Uudestaan synnyttämään - synnytykseen valmistautuminen

Onko täällä muita, joilla on hyvinkin mahdollista ettei mies pääse synnytykseen?
Meillä mies on reissuhommissa, joista ei oikein kesken voi lähteä... En tiedä pystyykö sumplimaan miehen töitä lyhyelle etäisyydelle touko-kesäkuulle, toivon että mahdollisuus on. Täytyy varmaan tarkistaa miehen mahdollisuus isyysvapaaseenkin edellisen lapsen osalta.

Jos ei onnistu, mun pitäisi ehtiä saada lapsille ja elukoille hoitaja ja järjestää itsenikin synnärille. Ajatus yksin synnyttämisestä pelottaa, kun mulla on taipumusta hengityskatkoksiin... Samaten jännitän sitä, että meidät pakotetaan taas turhaan jäämään pariksi päiväksi osastolle kun haluaisin polikliinisen synnytyksen.
 
Mulla on seurattu vauvan sydänääniä kans sillä vyöllä joka on vatsan ympärillä. Nyt oon vaan miettinyt että en välttämättä halua synnyttää makuullaan niin estääkö se liikkumisen ja muunlaisen synnytyksen.. Mutta haluan kuitenkin että sydänääniä seurataan, esikoisen synnytyksessäkin sydänäänet laski jossain vaiheessa.
 
Voi olla, että joudun synnyttämään yksin kun ei ole esikoiselle oikein hoitajaa. Asuu mummotkin niin kaukana.

Kharou: Aika jännä tilanne sulla. Varmaan jo etukäteen mietit hoitajan valmiiksi niin voi hälyttää paikalle.
 
Mulla on seurattu vauvan sydänääniä kans sillä vyöllä joka on vatsan ympärillä. Nyt oon vaan miettinyt että en välttämättä halua synnyttää makuullaan niin estääkö se liikkumisen ja muunlaisen synnytyksen.. Mutta haluan kuitenkin että sydänääniä seurataan, esikoisen synnytyksessäkin sydänäänet laski jossain vaiheessa.
Just joku kirjoitti että langattomia versioita on. Onko sit kaikkialla käytössä, tiedä sitä. Itsekään en haluaisi olla köytettynä sänkyyn synnytyksen ajaksi, eli pitänee ottaa selvää näistä oman synnytyssairaalan käytännöistä.
 
Ainaki meilläpäi on osa langattomia ja osassa joutuu olee piuhan päässä jos kaikki langattomat varattuna..
 
Minä luultavasti joudun mennä synnyttämään ilman miestä :sad001
Ei oikeen ole hoitajaa 1v.lle.
Ei kukaan ehdi meille yks kaks niin äkkiä kun pitää mennä. Mulle jo nt ultrassa sanottiin, että aiempien synnytysten pohjalta, yhtään ei ole aikaa kotona ihmetellä, odotella. Matkaakin on 50km sairaalaan.
Ja sekin tässä pelottaa jos mies on töissä 50km päässä, minä ja lapset kotona ja blaah. Oon johonkin tästä jo muistaakseni kirjottanutkin.
Surettaa tosi paljon jos ja luultavasti kun en saa miestä mukaan :sad001
Ellei syystä tai toisesta käynnistetä jolloin ehkä saattaa saada lapsille hoitajan. Pelkään vaan ihan kamalasti, jokaista vaihtoehtoa.
 
Otat 1v mukaan vaan synnytyssairaalaan. Kyllä siellä hoito löytyy[emoji106] Kätilöt osaavat hoitaa ja perhetyöntekijöitä on. Ethän voi lasta yksin kotiinkaan jättää?
 
Voikukka, yöaikaan toki onnistuu noin, mutta jos tulee työaikaan niin kukaan lähipiiristä ei ehdi tänne. :/

Hyvin ne pelot muuttuu raskauksien myötä. Ekassa pelkäsin synnytystä ja toivoin sektiota, tokassa pelkäsin sektiota ja toivoin nopeaa alatiesynnytystä ja nyt pelkään käynnistystä ja toivon normaalia alatiesynnytystä.

