Uuden vuoden uudet alut - mitä mieltä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä mieltä olette trendistä aloittaa vuoden vaihtuessa uusi harrastus, laihduttaminen tai muuten terveellisemmät elintavat? Oletteko itse aloittaneet jotain vuoden vaihteessa?

Itse ajattelen asiasta vähän kahtiajakoisesti. En pidä vuoden vaihdetta yhtään parempana hetkenä aloittaa mitään kuin muitakaan aikoja. Korkeintaan se ja sen ympärillä oleva keskustelu luo ikäviä paineita. Toisaalta aina hienoa jos joku saa elämäänsä jotain positiivista on se sitten harrastus tai parempi ruokavalio. Eli jos jollekin vuoden vaihde on hyvä motivaattori niin miksi ei. Varsinkin jos sen hyvän saa pidettyä yllä.

Lisäkysymys siis heille, jotka on vuoden vaihteessa jotain aloittaneet: miten sujuu?
 
Mä suhtaudun vähän skeptisesti ainakin omalla kohdalla, koska yleensä oon just se tyyppi joka unohtaa lupauksensa viimeistään maaliskuussa 😁 Silti tykkään näitä lupauksia aina miettiä ja tehdä. Tän tammikuun projekti on et aloitin kasvattamaan otsatukkaa pois. Katotaan miten käy. Onneks tä sovittiin kampaajan kanssa ja on ”kontrolliaika” toukokuulle niin täytyy sen voimin pysyä ruodussa ton ärsyttävän kasvatusvaiheen kanssa.
 
Mä en ainakaan halua myöntää olevani uudenvuodenlupailija - siinä on tietty stigma - mutta varsinkin ikuisena elämäntaparemppaajana nämä vuoden ekat, kuukauden ekat, viikon ekat... on mulle heikkoja kohtia. 😅

Minusta uusi vuosi on myös aika luonteva ajankohta aloittaa uutta, tehdä muutoksia jne. Joulun pyhät ja uudet vuodet herkkuineen, kaikki harrasteet tauolla...
 
Mie oon niin pihalla kalenterista suurimman osan vuotta, että se on minusta sinällään aivan sama milloin aloittaa jotain uutta 😅
Itse teen kyllä ehkä eniten lupauksia tai muutoksia usein keväällä tai kesällä, kun alkaa olemaan valoa ja lämpöä ja elämä voittaa ankean kaamoksen jälkeen. Iloisena ja jaksavana niissä pysyy jotenkin paremmin 😊
 
Takaisin
Top