Uusi ryhmä kiinnostuneille?

ainiin, mä ajattelin tehä semmosen kuvakollaasin et kuvat vierekkäin viikkojen kanssa, niin voi sitten päällistellä myöhemmin et olipa se pieni jossain kohtaa :D tosin pitänee odottaa kasvua vielä viikko,pari että ois järkeä semmosta tehä :)
 
Mitataan kphdun kokoa, eli kohdun pohjasta tosta häpyluun luota kohdun korkeimpaan kohtaan, mulla oli viimeks kohdun yläreuna navan kohdalla
 
Eli se meinaa sitä kohdunpohjan mittaa. Ilmeisesti sillä mittaillaan jollain tapaa tota sikiön kokoo, et onko liian hitaasti kasvanut vaiko liian isoksi. Mut ei taija olla ihan 100% varma mittaus tapa sikiön kokoon. Ja sit kait sitä lapsiveden määrään muutoksia pystyy seuraan.
 
Jees juurikin niin, kohdun kokoon vaikuttaa juurikin tuo vauvan koko ja veden määrä jne Sikiön kokoa ei pysty mittaamaan noin, tarkimman mitan saa ultralla katsomalla suurempien luiden pituutta ja vatsan ympärysmittaa vauvalla.
 
Jeps. Onko teillä muuten rinnat vuotanut yhtään? Täällä on ja välillä tullut vähän sellaista vaaleaa maitomaista ja rasvaista, vähän kellertävää ja sit ihan kirkasta. Eli se on sitä maidon ns. esia-astetta. Hassulta tuntuu ku nyt jo valmistautuvat.
 
mul on varmaan sit aika pieni vauvva tai sit se on jossain siel piilossa vaan :)
 
Kyllähän se kohtu kasvaa koko ajan vaikka se ei hirmusesti vielä ulospäin näkyis. Näkymiseen vaikuttaa ihan äidin ruumiin rakenne, kohdun sijainti ynnä muut. Mulla maha on jo aika valtava vaikka esikoista odotan, kohtu on vaan edessä ja raskaus alko näkyä tosi varhain ja ennen raskautta olin aikas hoikka
 
Miulla ei ainakaan oo alkanu vuotamaan rinnat vielä?!  Missä vaiheessa ne kuuluisi sitten alkaa vuotamaan? Oon aikasemminkin  miettinyt että millonkohan sitä maitoa alkaa sitten tulemaan. :D
 
Mullakaan ei ole vielä maitoa tullut, mutta muistan että työkaverilla alkoi tosi aikasin tulemaan. Muistaakseni juurikin puolen välin tienoilla.
 
Ite oisin kans kiinnostunut liittymään siihen uuteen ryhmään :)

Tänään tuli 20 viikkoa täyteen ja kyllä se alkaa mahastakin jo näkymään. :D
Liikkeitäkin on jo tuntunut muutaman viikon ajan.
Huomenna olisi rakenneultrassa käynti ja sitten ehkä saadaan selville että kumpi on tulossa, jos suostuu vehkeitään näyttämään :D
Mutta meille se ei ole olennaista, vaan se että sieltä on tulossa terve lapsi.
Yhtä rakas ja toivottu se on kumminkin <3

Mulla otettiin toi sf-mitta rv 18 tienoilla ja se oli n. 16cm
(eli melkein ylärajoilla taulukon mukaan :D)

Kaikinpuolin on hyvin edennyt tämä raskaus,
kiloja ei ole tullut kuin muutama ja veriarvotkin ja verenpaineet on ok
(hemoglobiini ym...)