Kurja tilanne teilläkin ellami, toivottavasti tilanteeseen löytyy ratkaisu ja mieskin pääsee synnytykseen mukaan.
 
Meilläkään ei ole tukiverkkoa lähellä. Lähin asuu 350 km päässä, muut yli 700km. Asutaan muutenkin maalla, johon muutettiin aivan toiselta puolelta Suomea. Sairaalaankin on matkaa. Itsekin olen näitä asioita paljon miettinyt. Nyt tämän viidennen kohdalla myös. Aina asiat on kuitenkin ennen synnytystä selvinnyt.

Tämä on kolmas synnytys ilman tukiverkkoa. Miehen haluan ehdottomasti mukaan synnytykseen. En niinkään itseni takia, vaan hänen ja lapsen. Saavat tietyn siteen heti syntymästä.

Meillä on naapurit, kylän miehet/naiset ja nyt lasten kavereiden vanhemmat tarjoutuneet vahtimaan lapsia synnytyksen ajan. Tässä tilanteessa on pakko tarttua tarjouksiin. Ilman tarjouksiakin, olin miettinyt keneltä kysyn apua. Minulla on toki ollut aina huoli, etten kuormittaisi ketään liikaa, kun tälläkin hetkellä vanhin on vasta 6v.

Nykyään toki tunnemme jo täältä muutamia, ekan kohdalla oltiin ihan "yksin". Silti kaikki järjestyi.
 
MaLinn, minäkin haluaisin miehen etenkin siksi mukaan synnytykseen, jotta hän saa vauvan heti syliin. Meillä kun tämä tuleva, niin kun tuo 1v myös, on isimiehen toiveesta saaneet alkunsa :Heartred
Odotan siis meidän toista yhteistä lasta.
 
Mies aikoo lopettaa reissuhommat keväällä, joten on korkeintaan pellolla synnytyksen aikoihin. Onneksi miehen vanhemmat on jo eläkkeellä, niin voi esikoisen ottaa. Haluan kyllä vieläkin perhehuoneen. Viimeeksi olin 2 päivää itse kykenemätön hoitamaan vauvaa kipujen takia. Enkä kehtais kätilöitäkään passuuttaa :D

Viimeeksihän myö tehtiin monta kuukautta välilihan venytystä, koska luulin sen auttavan. Lopultahan auttoi vain sakset, joten tällä kertaa jätetään väliin :'D
 
Agronomi meillä kans noi peltohommat varmaan kesken kun vauva syntyy. Meillä la 4.6 ja jos veljeensä tulee niin saattaa syntyä jo toukokuun alkupuolla. Sillon on kylvöt kesken. Eli mies ei kovin aktiivisesti varmaan pääse osallistumaan alku viikkoina.
 
Agronomi meillä ei ainakaan ollut tokan kohdalla edes mahdollisuutta saada perhehuonetta :sad001 itsekin olisin halunnut. Oli aika rankkaa yksin hoitaa kaksi vuorokautta putkeen kun ei edes päästy kotiin ekan yön jälkeen.
 
Noh, täällä tulikin muutoksia, siis muutto. Kaupunkiin. Ja arpaonni suosi niin jotta uus koti on alle 2km päässä synnäristä :D miehen työmatka lyheni ja on enää 15km.
Muutetaan ensi kuussa! :)
Ihana päästä kaupunkiin. Lähelle kaikkea ja helppo liikkua. Ei siis tarvitsekaan enää stressata ehdinkö sairaalaan ajoissa jne.
 
Oi vitsit ellami. Oon vähän kade sulle. Asuisin kans mieluummin kaupungissa.
Mulle ei tunnu tää maalla/ korvessa asuminen sopia, mut minkäs teet kun miehen työ täällä tilalla.
Mutta hienoo että pääsette lähemmäs synnäriä ym.
 
Oi vitsit ellami. Oon vähän kade sulle. Asuisin kans mieluummin kaupungissa.
Mulle ei tunnu tää maalla/ korvessa asuminen sopia, mut minkäs teet kun miehen työ täällä tilalla.
Mutta hienoo että pääsette lähemmäs synnäriä ym.

