Uusi raskaus

Sandy

Kommentoinnin ninja
Syysmammat 2016
Syysmammat 2018
Onko täällä jo uudelleen/jälleen raskautta suunnittelevia?

Meillä on ajatukset jo vahvasti mahdollisissa sisaruksissa, vaikka esikoisella ei ikää olekaan vasta kuin vajaa 3,5kk. Varsinaista yritystä ei vielä ole ollut, mutta ehkäpä alkuvuodesta. Ikää meillä molemmilla on yli 30 vuotta ja siksi olemme ajatelleet että parasta antaa lasten tulla jos ovat tullakseen.
 
Voi että, kun jo toivoisin oleva uudestaan raskaana :) Meillä ei ole ollut käytössä mitään ehkäisyä nyt synnytyksen jälkeen. Mut täysimetyksellä kun mennään ja menkat ei oo alkaneet, niin raskautuminen ei ehkä vielä niin kovin mahdollista. Me päätettiin miehen kanssa, että ei käytetä ehkäisyä vaan vauva saa tulla, jos on tullakseen. Haluttaisiin lapset pienellä ikäerolla. Tosin tätä nykyistä vauvaa tehtiin 2,5v, niin ei sitä tiedä vaikka yhtä pitkään menee toisessa lapsessa, toivottavasti ei kuitenkaan.. Kiva odotella, että kuka foorumilaisista alkaa odottaa pian seuraavaa vauvaa :)
 
Minä olisin myös jo valmis seuraavaan lapseen, mutta isäntä varmaankaan ei. Hänellä on aikaisemmat lapset pienellä ikäerolla (1,5vuotta noin suurinpiirtein), ja muistaa aina sanoa miten raskasta on kun on kaksi pientä taloudessa. En siis tiedä missä vaiheessa olisi hänen mielestään sopivaa toista alkaa koittamaan... Mekin ollaan jo yli kolmekymppisiä, ja minä siis haluan Ellille täyssisaren, niin ei tässä varmaan montaa vuotta ole varaa odotella. Mutta ehkäpä asiasta tässä keskustellaan ja saadaan joku yhteinen suunnitelma aikaiseksi. Ja ehkäisyähän sinällään ei meilläkään käytössä ole, kun kumit ja keskeytetty.
 
Mulla on vähän ristiriitaset tunteet tämän asian kanssa. Toisaalta haluais jo sisaruksen pojalle, mutta sitte taas ei houkuta yhtään ajatus uudesta vuodelevosta.
Mulla myös PCOS taustalla, joten hyvinkin silti voi yrityksistä huolimatta jäädä sisarus hankkimatta, vaikka esikko luomusti ja nopeesti alkunsa saikin.
Ajatuksissa myös roikkuu semmonen "pelko" , että ku poika on ollu helppo tapaus, niin ihan varmaa seuravalla olis koliikki ja liian ennenaikainen syntymä ja ja ja...
Ehkä tässä kuitenkin pitäis vielä henkisesti valmistautua, ennenku alkais täyspainotteisesti seuraavaa lasta miettimään.
Ehkäsyä ei oo käytössä, paitti tää mun oma hormoonihäiriöni. Synnytyksen jälkeen kahdet menkat tuli normaalisti ja sitten taas alkoi tää miten sattuu-kausi.
 
Meillä ei vielä oo tarkotusta, heti perään ainakaan. Mutta ehkäisyä ei oo käytössä, enkä tiedä aloitanko ollenkaan. Sitten varmaan, kun se 2-3 lasta olisi talossa, laitan jonkun pidempiaikaisen ehkäisykeinon.

Mun puolesta se seuraavakin saa tulla, kun on tullakseen. Tosin nyt on pakko saada opinnot tehtyä (eikä muuten stressaa yhtään, että parin viikon päästä niidenkin pariin pitäisi palata, yöks..) ja toisaalta tunnen jonkinlaista velvollisuutta myös töitä kohtaan, jos oon taaaaaas pois. Pienessä yrityksessä kun työskentelee, sun poissaolo on niin paljon näkyvämpää, kuin suuressa organisaatiossa. Mutta ennen 30v toinen sais tulla, eli ei tässä kuiten ole kun se 2 vuotta. :)
 
HULLUT!!! :-)

Mä en ole uutta tekemässä, mutta jos edes harkitsisin niin muistelisin sitä kamalaa raskausaikaani. En mä kykenisi hoitamaan yhtään vauvaa siinä kunnossa. Oksentelin ekan 5kk aamusta iltaan ja kärsin kaikenmoisista kivuista. Ei saakeli. Siinä sitten pitäisi läppä lentää ja keksiä kehittävää tekemistä pikkuvauvalle/taaperolle. Mulla oli päiviä kun olin niin kipeä etten päässy sängystä ylös.. Minusta hyvä ikä olisi semmonen, että edellinen olisi jo suhteellisen omatoiminen, osaisi pukea ja syödä edes jotenkuten itse.

Mun lähipiirissä on pienten lasten perheitä ja kyllä niin päin persettä menee ihan jokaisella. Varsinkin parisuhde joutuu todella koetukselle. Kaikki he odottavat kuin kuuta nousevaa ett nuorin täyttää sen "kriittisen" 3-vuotta. Sit kuulemma alkaa helpottaa.
 
