Uusi pulla uuniin?

Onnea kaikille plussanneille! Itsellä välillä vauvakuume kolkuttelee mutta taitaa olla kroonista mun kohdalla. Kolmonen ei ole täysin poissuljettu mutta toistaiseksi aiotaan keskittyä näiden kahden kasvattamiseen ja ensi syksynä suuntaan töihin. Päivähoitohakemukset on jo laitettu.
 
Mites on mennyt teillä, joilla jo kaksi lasta? Itsellä laskettu aika 7.10. ja mietin kovasti millaista se uusi arki tulee sitten olemaan :) Sitähän ei tiedä kuin vasta sitten..
 
Meillä vauva nyt 1,5kk. Isosisko ottanut hienosti vastaan, nyt jo "hoitaa" äidin apuna. Miulle ja miehelle kiukuttelee senki edestä sit. Yleensä kiukut pahimmillaan väsyneenä ja nälkäisenä. Meillä ajottu viel poskihampaiden puhkeaminen samoihin aikoihin. Pottaaminen jäi välillä tyystin, nyt taas suostuu käymään. Hyvin vaihtelevia päiviä, toisena päivänä paukkuu hermo ja toisena kaikki menee hyvin. Paljon syliä kaipaa ja sitä annetaan aina kun vaan pystyy. Minä itse ja 2v uhma on vahva laji. :wink vauva (luojan kiitos) on kiltti. Syö ja nukkuu ja kasvaa. Valveilla ollessa katselee ja ihmettelee hulinaa ympärillä. :) päivä päivältä menee paremmin kun vauvakin alkaa olemaan samoissa rytmeissä esikoisen kanssa. Päivääkää en vaihtais vaikka välillä meinaakin pää hajota. :Heartred
 
Meillekin kakkonen sujahti aikanaan tosi helposti perheeseen enkä kokenut vauva+kaksivuotiasyhdistelmää ollenkaan pahana. Varmaankin siksi ettei esikoinen tajunnut olla mustasukkainen. Nyt on mielestäni enemmän haastetta kun molemmilla on yhtä aikaa uhma ja tappelevat vähän väliä. Neidillä on myös melkoisen kova oma tahto ja se kyllä näkyy ja kuuluu.
 
Mites te raskaana olijat, miten ootte voineet nyt toista odottaessa? Mulla meni ekan odotus ihan hyvin, mut tää toinen on nyt alkanut tuntumaan toden lailla. Oon nyt rv 32 ja lantio on niin löystynyt, että kävely tekee kipeää ja on melkeinpä mahdotonta.. Välillä närästää ja muuta pientä, mut tää lantion löystyminen on suurin ongelma. Harmittaa, että ei pysty taaperon kanssa touhuamaan niinkuin ennen ja missään ei voi käydä..
 
Mulla on ollut tosi tukala raskaus ja vasta viikolla 20 mennään. Ensin kolme kuukautta pahoinvointia, nyt jo kesäkuun alusta pahenevat selkäkivut. :sad001
Oon käyny osteopaatilla ja fysioterapiassa. Vika liian nopeasti löystyvä lantio ja jumittunut SI-nivel. Paras apu tähän mennessä on ollut SI-tukivyö. Se tukee tosi hyvin ja selkä ei ole nyt mennyt pahemmaksi.

Huoh!
 
Miulla raskaus jo ohi, mutta... Oksensin ensimmäiset 14 viikkoa, esikoisesta vaan vähän ällötystä. Iskias vaivas puolessavälissä, tukivyö auttoi.. Välillä oli olo ku raihnasella mummolla ja välillä meinas usko loppua kun esikoisen raskaus meni niin hyvin ja tää oli sit yhtä vaikerrusta. Varsinkin ku piti taaperon tahdissa kestää..

Nii ja viimisen kuukauden sain kanssa halata posliinia. Pahoinvointi oli kyllä perseestä.
 
Last edited by a moderator:
Saitko Hilpertti vaativan vai mukautuvan vauvan? Joku varoitteli mua, että vaikeasta raskaudesta syntyy vaikea vauva... toivottavasti oli vaan höpöhöpöä.
 
:D vai vaikean vauvan. Höpöhöpö sanon minä. Tuo on niin kiltti ja sopeutuva vauva kyllä. Meillä mennään hyvin pitkälti esikoisen rutiinien mukaisesti, vauva syö sit ku on nälkä, oltiin ulkona tai sisällä. Toki vauva hakee vielä rytmiä, mut nyt kun ollaan saatu nukuttua kahtena yönä tosi hyvin niin jaksaa taas paljon paremmin. Mei vauva ei paljon itkeskele, vain jos nälkä yltyy liian kovaksi.. Syö, valvoo, nukkuu ja syö lisää. Valvoo kyllä päivisin tosi paljon, mutta ei kitise. Imetyskin sujuu nyt niin paljon helpommin kuin ekan kanssa, joten sessiot on max puol tuntia :)
 
Kiitos! :) noh, aika paljon on ollu pahoinvointia ja väsymystä mut luotan siihen et tää helpottaa kunhan alku on selätetty! Ja tää mahan turvotus on aikamoista. Näyttää et ois jo viikkoja enemmänki :grin
 
Päivitystä tännekin suuntaan! Edellinen raskaus (la lokakuussa) oli kkm valitettavasti, mutta nyt uudelleen raskaana 5+3 ja toukovauva olisi tulossa! :)
 
Takaisin
Top