Uuden kierroksen odottajat

Niin ja mun synnytykset on ollut hävettävän helppoja ja nopeita :shy:
Esikoinen 3,5h (v.2008) ja kuopus reilu 4h(v.2016). Molemmat syntynyt luomusti ja itse ollut synnytyksen jälkeen ihan kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.
Oikeastaan odotan synnytystä innolla, se fiilis on vaan niin huikea kun sen pienen nyytin saa syliin :Heartbigred
 
Kiinalainen syntymäkalenteri lupaa tyttöä, mutta niin lupasi viimeksikin ja poika tuli :hilarious:

Meillä ikäeroa tulee vain vuosi. Vähän jännittää miten sitä jaksaa ja pärjää mutta uskon että siitä selviää hengissä. Esikoinen täyttää jo 9v.
Halusin pienen ikäeron, mutta luulin raskautumisen kestävän kauemmin.
 
Meillä kesällä tyttö täyttää 4v. En usko, että mitään ihmeellistä tulee olemaan. Innolla ainakin serkkuansa on hoitanut :D

Ja odottaa vauvaa. Eilenkin kysy "koska se vauva tulee masusta pois". Kerrottu siis on jo, että hänelle syntyy pikkuveli tai pikkusisko
 
Meidän esikoinen oli 54cm/4440g

Synnytys oli pitkä (36h) ja rankahko, poika oli avotarjonnassa mikä hankaloitti hommaa.
Luomua lähdettiin hakemaan, mutta epi+oksitosiini+imukuppi tuli kuitenkin.
Ihan kohtuullisen hyvät fiilikset tuosta jäi loppujen lopuksi. Olin myös heti hyvässä kunnossa syntymän jälkeen, ei isompia taisteluarpia.

Seuraavaan kertaan lähdetään positiivisella fiiliksellä ja paremmilla eväillä. Luultavasti osallistutaan hypnosynnytyskurssille ja doula nyt on itsestäänselvyys. :)
 
Ensimmäinen lapsi. 8 päivää yli laskettua aikaa.(syntynyt 6/2012) Synnytys KESTI. Torstaina illalla alkoi kivuliaat supistukset n. 5-15 min välein. Aamulla perjantaina käytiin ekaan kertaan sairaalassa, lähetti kotiin vielä. Kivuliaat supistukset senkuin jatkui. Kuumaa oli alkukesähelle, ihan järkyttävää. Sitten menimme illalla 18 aikaan taas sisälle ja saimme jäädä. Olin auki vain 1cm ja supistukset jatkui. Kävin suihkussa, kävelin, tein kaiken. Todella hidasta oli. Yöllä sain jotain peffaan neulaa jonka piti lievittää , ei tehonnut. Sitten aamuyöstä sainkin epiduralin ja siitä se sitten lähti ja lauantaiaamuna tyttö syntyi :Heartred 12min ponnistusvaihe. ihan järkyttävästi repesin. Olin todella kipeä alapäästä pitkään synnytyksen jälkeen. ja turvonnut. Tyttö 53cm ja 4000g

Toinen lapsi. 12 päivää ennen laskettua aikaa.(Syntynyt 5/2014) Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla yöllä klo. 00.00 . Ennen sitä oltiin maalattu latoa ja käyty saunassa juonut yhden siiderin ja ottanut rennosti. Heitin vitsiä illalla ennen nukkumanmenoa miehelle että nyt kulee tulee varmaan tämä yöllä, koska meillä oli yhteistä aikaa ja "viimeinen viikonloppu lomaa" ennen kun vauva tulee kun tyttö oli hoidossa mummolassa. Ja niinhän hän päätti sitten tulla. Mies ei oikein uskonut ekana kun herätin yöllä että kuules nyt taitaa kohta olla menoa uskon.
Pari tuntia lapsivedestä niin alkoi supistukset ja heti 5min välein. sitten ne vielä voimistui ja tiheni ja n. 2-4min välin. Kyllä oli tuskaista automatka joka kesti 15 min :D kun ehti 3-4 saada sinä aikana. Nå tarkkailuhuoneessa ehdittiin vain käymään kun suoraan siitä sitten synnytyssaliin olin 4 cm auki ja kovat kivut. Epiduraalin ne ehti antaa (onneksi) ja ponnistusvaihe kesti 9 min ja poika jo ulkona klo. 7.37. JA AINA NIILLÄ ON SIIHEN AIKAAN yö-aamuvuoron vaihto :D Tyttökin syntynyt niilläkin paikkeilla. Poika 53cm 3600g.

