Uuden kierroksen odottajat

Ja nämä siis julkisella. Nyt yritetään hoitaja saada mutta meillä kaikki tutut kauempana ja arkipäivisin töissä. Yritän saada ultrat esikoisen leikkikoulun ajalle niin sit ei ois kuin yks lapsi mukana.
 
Aina tulee jotain mieleen viestin lähettämisen jälkeen.

Muistelen että neuvolasta sanottiin että jos lapsen joutuu mukaan ottaa nii sit pitää olla esim just mies mukana tai joku muu joka voi lapsen hermostuessa poistua huoneesta niin saadaan kaikki mitat otettua ja tutkittua tarkkaan.
 
Kaksosuus tekee lapsista tavallaan erityislapsia ja se pitää ottaa huomioon mm päivähoidossa ja koulussa, sekä tietysti ihan perusarjessakin tuo omia haasteita, mutta eivät ole erityislapsia siinä mielessä kuin ehkä tarkoitit. :)
 
Meillä kohta 5v ylivilkas poitsu. Erityislapsi tai ei niin arjet ovat ajoittain haastavia, kun kaikki täytyy olla niin tasaista ja ennaltasuunniteltua että pysyy paketti jotenkuten kasassa. Toimintaterapia juuri aloitettu
 
Meillä esikoinen nyt 1v11kk, ikäeroa tulee olemaan n. 2v6kk. Vähän pelottaa synnytys, jos en saakaan vauvaa heti syliin. Esikoisen kohdalla itse synnytys oli positiivinen kokemus, helppo ja suht nopea, mutta sitten vauva vietiinkin teho/tarkkailuosastolle. Mies oli onneksi vauvan kanssa koko ajan, mutta tuntu niin tyhjältä olla synnytyssalissa tietämättä yhtään mikä tilanne on, enkä edes nähnyt vauvaa kunnolla. Tunnin, kahden päästä sain hänet pariksi minuutiksi syliin. Nyt toivon vaan, että tämän toisen vauvan kohdalla kaikki olisi hyvin ja saisin heti pienen syliin...
 
Pikkutassu89 meiltä löytyy yksi erityislapsi 4v8kk poika. Maailman ihanin esikoinen. Meille on siis kolmas tulossa :)
 
Hei kaikki! Täällä ollaan ihan paniikissa.. olen ehkäisystä huolimatta raskaana ja ennestään löytyy jo kaksi lasta. Esikoinen kohta eskari-ikäinen mutta nuorempi vasta 11kk ja erittäin vaativa. Olisin halunnut kolmannen lapsen vasta vuosien päästä mutta nyt kävikin näin. Shokissa ollaan enkä tiedä edes mitä teen, en usko että selviän arjesta kahden pienen kanssa
 
Aibhlin: Onneksi teilläkin on tässä hyvin aikaa totutella ajatukseen uudesta pienokaisesta, vaikka nyt aluksi paniikki jyllääkin. Neuvola kautta saa kunnallista kotiapua pikkulapsiperheisiin. Sieltä siis tulisi hoitaja parina päivänä viikossa muutamaksi tunniksi kerralla, jotta äiti saa omaa aikaa vaikka ihan nukkua tai hoitaa asoita. Tämä on joko ihan ilmaista tai erittäin edullista. En nyt muista tähän hätään. Kannattaa ihan ehdottomasti ottaa puheeksi neuvolassa, että apu olisi tarpeen. Meilläkään ei tukiverkostoa ole nykyisellä paikkakunnalla ja yhden lapsen kanssa on vielä jaksanut ihan hyvin, mutta miten sitten kun on kaksi pikkuista... Esikoinen ehtii juuri täyttää 2v ennen pikkusisaruksen saapumista ja aikamoinen mammanpoika on tuo taapero. Mutta pääasia on, että yksin siitä arjesta ei tarvitse selvitäkään :)
 
Onko täällä muita vielä imettäviä? Meinaatteko jatkaa syyskuisen syntymän jälkeen? Mä aina ajattelin, että kun vuos tulee esikoisella täyteen niin aletaan vähennellä ja lopetetaan hyvissä ajoin ennen kuopuksen syntymää, mutta nyt tuli vuosi täyteen enkä oikein osaa edes ajatella, että lopetettaisiin...
 
