Uudelleen raskautuneet

TsN

Vauhtiin päässyt keskustelija

Ajattelin tänne perustaa tällaisen keskustelun meille uudelleen raskautuneille. Josko täällä on muitakin kuin minä, joka haluaa täällä höpötellä uudesta pienestä elämästä, joka tuolla masussa on alkanut rakentaa itselleen majapaikkaansa. :)

Kyllä on vähän shokki silti tämä uusi raskaus, tuntuu, että justiinhan sitä odotti pientä ja oli synnyttämässä ja nyt taas... :O Toisaalta niin ihanaa saaha neitille pikkusisko ta -veli, mutta toisaalta miettii, miten pärjää kahden pienen kanssa, kun ikäeroa tulee noin 1v 3kk. ja miten kestää sen jäätävän pahoinvoinnin, jos se taas tulee, alkujaan ainakin alkanut paremmin, mitä edellinen raskaus! :) Toivottavasti myös jatkuu hyvin. Synnytys pelottaa enempi mitä esikoisen, koska tietää, mitä tuleman pitää.. Toipuminen pelottaa eniten..Itselläni se oli tosi raskas ja pitkä taival, vasta noin 2-3 kk:tta olen ollut kohtuullisessa kunnossa.

Tällaisia ajatuksia, kertokaas muutkin raskautuneet mietteitänne! :)
 
Minä en ole uudelleen raskaana mutta eilen katselin vanhoja valokuvia ja tuli kieltämättä ikävä raskausvatsaa. Vatsa näyttää niin kauniilta ja muistoissa on ihana tunne siitä kuinka siellä pieni potki ja kääntyili niin lähellä. Suunnitelmissa on kyllä uusi raskaus mutta saa nähdä koska se tulee jos tulee.
 
onnea uudelle odottavalle <3. Mekään emme ole siis odottamassa toista, mutta kieltämättä haaveilen pienestä nyytistä ja minullakin ikävä vauva masua;) se on kumma juttu, kuinka sitä kaipailee ajoittain. Luulen, että toisen kanssa olisi jotenkin varmempi mutta tietysti jokainen vauva on oma yksilönsä. Sain pitää ystäväni kuukauden ikäistä nyyttiä sylissä perjantaina ja yllätyin, kuinka pieni vauveli oli, senkin olen unohtanut, että oma pienokaiseni oli niiiiin pieni kk ikäisenä.
 
Mekin ollaan haaveiltu toisesta lapsesta. Jätettiin ehkäsy pois ekojen menkkojen jälkeen. Kävin toisesta syystä lääkärissä ja piti tehä raskaustesti verestä. Tänään soittelin tuloksia ja se lääkäri sanokin yllättäen että arvo on vähän koholla!!! Se sano et tee raskaustesti 1-2vk kuluttua asian varmistamiseksi. Mutta kyllä mä oon jo aika tohkeissani täällä.Tuntuu vaan niin uskomattomalta et tulisin ekasta kierrosta raskaaks ku ekan tekemiseen meni vuos. Meijän lapsille tulis varmaan joku 1,5v ikäeroo. Tietysti sitä alkaa miettiin kuinka sit saa arjen toimiin ym. mutta tää ois just sitä mitä me haluttaisiin eli pieni ikäero. Yks sukulainen puhu juur et niille on tulos toinen puolenvuoden päästä. Niillä lapsilla ois sit reilu puoltoistavuotta ikäeroo. Meijän esikoisilla on tasan puolvuotta ikäeroo ja näillä toisilla ois sit noin 3-4kk.
Onnea TsN uudesta raskaudesta. Millä viikoilla meet?
 

Noppa, kiitos, sullekin jo onnittelut etukäteen! ;) Toivotaan, että sieltä ois pieni nyytti tulossa teillekin!

Nyt mulla on viikkoja 6+3. Ja niin mukava, ku ollu palio helepompi ainakin tää alku mitä esikoiselta! :) Se ero entisiin rutiineihin on nyt tullu, että itse on pakko syödä aamulla ennen kuin syöttää tytön, muuten tulee huono olo, mutta oksentaa ei oo tarvinnu vielä! :)

Minä tulin esikoisesta eka kerralla raskaaksi ja tästä toisesta nyt toka yrityskerralla! :) Mutta ihanaa tämä on, saaha pieni nyytti taas ja tosiaankin mukava, kun pienellä ikäerolla.

Jotenkin tätä raskautta peittelee paljon enempi kuin ensimmäistä. Ollaan kerrottu vasta kahdelle ihmiselle, eikä kerrotakkaa muille ennen 12 viikkoa enää. En tiiä miski, mutta jotenkin keskenmenon pieni pelko hiipii sillon tällön mieleen niin aateltii suosiolla odottaa ultraan. :) Se elokuun loppupuolella.