Niin ja tämä on minun ja mieheni ensimmäinen lapsonen :) <3

<3 LA 18.10.2012 <3
 
maitoa? :O mä oon luullut ja kuullut et sitä alkais tuleen vasta muksu on syntynyt? :D sithän ei saa enään uida jos tulee maitoa.. nouuuuuu.. :( ekaa kertaa kesälomakoko elämäni aikana ja pääsen ihanalle rannalle 4 päiväks heinäkuus, en todellakaan halua et tulee jtn maitoa jos kaikki menee sit pilalle :(

kiva kuulle sipe että siellä on mennyt kaikki hyvin ! :) tääl on ollu sen verran kauheeta joka välissä että tällä hetkellä ainakin mietin että toista en tee.. mietin sitten vaikka adoptiota, mutta kun esikoinen kyseessä tääläkin niin voihan se mieli muuttua kummasti kun saa oman lapsensa syliin :)

tunnetteko muut mun tuon mahan? ei siis mahan päältä käsin, vaan "sisältä" ? :D must tuntuu et oisin nielassu ilmapallon joka ois menny alavatsaan ja sit joku täyttelis sitä pikkuhiljaa ja siit tuntee sen paineen tunteen.. vai johtuuks se paineen tunne siit et se kohtu painaa rakkoa? tulikohan taas tyhmästi selitettyä :D
 
ainiin, mul kuunneltiin eilen ylimääräsesti sydänäänet ku ollu noit outoi mahakipuja eikä oo kauheesti kasvanu, mut sielä ne kuulu ja kovasti potki, tumina vaan kävi :D neuvolaan on viel pari viikkoa, mut soittelin muusta jutusta niin siel olikin pikkulovi iltapäiväl lekurille niin pääsin heti käymään :)
 
Joo, kyllä ihan sellasta kirkast ja rasvasta nestettä ja välillä seasta tulee baskets tai kellertävää nestettä. Mäkin ensin ihmettelin et mitä mun rinnat vuotaa vähän väliä, niin ilmeisesti sitä jonkin sortin esiasteista maitoo. Nuo just tässä puolen välin tienoilla alko, vähän ennen puolta välii ku on tästä jo aikaa ku ekan kerran hoksasin. Yhtään jos puristat vaik ni sillo sitä tulee ihan varmasti, mut itekseen sitä enimmäkseen.
 
Kyllä sitä maitoa saattaa ruveta tuleen jo ekalla kolmanneksellakin. Itselläni ei tullut kuin vasta 3 pv synnytyksen jälkeen. Kun kuulin, että saattaa tulla tippoja (esikoista odottaessa) niin menin vessaan ja yritin lypsää sitä maitoa tissesistä puol tuntia. Tulos = turvonneet ja kipeät nännit emoticon
 
Heh, ois kait se jos tulisjo ihan lypsettäväksi asti :D Täällä kamala vaatekriisi. Lakkiaisiin pitäs saaha vaatteet, mut on muuten vaikee löytää sellasta päälle joka on suhtkoht juhlallista, sopii päälle mahan ja tissien kohdaltakin, on muutenki mukavat, ei silti liian isot ettei näytä vaan hyvin syöneeltä, nimittäin tuli todettua jo monen kivan vaatteen kohalla et ei puhettakkaan et vois laittaa päälle näyttämättä ihan pelleltä... Ihan kauheeta. Täällä vielä noi mammavaatteet niin ei mun tyylisiä ja niitäkin tosi vähän. Argh! Löysin onneksi valkoset pellava pökät, jotka voi ehkä ajatella laittavansa, paita puuttuu. Mekkoja ei löytynyt. Elokuuksi pitäski sitte löytää veljen häihin jotain vaatetta, hankala tässä vaiheessa alkaa oikeen kattoon ku tiijä miten JÄTTI sitä sitte jo ollaan, mut hyvä ois keksiä jo etukäteen niin ei tarttes murehtia. Oisko jollain hyviä sivuja esim. tiedossa mistä vois löytää jotain tollasiin juhliin sopivaa?
 
mä oon kasn huomen menos juhliin ja ostin ihan vaan semmosen nätin tunikan, mikä on kapein kohta vaan tissejen alla ja sit laitan siihen vyön :) ja valkosten farkkujen kanssa.. tosin mulle menee viel onneks omat farkut päälle, ainakin osa niistä joten helpottaa kummasti.. miten ois joku pitempi tunika ja vaikka legginksit? ite laittasin leggarit, mutku pitää käyttää tukisukkia niin ei voi.. :(
 
Takaisin
Top