Me vasta kesällä muutettiin tänne syrjempään. Tuttavan taloon vuokralle.
Pakko oli todeta että ei riitä meidän rahat tällaisiin kuluihin vaikka papereilla näytti hyvältä. Ja miehen työmatka ollut nyt reilu 2v se 50km kun asunut mun ja mun lasten kanssa täällä mun ns synnyinseudulla. Onhan oma rauha ja puolensa täälläkin, mutta kyllä helpottaa monin puolin päästä kaupungin palveluiden lähelle ja se miehen työmatka. Kulut tippuu huomattavasti.
 
Me vasta kesällä muutettiin tänne syrjempään. Tuttavan taloon vuokralle.
Pakko oli todeta että ei riitä meidän rahat tällaisiin kuluihin vaikka papereilla näytti hyvältä. Ja miehen työmatka ollut nyt reilu 2v se 50km kun asunut mun ja mun lasten kanssa täällä mun ns synnyinseudulla. Onhan oma rauha ja puolensa täälläkin, mutta kyllä helpottaa monin puolin päästä kaupungin palveluiden lähelle ja se miehen työmatka. Kulut tippuu huomattavasti.
Milloin teillä on toi muutto edessä? Kyllä se on varmaan mukavampaa ihan sunkin sosiaalisen elämän kannalta (muistelisin että sulla ei ollut autoa...) ja palvelujen kannalta. Toki jotkut viihtyy hyvin yksin rauhassa elellessä, itsestäni ei kyllä olisi siihen... Kaikkea pitää kokeilla ja löytää se paras ratkaisu itselle. Taloustilanne valitettavan usein sanelee liikkeet, mutta hyvä nähdä ne positiiviset puolet pakkoratkaisussakin.
 
Esikoisen kohdalla kaikki ei mennyt kuin strömsössä...Hän syntyi viikoilla 42+3 hätäsektiolla. Perjantaina aloitettiin käynnistely ja sunnuntaina kun olin vasta 4cm auki niin tuli sykkeen laskuja jonka vuoksi tehtiin päätös hätäsektiosta. Syyksi selvisi rintakehän ympäri oleva napanuora. Sain ennen tuota ilokaasua ja aqua rakkuloita(?) mutta en kokenut niistä olevan mitään apua.
Tuosta ei jäänyt kylläkään mitään pelkotiloja ym. Minulla on kesäkuun alussa synnytystapaarvio tuon sektion takia, että voinko ylipäätään yrittää alakautta.
Eniten jännittää esikoisen hoito kun lähimmät sukulaiset asuu 120km päässä ja tuolloin on kaikki tuttavat kesälomien vietossa. Mies ajelee rekkaa ympäri suomea arkipäivisin joten hän ei välttämättä ole lähettyvillä jos H-hetki tulee ennen hänen kesälomaa tai sen jälkeen....
 
Kuukausi ollaan nyt asuttu uudessa paikassa.
Ja tänä aamuna tajusin, että tuohan on sairaala, jossa synnytän, minä näkyy meidän olkkarin ja makkarin ikkunoista :D en alkuun voinut uskoa. Ohhoh. Meni synnytystoive nyt uusiksi. Meinaan että poliklininen synnytys jos kaikki ok.
Ollaan viihdytty paremmin kun hyvin.
Bussipysäkki ja lähikauppa 500m päässä. Ollaan käyty taaperon kanssa kerhoissa (avoin varhaiskasvatus ja mll), keskustaan pari kilsaa. Mies töissä ollut nyt samalla firmalla, mutta eri toimipisteessä vain 8km päässä.
Ollaan kyllä kaikinpuolin tyytyväisiä että uskallettiin tehdä tämä muutos elämään nyt.
Talo on rauhallinen, ei ole juuri liikennettä tuossa meidän tiellä. 9v tuumas "onneks muutettii sieltä ryteiköstä"
Sai jo kutsun luokkakaverin synttäreille, että turhaan pelkäsin sopeutumista lasten osalta. Koskaanhan ei voi tietää. Nyt kävi hyvin.
 
Takaisin
Top