkuton nälkä jatkuvasti!
 
Warheart, ootteko pärjänneet ihan omalla maidolla? Kuulostaa hyvältä!
Millaisia ennakkovaroituksia teillä on synnytyksiä ennen tullu?
 
Kyllä juu ollaan pärjätty, iltaisin meinannut pariin otteeseen usko loppua, mut niin vaan tissiä vaihtamalla lopulta neitokainen ollut tyytyväinen :)

Synnytystä ennen ei ollut mtn erityisiä oireita, suoraan alkoi taas kipeät supistukset, kuten kolmella aikaisemmallakin kerralla. Kyllähän mulla kipeitä supistuksia oli jonku viikon, kun se sisätutkimus tehtiin ja kalvojen pyörittely, mut eipä ne vastanneet synnytyssupistuksia. Hiilaritankkausta teki mieli vetää illalla ja oli tosi levoton olo, sit yöllä alkoi supistelu :)
 
Mulle sanottiin, että pitäis aina tutkia mistä johtuu ja harvinaista, että löytyy tollein yllätys löytönä :wideyed: Mut ne alkoi oleen niin matalalla, että voi taju lähteä.

Hassua, kun teillä muilla on jo uusia lapsia tai ihan pian tulossa :hilarious: aika moni taisi olla jo uudestaan raskaana :happy:
 
Warheart aivan mahtavaa että siellä maitoa riittämiin vauvalle... Voih kun itselläkin riittäis!
Saini, mikä sulla olo? Jo parempi?
Timbe supistelee jonkin verran joka päivä, ei täs oikein oo kerennyt omia oloja kuuntelee ton sannin sairastelun kanssa... Onneksi tänään on ollu kuumeeton päivä, sentään jotain positiivistä...
Mä en enää oikein ees enää muista että mitä synnärille lähtö merkkejä noista ollut... Muuta kuin vesienmenoa/supisteluja... Sannista nyt ainakin supisteli pitkään ennen lähtöä ja lähtö iltana lähti se tulppa, sit se olikin menoa! Mitenkäs siellä? (Pitäiskö kysyä ärsyttävästi, jokojoko:wink)
 
Äippä, älä kysy :D ei täällä oo mitään järisyttäviä oireita. En jaksa uskoa että tulia ennen laskettua aikaa. Mutta ens viikollahan se la jo onkin :eek: vatsa on alkanu toimiin monta krt päivässä, mutta se voi olla siitäkin kun on tullu kauhee tarve syödä KOKO AJAN. Painokin noussu varmaan kymmenen kiloo viikon aikana :D alaselkää särkee, mutta sekin voi vaan johtua isosta mahasta. Plaaplaa. Huomenna neuvola.
 
Mä olin päivystyksessä tokaa odottaessa ja verensokeri oli 2,0 ja silti sitä ei mitenkään noteerattu, vaikka tajun lähteminen siinä ois voinu olla lähellä... Tiedä sit onko vain lääkäristä kiinni, että kuinka huolissaan on matalista sokereista. Mulla hypoilut liittyvät aina raskaampaan liikuntaan tai sit jos olen liian kevyesti/hiilaripitoisesti syönyt. Neuvoksi annettu vain, että vähemmän hiilaria ja enemmän rasvaa. Mulla nyt muutenkin menee ruokailut refluksin ja ibs:n mukaan, että eipä tule hiilareita kovin paljoa syötyä.
 
Illalla alapaine saatiin laskemaan 85:een. Vähän säikäytti taas. Perjantaina neuvolaan meno nii katotaan mitä tehdään. Olo on kyll parempi. Selkä juilinu tänään vähemmän mutta vein pissanäytteen aamulla kuitenki.

Ei oo nii hehkeä olo mitä aiemmissa raskauksissa :D
 
Takaisin
Top