Kolmas lapsi nyt tulollaan ja kauheat ällötykset on päällä. Onkohan taas tulossa poika??? :)

Huomasin kyllä eron tytön ja pojan raskauksissa ja tiesin heti että poika tulossa se toinen.

Nyt ei vielä ole tuntemuksia, toivoisin tyttöä niin kuin lapsetkin toivoo mutta onhan ne kuitenkin rakastavia olipa kumpa tahansa. :)
Voinnin puoleen niin tulee poika :D
Sekä kiinalaisen kalenterin perusteella myös poika
 
Mä kurkin kiinalaista syntymäkalenteria ja se lupailisi meille poikaa. Meillä on kotona kaksi tyttöä, joista toinen täyttää ylihuomenna 3v ja nuorempi on 1v 7kk. Tytöillä on ikäeroa 1v 4kk. Poikaa kovasti toivotaan meille. Ollaan puhuttu kolmesta lapsesta, eli tän raskauden jälkeen ois meidän lapsiluku täynnä. Jos kaikki menee hyvin. Tytöt on syntyneet viikoilla 37+6 ja 38+4. Synnytyksissä on olleet omat kommervenkkinsä, mutta kohtuullisen nopeita ovat olleet. Nuoremman tytön synnytys kesti alle 4h kokonaisuudessaan, ja esikoisenkin noin 9h.
 
Heippa vaan kaikille tätäkin kautta! Mukava lukea että meitä on useampia odottajia joilla ennestään lapsi/lapsia.
Meillä lapsi nyt 14 kk ja tämän syntyessä olisi siis n vuos ja 11 kk.

Just miehen kanssa tänään juteltiin et ihan hyvä ikäero kun kaikki asiat vielä tuoreessa muistissa, mutta tarkemmin ajateltuna ei taida ihan ollakaan :).
Ja onhan tää toinen raskaus ihan monella tapaa erilainen ja varsinkin tuleva vauva-aika. Tässä ei ehdi niin kauheesti nyt ajatella omia olotiloja ja ei ehdi lueskella ja onkia kaikkia raskausjuttuja :)
Mutta yritän nyt nauttia kaikesta kun luultavasti tämän jälkeen meillä perhe kasassa.
 
Meillä on 2/16 tyttö ja syntymämitat oli 48cm ja 3495g. Syntyi 40+2 ja suht. helposti.
Ikäeroa tulee siis 1v7kk :rolleyes:

Pakko oli kans kurkata, että Kiinalainen syntymäkalenteri lupailee meillekin poikaa. Piti näköjään paikkansa ainakin esikoisen kohdalla :wink
 
Meillä esikoinen täytti juuri 2v, pikkusisaruksen LA näyttäisi itse asiassa olevan tasan 2v 8kk esikoisen syntymästä. Olisin ehkä toivonut vähän pienempää ikäeroa, mutta tämä varmasti on tarkoitettu näin. :) Ekasta synnytyksestä jäi hyvät muistot, käynnistetty (ballongilla) perätilasynnytys ilman sen kummempaa lääkitystä ja varsinaisen synnytyksen kesto 1,5h. Mitään ei revennyt ja palautuminen oli nopeaa. Seuraava tuskin tulee olemaan yhtä helppo keikka, jotenkin tässä kahdessa vuodessa on päästänyt itsensä ihan surkeaan kuntoon... :oops: Esikoinen oli vauvana todella huono nukkumaan ja itselle ehti kertyä aikamoinen univelka, joka alkaa oikeastaan vasta nyt helpottaa. Eniten varmaan pelottaa se, että seuraavakin on yhtä surkea nukkuja ja sitten on kaikkien pinna koko ajan tiukalla. Toivon kovasti, että pääsisimme muuttamaan ennen vauvan syntymää johonkin, jossa tulokkaan saisi pihalle nukkumaan - se varmasti olisi esikoisen vauvavuodenkin pelastanut (vanhempieni luona posotti aina tuntitolkulla unta ulkosalla). Esikoinen oli syntyessään vajaa 3-kiloinen ja 49 cm, 50-56 vaatteet olivat käytössä varmaan parisen kuukautta ainakin. :p Uskoisin seuraavan olevan samaa kokoluokkaa, kun me vanhemmatkaan emme ole syntyessämme olleet kovin isoja vauvoja.
 