Noppa, laitahhan kuulumisia, mitä testi sitten näyttää. :)
 
Huomenta!

Tein nyt aamulla raskaustestin ja positiivistahan se heti näytti
Ei mitään hajuu viikoista. On vaan ne yhet kuukautiset tullu.
Oon tosi innoissani mut samalla vähän jännittää. Mut eiköhän ne kuulu asiaan.
 
Onnea teille :)

ja meemiä kompaten, kyllä se pikku kateus täälläkin. Itsellä jo niin suuri halu ja toive saada se toinen jo kasvamaan tuonne masuun.. mutta mies ei ole vielä niin innoissaan.. Sitten kun saadaan ensimmäinen nukkumaan kunnolla. tosin ei meillä ehkäisyä käytössä ole, eli emme siis estele mutta miehen toiveissa ei ole kiire. Mä vaan itse toivon, toivon ja toivon.. :D
 
:) Ai kiva, muitakin pikkukakkosia/kolmosia tms oottavia!! Onnea teille!! Mähän oon ollu jo kauan raskaana, eli tänään viikoilla 23+4. :D Tuolla yleisissä keskusteluissa on tullu varmaan esille.

Meillä esikoisella ja pikkukakkosella tulee olemaan ikäeroa noin 11kk, ehkä vähän yli. Riippuu vähän koska tää päättää tulla. Esikoinen siis synty 3.12. ja nyt uus LA on 13.11.
Meille oli ihan ylläri tää toinen raskaus, mut ei haittaa ollenkaan. Mulla kerkes yhet menkat tuleen ja sit oottelin seuraavia, että niistä alotan sit ne minipillerit, mut niitä ei koskaan sit tullukaan... Ja ne mun ekat menkat tuli melko tarkalleen 2kk synnytyksen jälkeen.

Tän pikkukakkosen syntymän jälkeen alan kyllä syödä pillereitä sit heti ku mahd. :D Meillä oli tarkotuksena oottaa vähän pidemmästi, ennen ku saatetaan toinen alulle, mutta kun nyt näin kävi, niin samallahan se menee se toinenki tässä sitten. :) Saa äitiyslomatki kivasti peräkkäin, jää vaan yks päivä väliin.
 

Onnittelut Napille nytte sitte ku virallisesti todistetty, että oot raskaana! :)
Ja Peekay67 tosiaankin on melko pitkällä jo raskaudessaan, me vasta ihan aluillaan. Huomena alkais kaheksas viikko, mutta äkkiä tää aika on mennyt, kun ei palio kerkiä raskauteen keskittyä, vaan tuohon esikoiseen.
Teillä ei kovinkaa paljon peekay67 tule ikäeroa, mutta ihana! :) Mulla tosiaan kans tuli tokasta kerrasta. :)

Mukava kun muitaki oottajia täällä on! =)
 
TsN: joo, jos esikoinen ois sattunu syntymään tammikuussa, niin näähän syntyis samana vuonna! Menisivät kouluunki samaan aikaan... aika hullua!! :) Mut kiva ku niistä on sit jo ens vuonna seuraa toisilleen. Niistä varmaan tulee semmonen paita ja peppu -pari, ainakin näin toivon. :)
 
Onko peekay sun lähipiiri jo sopeutunut ajatukseen?

On ihana seurata näitä teidän uusia raskauksia. :) peekaylla varmaan jo vauvamahakin näkyy. :)
 
No joo, enemmän tai vähemmän ovat joo ok. Tai siis ei ole tullut mitään negatiivisia kommentteja mistään suunnasta, mut ei sit kyllä mitenkään erityisesti muunkaanlaisia. Eli kai ne vielä sulattelee tai on jotenki vaan tottuneet ajatukseen.

Vauvamasu on kyllä jo suuri. Mun täti kävi just eilen ja kauhisteli kuinka maha on iso, mut en mä tiijä onko tää sen isompi ku viime vuonnakaan näillä viikoilla. Mä seisoin Olivia sylissä ja joudun siis pitämään Oliviaa suoraan edessä masun päällä ja nojaamaan tosi epäterveellisesti selkä notkolla taaksepäin, eli masu työntyy oikein esille silloin. Ei tää musta sen isommalta tunnu ku Oliviaa oottaessakaan, mut sillon ei tarvinnu seisoa näin ja kanniskella esikoista ympäriinsä...

 
Oletko peekay  kokeillut lonkalla kantaa? Oliskohan se helpompaa mahan kanssa. Mä kannan muutenkin aina mielellään lonkalla. On jotenkin kevyempää...
 
Heippa!

