Uudelleen raskaaksi.

Mammaksi86

Jostain jotain jo tietävä
En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta halusin kertoa kuitenkin että olen joutunut tekemään raskauden keskeytyksen 19.10 rv 13+4 ja kaavinnassa olin 20.10. Keskeytys suuren sikiön turvotuksen vuoksi. Ei olisi pikkuinen terve ollut. Kovasti kaipaamme pikkuistamme :Heartred

Nyt toiveissa siis uusi raskaus :) Kuukautisia odottelen alkavaksi ja sitten kokeilen bongata oviksen tikuttamalla :)
Onko kokemuksia tikuttelusta?

Lapsia löytyy ennestään tyttö 2007, poika 2009 ja tyttö 2013 :Heartred
 
Moikka Mammaksi86. Ikävää kuulla, vauvasi menetyksestä. Jollainlailla osaan tuohon samaistua.
Itsellä myöskin raskas kesä takana. Menetimme tyttömme kohtukuolemalle 6/2014 rv.29. Aika pian oli uusi raskaus toiveena, mutta eipä ole vielä alkanut.
Sen verran taustaa, että minulla on todettu pco eli munasarjojen monirakkula oireyhtymä. Näin ollen tämä ensimmäinen lapsemme sai alkunsa pienellä avustuksella.

Kysymykseen tuosta tikuttelusta voin sanoa sen verran, että se on jo vähän liiankin tuttua puuhaa. Minulla kun saatiin kk:set aikaiseksi lääkkeillä, mutta ovulaatio ei sitten tullutkaan, vaan siihen tarvittiin oma lääke. Tämän vuoksi ovulaation metsästys on minulle tuttua puhaa.
Tällä hetkellä odotan/stressaan sitä oviksen tuloa niin, että viime kierrossa se siirtyi kahdella viikolla. Aina sanotaan, että pitäisi ottaa rennosti ja nauttia vain yhdessäolosta. Minulle se on osoittautunut lähes mahdottomaksi. Pystyn olemaan melko rennosti siihen asti kunnes koittaa se arvioitu ovulaation ajankohta. Sitten alkaa stressi.:sad001

Olen käyttänyt lähes joka kerta clear bluen ovistestejä. Niitä digitaalisia, jossa ilmestyy hymynaama kun on ovis, sekä niitä "ennakoivia", jotka näyttää neljä hedelmällisintä päivää. Oon kyllä tykänny näistä kun tulos on selvä eikä tarvi arvuutella viivoja. Aika paljon kalliimpia nämä tosin ovat.

Onnea yritykseen, toivotaan, että tärppää. :happy112
 
Voi ei :sad001 Otan osaa tyttönne menetyksestä :sad001 Oliko ensimmäinen lapsi?

Meillä kans tyttö oli..ja tutkimuksissa kävi ilmi Turnerin oireyhtymä ja vakava sellainen kun oli jo kovat turvotukset noilla viikolla että oikean ratkaisun tein.

Mulla just oli ovis ja sain sen bongattua tikuttamalla,toki mulla on yleensä kovat oviskivut myös ja limaa tulee niin päätin kokeilla kahdellakin eri merkkisellä liuskalla ja tuli vahvemmat kuin kontrolliviiva mutta saas nähä tärppäskö :)
 
Juu oli eka lapsi. Tytössä ei ollut mitään "vikaa", eli ei poikkeavia asioita kasvussa tai kehityksessä. Eikä myöskään syytä tähän kohtukuolemaan löydetty, joten tätä on ollut aika vaikea hyväksyä tai koittaa selittää itselle. Seuraava raskaus tulee olemaan varmasti aika vaikea henkisesti.

Huomenna pitäisi menkat taas alkaa. En tiedä tikutanko tässä kierrossa ollenkaan, kun siitä tulee vaan stressiä. Itsellä myöskin tunnistan tuon oviksen melko hyvin myös liman määrästä.

Onnea Sinulle tähän kiertoon ja toivottavasti saat alkuvuodesta iloisia uutisia. :)
 
Moi. Vähän kirjottelut jääny.. mutta ei tärpännyt viime kierrosta :sad001 Saas nähdä tärppäskö nyt :) Lääkäri kyllä meinas et ei aiva heti välttämättä tärppää. Mullakin pitkä mut säännöllinen kierto ja ovis on aikalailla kierron puolivälis. Mites Mamma84 teillä menee yrityksen kans? :)
 
Moikka. Meilläkään ei tärpännyt tuossa viime kierrossa ja tänään alkoi sitten menkat taas, joten uutta yritystä vaan kehiin.
Mulla on clomifenit käytössä ja nyt tänään alkanut kierto on toinen, jossa niitä käytän. Viimeksi tärppäs kolmannesta kierrosta, joten en ole vielä kovin huolissani vaikka ei plussaa olekaan tullut. Toki se masentaa pariksi päiväksi aina kuin menkat alkaa.
En malttanut olla tikuttamatta ovista viime kierrossa, vaikka niin aluksi meinasin. Ite sain oviksen bongattua kp19, mutta oli lääkärin mukaan tapahtunu kp20.