Minulla ei ole vielä haluja toiseen. Haluan toipua fyysysesti ensimmäisestä raskaudesta kunnolla ennen kuin kakkonen on tervetullut. Ja haluan ope hommiin tässä välissä. Mä tunnen kyllä henk.koht. semmosia perheitä, joissa on monta pientä lasta ja arki on ihan toimivaa. Tuntuu kyllä että mitä nuorempi äiti on sitä paremmin jaksaa!! Eli on kyllä niin makuasia. :)
 
Me haluttaisiin suht pienellä ikäerolla sisarukset. Olisin valmis uuteen raskauteen vaikka edellinen oli kaikkea muuta kuin helppo! Synnytyksestä puhumattakaan...

Ja tietty on miettiny parisuhdettakin, että miten kestää, mutta se on mun mielestä niin omasta asenteesta kiinni kestääkö liitto vai ei... Me ollaan yhdessä päätetty mennä läpi vaikka harmaan kiven ja melkosista lohkareista jo selvittykkin, yhdessä :)
 
Kyllä siinä varmasti hermoja koetellaan useaankin otteeseen, ja on tosi paljon kiinni parisuhteesta ja lasten luonteistakin, että miten kaikki sujuu. Tiedän perheen, jossa on melko villi taapero ja toinen tulee ihan just. En kadehdi yhtään. :D

Ja TerhiJii, raskaudetkin voi samalla ihmisellä olla aivan tyystin erilaiset, mutta ymmärrän täysin pelkosi. Mulla oli se eka 3kk semmosta, että jalat ristissä taivasta kohden ja sormet ristissä, ettei yökkö tuu just asiakkaan eessä. :D Toivon toiselta raskaudelta hieman helpompia aikoja, myös lopun suhteen. Mulla kesti "hyvä" raskausaika tasan sen keskimmäisen kolmanneksen, ja aidosti - tasan.

Minä en jaksa hirveesti ottaa ressiä tästäkään. Tuloo jos tuloo, jos ei niin sitten voi jo alkaa huolestuun. :)
 
Mä oon jo vissiin tosissani alkanut kuumeileen sitä kakkosta... :grin Ja mä kun oon aina sanonut ettei mulla mitään vauvakuumetta oo eikä koskaa tuu... :rolleyes:

Oon lueskellut noita Raskaaksi 2014-ketjun juttuja ja mietiskellyt kaiken maailman ovulointeja. Enpä oo aiemmin oikein edes tiennyt mikä on ovulaatio... :grin

Eipä tässä vielä ole oikein raskaaksi tulon mahdollisuuksia ollut. Kuukautiset on vähän mitä on. Joulukuun lopussa oli jotain mitä nyt voisi kuukautisiksi kutsua. Katsellaan mitä käy loppukuusta. Siis minkälaiset kuukautiset tulee :)

Nyt kun oon lueskellut tuosta ovulaatiosta, niin täytyy todeta että mulla saattoi jopa semmoinen olla noin viikko sitten. Oli nimittäin yksi päivä jolloin mulla oli alamaha sekä alaselkä kipeä. Ihmettelin ihan ääneen miehellekin, alaselkä kipu tuntui samalta kuin ennen menkkoja, mutta vatsakipu oli aivan vieras. Ei kestänyt kuitenkaan kuin yhden pvän. Näin jälkikäteen ajatellen taisi olla jotain ovulaatiojuttuja. En mä vaan ennen (viimeset 15 vuotta) oo mitään huomannut! :grin

No mutta, pitäisi kai keskittyä tuohon 4kk joka tuolla lattialla pyörii, sen sijaan kuin pohtia tulevia. Mutta kun se ODOTUS oli viimeksikin niiiiiiiin pitkä! Kyllä tää ainaski tahtois 2014 plussata sen kakkosen :)

Että tälläistä tähän sunnuntaiaamuun :excited001
 
Minulla on myös vauvakuume jo, mut me ollaan päätetty että yritetään toista lasta vasta sitten kun Natalie on noin 2 vuotta. Mutta halu olisi kova jo nyt hankkia toinen pienokainen :wink
 
Mun vauvakuume helpotti onneksi nyt vähän kun on noita asuntoasioita hoidettavana ja häät suunniteltavana. Häiden aikaan vuoden päästä haluaisin sitten jättää ehkäisyn pois. Katsotaan miten käy. Vaikkei mulla siis ehkäisyä varsinaisesti olekaan :D
 
Mä haluaisin ja en haluaisi ja haluaisin ja en... =DD
Meillä kans ne häät elokuussa, niin ei nyt varmaan ihan hirveen paljon ennen sitä pitäisi raskautua. Tai mulle kävis kyllä vaikka samantienkin, mutta isäntä on sitä mieltä, ettei häitä voi raskaana pitää. Eli, odotellaan ja katsellaan. Ja niin, ei mullakaan mitään ehkäisyä ole.
 