Täällä on 10kk tissiposki. Selvästi raskautumisen jälkeen vähän vierasti rintaa, nyt maistuu muuten paitsi iltaisin. Yöllä ei syö enää. Nukkumaan mennessä ollaan annettu pullosta, kun tuntuu ettei saa iltaisin riittävästi tankattua rinnalta. Minäkin suunnittelin että lopetan ennen toisen syntymää, katsotaan miten onnistuu :D
 
Itselläni ei ole kokemusta, mutta olen ymmärtänyt, että monella odottajalla maidon maku muuttuu jotenkin noin raskauden puolivälissä ja isompi lapsi vieroittuu helposti jopa itsestään siinä kohtaa. Näin keho takaa vauvalle riittävän maidon tuotannon tai jotain. Osa tietysti pystyy imettämään läpi raskauden. :)
 
Meillä minimies vierotti itse itsensä juuri ennen kun 1v 2kk tuli täyteen. En päässy testaamaan imetystä raskausaikana tai tandemimettämään molempia. Nääkin on todella yksilöllisiä juttuja. Mulla on pari ystävää, jotka ovat imettäneet raskausaikana ja tarkoitus olisi myös tandemimettää. Maidon heruminen on hidastunut raskauden edetessä ja yhdenkin kaverin tissitakiainen kävi vain kerran päivään tissillä. Nyt raskauden loppua kohden maitoa on tullut taas paremmin. Joillekin imetys saattaa aiheuttaa kipeitä supistuksia ja silloin olisi hyvä ottaa asia puheeksi neuvolassa. Toisaalta jos onnistuu pitämään maitohanat auki vauvan tuloon asti niin pääsee mammakin helpommalla, kun ei tartte kärsiä maidon noustessa. Isompi lapsi on myös hyvä alkupaineiden purkaja ja tissien tyhjentäjä, kun pikkuvauva ei jaksa imeä :)

Lumikello: Anna mennä vaan, jos siltä tuntuu :)
 
Meillä imetellään n. 8 kertaa vuorokaudessa, joista puolet öisin. Yöimetyksistä luopuisin mielelläni heti, mutta pikkumies on eri mieltä. Kai sitä tarttee aloittaa joku unikoulu, kun itse olen väsynyt jo pelkän raskauden takia eikä ne heräilyt kyllä paranna asiaa. Ois niin ihanaa, jos meillekin kävis noin että viimeistään raskauden puolvälissä vierottautuminen kävis itsestään. :)
 
Meilläkin tytöt vieroittuivat itse vähän yli 1v2kk iässä. Yöimetyksen lopetin jo 8kk iässä, kun heräilivät noin 20 kertaa yössä.
 
Mä lopetin yöimetyksen myös 10kk iässä kun meni ihan mahdottomaksi. Kolme yötä oli hankalaa ja sitten alkoi nukkumaan. Nyt tuo veteleekin kellon ympäri unia. Se on kyllä pelastus näin alkuraskauden väsymyksessä [emoji4]. Tänään heräsin yhdeksältä ihmettelemään miksei tyttö ole vieläkään herännyt. Siellä se nukkui tyytyväisenä unilelujen kanssa. Onneksi sitten heräsi ettei mene rytmi ihan sekaisin. Yleensä herää kahdeksan aikaan.
 
Me pidettiin unikoulu 9 kuukautisena, että saatiin yösyötöt pois. Mies kävi hyssyttämässä ja muutamassa yössä oppi ettei maitoa enää öisin tule. Suosittelen kyllä, omaan jaksamiseen vaikutti kyllä paljon. Eikä tuo pikkumies vaikuttanut asiasta olevan moksiskaan, tapa taisi olla meille molemmille.
 
Takaisin
Top