Onkin puoli vuotta vierähtänyt, etten ole tänne palstalle ehtinyt, kun on aika tosi kortilla, niin pitää niin tarkkaan valita mihin vapaat minuutit käyttää... mutta hyvin on siis kaikki mennyt ja onnellinen olen. Noomi on niin suloinen tyttönen ja nyt jo innokas seikkailija, joka ryömii ympäri taloa. 

Mut siis tänään päätin kurkata tänne, ja vau, täällä on jo uudelleen raskautuneita!! Heti iski vauvakuume muhunkin! :-) En siis ole raskaana, mutta ekat menkat oli viime viikolla ja nyt sitten pohdin, että miten nopeasti seuraava vauva... että menenkö tässä välissä töihin vai en. Jos menen, niin sit pitäis vielä 3 kk olla tulematta raskaaks, jotta ehtii mennä töihin (ei kehtaa vaan pariks kuukaudeks mennä). Mut loppuvuodesta haluan jo olla raskaana, koska ei huvita liian pitkäks aikaa mennä töihin... mies jää kotiin hoitamaan Noomia jos menen töihin.

 
Heippa!
Onnea peekay67, TsN ja Noppa! Meillekkin ois nyt sitten pikkukakkonen tulossa, ainakin toivottavasti. Tää on nyt vielä kovin alussa, mutta oireissa ei mitään epäselvää. Nytkin tekis kovasti mieli kömpiä tonne sänkyyn nukkumaan :)
Me ei varsinaisesti oltu suunniteltu vielä tekevämme toista, mut eipä meillä ehkäsyäkään ollu kun yritin saada kiertoni normaaliks... Tosin mä kyllä jo muutama kuukaus sitten ehdotin miehelle josko oltais tehty toinen, mut se oli sitä mieltä, että ootetaan kunnes on saatu talo rakennettua ja se olikin tarkka ehkäsystä. Kunnes sitten joku kuukaus siitä ilmotin, että mä meen sitte töihin helmikuussa kun, ei tolla rahalla mitä hoitovapaasta saa ni kauheen mukavasti eletä. Sen jälkeen unohtu ehkäsyt :) Mäkin oisin mielelläni ollu pojan kanssa kotona pitenpään, mutta kun on tuo asuntolaina. Tehdään kyllä kaikki ihan väärinpäin :D Ensin piti mennä naimisiin ja sitte rakentaa talo ja sitte vasta lapsia, mut meni vähän toisin :)
 
Onnea Ninnah! :) Ja tervetuloa odottajien joukkoon taas! :)

meemi: joo, lonkalla mielelläni kantaisin Oliviaa, mutta kun tuo maha on siinäkin tiellä. Toisen jalat ois niin leveellä, että säälittää ihan ja sit se ei tietenkään oikein pysykään siinä, kun ei voi niinkuin silleen istua siinä lonkkaluun päällä, kun se on puoliks tuon masun alla piilossa... :)

Onneks äiti tuli nyt meille viikoks, niin saan vähän taukoa kantamisesta! Eilen käytiin Ikeassa ja oli kyllä niin rankka reissu mun selälle, vaikken edes kantanu mitään. Ristiselkä on ihan muusina... Tänään siis koomaillaan kotona :)
 
Onnea ninnah raskauden johdosta.

Mua on alkanu jo vähän epäilyttää tää mun raskaus, ku ei mul oo juurikaan mitään oireita. Ekassa raskaudessa tissitkin oli niin kipeet. Eikä ne oo nyt yhtään kipeet. Eikä oo juurikaan ollu pahoinvointia. Mies kyl sano et mieli ailahtelee ihan tarpeeks. Mul on vasta reilun viikon päästä eka neuvola ja ultra reilun parin viikon päästä. Mut ei kai pitäis alkaa murehtii.
 

Onnea ninnah! :) ja teretulemast ootteleen pikkukakkosia meijän kanssa. =)

Noppa, mulla välillä ollu sama, että kun on nii palio vähempi pahoinvointia, kun esikoisen aikana ja muutenkin oireita vähempi niin tuntuu, että onko kaikki muka ok, mutta koitetaan luottaa, että on! :)

Saa olla mielissään, kun ei oo semmosta jatkuvaa oksentelua tää nii ku esikoisesta, kun on tuo esikoinen, jota saa koko ajan olla hoitelemassa niin jää raskauden huomiointi paljon vähemmälle.

Mulla meniki neuvola niin kauas (ens viikolla), että sillon viikkoja 10+2 ja ultra niin kaus siis syyskuun alkuun, että sillon´viikkoja 13+5. :D Täällä vähän täyttä niin ei aikasemmin saanut aikoja. Mää kyllä olin aika myöhään liikkelläkin asian tiimoilta. En jotenki jaksanu kiirehtiä, jos menis kesken, ku vuosin, mutta vuoto loppunut. Tällaista tänne.
 
Takaisin
Top