Meillä on lapsiluku (kolme ihanaa poikaa) täynnä:). Tai niin ainakin luulen...vaikka vannomatta tietysti paras:rolleyes:. Johan tuo vanhin(16v) voisi kohta tehdä minusta mummun, mut toivottavasti ei kuitenkaan 10 vuoteen. Olis se melkoista olla mummu alle nelikymppisenä...o_O
 

Liitteet

  • clear[1].png
    clear[1].png
    137 bytes · Katsottu: 26
  • clear[1].png
    clear[1].png
    137 bytes · Katsottu: 22
Meillä olis nyt tosissaan toiveissa se kakkonen. Ja olen ajatellut raskautumisen olevan ihan mahdollistakin kun on jo kuukautisia tullut eikä olla täysimetyksellä.

Hassua vaan kun just samoihin aikoihin kun tää päätös tehtiin, niin tyttö on alkanut yöllä syömään.... Saas nähdä onko tuolla yöimetyksellä vaikutusta. Tyttö haluaa kaiketi olla vielä ainokainen :) Niin polttava "vauvakuume" mulla ei oo että sen takia toiselta tissin kieltäisin! Tää menee niinkuin luoja/kohtalo suo :)
 
Meillä kakkosen yritys alkaa maaliskuussa 2015. Minulla on toiveissa iso työprojekti tuolloin ja minun pitää olla hyvässä kunnossa. Koska tämä raskaus oli ihan tappoa, niin edes alkuraskaus tuohon aikaan ei tule kysymykseen. Sen jälkeen saa sitten toinen tulla. Minulla kun on ikääkin, niin ei passaa ihan hirveästi odotella.
 
Täälläkin toisen kuumeilua :) tyttö syntyi 26.9. eli on nyt reilu 4kk.
Tyttö syntyi kiirellisellä sektiolla, että sen puoleen pitäisi vielä hetki odotella. Lääkäri sanoi että 1,5v. olisi hyvä olla synnytysten väli. Ehkäsynä meillä on nyt ollut e-pillerit, joita on enää yks liuska kotona jäljellä jonka meinasin syödä. Että jos heti tärppää, synnytysten väli jää pienemmäksi, mutta en jotenkaan usko heti pienen alun tarttuvan mukaan :)
Halutaan lapset pienillä ikäeroilla ja toiveissa 3-4 lasta.
 
Mulla on ihan kamala vauvakuume! Meillä on toisen lupa tulla jos on tullakseen, mutta jotenkin nyt oon itte tosi malttamaton.
 
Me nyt ei varsinaisesti olla tähän kohtaan vielä toista suunniteltu. Mä kuumeilen kyllä, vaikka aivan ihana on tietysti tuo Elli yksinkin! Siitähän ei tietystikään ole kysymys.
No, mä täällä jännäilen tälläkin hetkellä... Kuten tuolla toisaalla jo viime viikolla kirjoitin, niin mulla on ollut sen pari viikkoa maha hassun tuntuinen, aamuisin tuntuu kuin menkat alkais ja iltaa kohti se muuttuu tunteeksi, että kohta alkaa mahatauti/ripuli. No, kumpaakaan ei ole tullut.
Mulla on ollut nyt synnytyksen jälkeen kahdet menkat, kierto 27 päivää (ennen raskautta kellon tarkasti 28), ja tänään on tuo 27. päivä, eikä menkkoja näy. Tähän ei tietty vielä ole mitään luottamista eikä toivomista, onhan synnytyksestä niin vähän aikaa että ei kierto niin säännöllinen välttämättä edes ole. Että perjantaihin ajattelin odotella ja katsella, ja teen sitten testin, jos maltan odottaa!!
Olenhan saanut mietittyä itselleni kaikenlaisia muitakin alkuraskauden oireita, mutta mutta... saapa nähdä!
 
Puapru, sullahan kuulostaa jo hyvinkin "potentiaaliselta" tilanne :) Eipä tulisi paljoa ikäeroa lapsukaisille.

Retrokki, mä osaan niin samaistua tuohon malttamattomuuden tunteeseen :grin En mä sitä vauvaa nyt heti tähän haluaisi, mutta kun sitä joutuu sen 40 vkoa odottamaan, niin tahtois jo saada "pullat uuniin"... Raskausaika oli viimeksi ainakin melko vaivaton sekä helppo ja tuo tyttö on myös "helppo"tapaus, niin ei ole pelkoja jaksamisen jne suhteen.

Mun täytyy todeta että mä reagoin vähän tyhmästi, kun huomasin että tähän ketjuun oli tullut uusi postaus. Olin tyyliin "no niin, nyt siellä jo joku lisääntyy!" :rolleyes: Oli tosiaan aika tyhmä reaktio.
Mutta kyllä mä oikeesti oisin vilpittömästi onnellinen toisen puolesta, jos nyt näitä uutisia tulisi :) kun eihän se toisen uusi raskaus ole mitenkään minulta pois. Näitä tämmöisiä ihme tunteita vaan tulee välillä. Kyllä mä vieläkin saatan (ihan päivittäin) itkua vääntää kun mietin tyttöä, raskautta, synnytystä ja ylipäätään tuota ihmettä tuolla lattialla :love017
 
Takaisin
Top