Varmaan tyhmä kysymys mutta saako lapset ottaa mukaan äitiysneuvolaan vai pitääkö hankkia hoitaja siksi ajaksi?
 
Meillä ainakin saa ottaa neuvolaan, mutta äitipolilla taisi lukea että ultriin ei saa ottaa. Varmaan sitten vähän lapsen iästä kiinni, paljonko voi ja haluaa keskustella jostain aroista aiheista neuvolassa...
 
Mä just mietin, että mihin me saadaan esikoinen, kun mennään ekaan ultraan. Haluan kuitenkin, että mies pääsee mukaan. Pitää joko a) kertoa jollekin tai b) valehdella. Ärsyttää jo valmiiks valehtelu jostain hammaslääkäristä :bored: Ja kun joudutaan lähteen naapuri kaupunkiin ultraan, niin siihen meneekin paljon kauemmin, kun hammaslääkärissä :arghh:
 
Varmaan tosi paikkakuntakohtaista nuo neuvolat, mutta ultraan ei ainakaan saa viedä lapsia. Mä koitan päästä yksin mahdollisimman moneen neuvolaan, ettei tartte purkkiin pissiä, kun yksivuotias pyörii jaloissa. Koitan ottaa aamuaikoja, että mies voisi olla esikon kanssa ja mennä sitten pikkasen myöhemmin töihin. Ekan neuvolan sain 8:30 ja se taitaa olla meillä aikasin. Edellisessä oli 8:00. Se ois kyllä vielä parempi mulle.

Ennen ultraa kerrotaan mun vanhemille, että tulevat hoitamaan esikosta ja päästään miehen kanssa molemmat ultraan. Meidän paikkakunnalla voi myös pyytää neuvolan kautta perhetyöntekijää hoitamaan lasta siksi aikaa. On todella edullinen vaihtoehto, mutta meillä on niin pahaa eroahdistusta ollu tässä viime aikoina, että en raaski vieraalle jättää poikaa edes pariksi tunniksi :shy: MLL:ltä saa myös lastenhoitajia suht edullisesti.
 
Ultraan ei saa ottaa lasta mukaan?? Miksei? Siis koskeeko tää noita kunnan ultria?
Kyllä mä olin ajatellut että mennään porukalla miehen ja esikoisen kanssa yksityiselle ar-ultraan, käännyttääköhän ne meidät pois sieltä, tai pistää miehen ja lapsen odottaa käytävässä..? :nailbiting:
 
Ultrahuoneeseen ei yleensä saa viedä lapsia, joten kannattaa varmistaa klinikalta, jos aikoo ottaa lapsen mukaan.
 
Yksityisistä en tiedä, mutta ainakin täällä sairaalassa oli laput ettei lapsia mukaan.
 
Yksityisten ultrauskäytännöistä en osaa sanoa, mutta julkiselle ei saa lapset tulla.

Voisin kuvitella, että ei välttämärrä oo kovin kiva tilanne, jos lapsia on ultrassa ja lääkäri joutuukin antamaan huonoja uutisia...
 
Turussa ainakin oli niin että luki ettei saa ottaa mukaan lapsia. Neuvolasta kysyin niin sitä ei suositeltu mutta jos ei oo muuta vaihtoehtoa niin sit. Meilläkin edellisen kanssa rakenneultrassa esikoinen mukana ja eihän hän koko aikaa malttanu olla vaikka leluja oli. Isimies meni sit hänen kanssaan leikkimään ulkopuolelle nii mittailtiin loput rauhassa. Np-ultran aikaan esikoinen tais nukkua koko reissun ajan.
 
Sanottiin siis vaan tylysti että oli pakko ottaa mukaan kun mieskin mukaan halusi.
 
Takaisin
Top