Uuden kierroksen odottajat

Viimeksi lupasi poikia, kaksi tyttöä tuli. Nyt lupaa tyttöä. Onhan tuossa 50% mahdollisuus osua oikeaan.. :D
 
Mulla luvannut aikaisemmin poikia ja kaks poikaa tullut ja nyt lupaa tyttöä:rolleyes: myös "sormustesti" lupailee tyttöä ja aikasemmin lupaili poikia . Pojat on kyllä ihania mutta olisihan se kiva jos saisi vielä tytönkin :happy:
 
7aimen, ihan kuin mun suusta ois koko teksti tullut.samoilla mietteillä täällä. Plus kiinalainen kalenteri lupasi 2 poikaa ja ne saatiin ja nyt tyttöä, saa nähä;-)
 
Tyttöä lupailee kiinalainen kalenteri ja sormustesti. Toivottavasti pitää paikkansa [emoji173][emoji173]
 
Meille kiinalainen kalenteri näyttää poikaa :Heartblue Esikoisesta meni nappiin ja poika tuli :happy: Pikkuveli kyllä kelpaisi. Mä jotenkin näen itseni poikien äitinä, mutta kyllä se tyttökin ihan yhtä rakas olisi :)
 
Vaikka en kyll usko tuohon kalenteriin. Toisen tytön kohdalla lupasi poikaa mutta tyttö tuli. Nyt lupailis tyttöä jälleen. Kuinka tässä malttaa rakenneultraan odottaa? :Heartred
 
En oikein tiedä mihin ketjuun tämän laittaisin, mutta onko muilla joilla lapsia ennestään, niin keskosta? Esikoinen syntyi ennenaikaisesti ja mietityttää nyt tietenkin hirveästi käykö samoin koska se oli aika rankkaa. Kuulisin vertaistarinoits mielelläni :)
 
Pppetra, minulla tilanne on ollut vähän eri, kun viime raskaus oli monikkoraskaus ja ennenaikaisuus johtui hyvin todennäköisesti siitä. Tytöt syntyivät rv36 spontaanisti lapsivedenmenolla vähän yli 2kg kokoisina. Meillä meni kuitenkin kaikki todella hyvin. Kumpikin hengitti ja söi itse ja sain molemmat vauvat heti vierihoitoon. Imetyksen kanssa jouduttiin tekemään töitä useampi kuukausi, mutta sekin lähti lopulta onnistumaan.. pieniä ovat edelleen, mutta muuten ihan normaalisti kehittyneitä tyttöjä. :)

Kannattaa ottaa huolesi esiin neuvolassa. :)
 
Omani syntyi 35+1 syöksysynnytyksellä eli sinällään ihan hyvillä viikoilla kyllä, mutta kyllä siinä kaikenlaista ongelmaa oli. Kokoa oli jo kans yli 2kg että ihan pikkukeskonen hän ei ollut. Me oltiin teholla ja lastenosastolla useampaan kertaan :sad001

En oo vielä varannut neuvolaa, asun ihan pikkupaikkakunnalla ja täällä on vain yksi hoitaja. Emme ole YHTÄÄN samalla aaltopituudella hänen kanssaan ja mietinkin että kävisin muualla neuvolassa.. selvittelen sitä tässä vielä. Hänen kultaisiin neuvoihinsa kuuluvat mm. että lasta ei saa pitää liikaa sylissä ettei totu, 2 viikon ikäisellä kuuluu olla säännöllinen päivärytmi ja 1kk on PAKKO siirtää omaan huoneeseen nukkumaan. Näitä riittää! Niin jotenkin en koe saavani häneltä kaipaamaani tukea, kun en saanut sitä esikoisenkaan kanssa :/
 
No jo on Pppetran neuvolan tädillä neuvot :eek: Toivottavasti löytyy joku toinen ratkaisu eikä tartte tuolle hoitajalle mennä. Voin vaan kuvitella kuinka moni tuore äiti on pahoittanut mielensä tuollaisista neuvoista.

Me muutettiin toiselle paikkakunnalle, kun esikko oli 7kk. Meillä oli ihana täti koko mun raskausajan ja pojan syntymän jälkeen. Hän osasi antaa neuvoja ja tukea juuri meidän perheen tilanteeseen. Kysyi aina ensin, että miten on ajateltu tehdä asioita ja siltä pohjalta tuki ja auttoi. Nyt täällä uudella paikkakunnalla ollaan tavattu oma hoitaja kerran ja kaikilla muilla kerroilla on ollut sijainen. En siis yhtään tunne meidän omaa neuvolan tätiä. Vähän jännittää, osuuko yhtä hyvä tuuri kuin viime kerralla.
 
Poikaa lupailee ja kahdet edelliset mennyt oikein kiinalaiskalenterissa. :) tyttö4,5v ja poika 2,5v löytyt kotona.
 
Empä ole noita sormus ym.testejä koskaan tehnyt :D masu vauvan ultra kuvan otsan muodon perusteella arvasin oikein pojan sukupuolen viimeksi, siis ennen kuin oli ollut rakenne ultraa. Ohje siihen oli yhdellä vauva palstalla muistaakseni. Ompa tympeän kuuloinen neuvola täti pppetralla, jospa jotenkin saisit käydä eri tädillä! :)
 
Mulla on molemmista lapsista pitäny paikkaansa (poika ja tyttö). Nyt lupaa poikaa. Mulla on itsellä tosi vahva tyttö olo. Katsotaan kumpi on oikeassa minä vai kiinalainen kalenteri :)
 
Minkäs kokoisia aikaisemmat lapset on syntyessään ollut? Meillä esikoinen 52cm 3695g ja kuopus taas 4195 ja huimat 56cm. Kuopukselle ei mahtunut kättärille ottamani 50cm vaatteet edes päälle, ja mies toi sitten kotoota 56cm collari haalarin ja sekin oli vähän nafti. Hän oli kyllä iso syntyessään, eikä tuntunut sellaiselta pikku pikku vauvalta oikeastaan missään vaiheessa.
 
Minkäs kokoisia aikaisemmat lapset on syntyessään ollut? Meillä esikoinen 52cm 3695g ja kuopus taas 4195 ja huimat 56cm. Kuopukselle ei mahtunut kättärille ottamani 50cm vaatteet edes päälle, ja mies toi sitten kotoota 56cm collari haalarin ja sekin oli vähän nafti. Hän oli kyllä iso syntyessään, eikä tuntunut sellaiselta pikku pikku vauvalta oikeastaan missään vaiheessa.

Meillä pikkutirpuli oli 47cm ja 3140g syntyessään, kaikki vaatteet mitä olin hankkinut oli liian isoja :laughing025 Mies kaiveli käskystä kaikki pienimmät vaatteet kaapista ja toi synnärille, kun suunnitellut kotiinlähtövaatteet oli armotta aivan liian isoja.

Mä haaveilen, et saataisiin poika.. suvussa enempi tyttöjä, olisi mies ja miehen isoisä onnesta soikeana jos saataisiin poika sukuun :Heartblue
 
Meillä tytöt olivat 40cm/41cm ja 2240g/2360g. 40-44cm vaatteet olivat käytössä toista kuukautta.. Myin kaikki alle 50cm eteenpäin, joten toivottavasti tämä tyyppi syntyy vähän isompana. :)
 
Takaisin
Top