Nyt kun sain taas nuo clomit avuksi niin stressikin on vähentynyt aika hyvin. Niiden toiminen on tarkastettu kontrolliultrassa, joten luotan, että ovis kyllä tulee. Ei tarvi sen suhteen panikoida.

Onnea taas tähän kiertoon.:)
 
Tuo on se ikävin vaihe, oviksen jälkeinen odottelu. Sitä koittaa tunnustella, että mitä oireita olis ja mulla ainakin on joka kerta sellanen olo et kyllä se nyt tällä kertaa on varmaan tärpänny.:rolleyes:

Jaksamisia odotteluun.
 
Minulla keskeytynyt km noin rv 15 joka todettiin vasta rakenneultrassa rv 20+2. Lääkkeellisessä tyhjennyksessä olin maanantaina 26.1.. laskettu aika piti olla 10.6..

Nyt toiveena olisi tietty uusi raskaus. Sitä ennen tietysti odotellaan ekat kuukautiset ja 10.3. jälkitarkastukseen, jossa kuullaan onko sikiöstä tai verikokeistani löytynyt keskenmenolle syy..

Raskaus oli minulle ensimmäinen. Heinäkuun alussa jätettiin pillerit pois ja plussa testin tein kolmen kuukauden päästä. Tärppi tuli siis ji kolmannella yrityskierrolla.. toivottavasti seuraavakin raskaus alkaisi yhtä nopeasti.

Otan osaa kaikkien teidänkin suruunne :Heartred
 
Voimia sulle myös susannne :Heartred Jouduitko sä kaavintaan?

Vaikka itse aika hyvin siitä menetyksestä selvinnyt mut kyl se vaan aina kummittelee tuola takaraivossa. Oon välillä niin surullinen ja ahdistunut :/

Ja joo ei tärppi käyny tässäkään kierrossa :/ Menkat alkoi 5.2 ja olin todella pettynyt vaikka oltiin monesti petipuuhissa ja oikeaan aikaan mut ei niin ei :sad001 Kierto vähän lyhentynyt muuten kaavinnan jälkeen.

Itsellä kyllä kamala stressi ollut päällä parisen kuukautta että se varmasti vaikuttaa raskautumiseen. En vain tiedä miten pääseen eroon siitä. Ja stressin mukana tullu myös paniikkikohtauksia :/ Tää on ihan kamalaa. Ja niska-hartia seutu ihan jumis tän stressin, jännittyneisyyden ja hermotuneisuuden takia.
 
Voimia paljon myös Sulle susanne.
Tällaisen menetyksen jälkeen sitä toivoo uutta raskautta mahdollisimman pian. Nyt kun sen alkaminen vaan kestää ja kestää, niin usko meinaa mennä.
Jos joku olisi sanonut minulle viime kesänä kohtukuoleman jälkeen, että uusi raskaus ei ole alkanut vielä helmikuussakaan, niin olisin varmaan romahtanut siihen paikkaan. Toivo on joka kierrossa aina korkealla. Ja aina sitä putoaa yhtä lujaa kun menkat alkaa.
Mutta niin kauan yritetään, että plussa saadaan.:)

Pikaisia plussia teille molemmille. :dummy:
 
En joutunut kaavintaan ja toivottavasti en joudukaan.. 14pv tyhjennyksestä, pari päivää vuito ollut ihan olematonta. Uskon kuitenkin että sisälläni vielä jotain ylimääräistä on ku tänään olin ekaa päivää töissä ja rasituksen myötä vuoto taas lisääntyi.. en oikein tiedä mikä tuolla alapäässä sormiin tuntuu ihan tossa suulla, kun ei sinne näekkään, mutta kun sitä jotain vähän nypin niin vuosi ihan puhdasta verta.. :s
 
Suosittelen lääkärissä käyntiä. On voinut jäädä pieni jäämä kohtuun ja se pitää vuotoa. Ite olin kaavinnas ja vuoto loppui jo ekalla viikolla kun saatiin kohtu hyvin tyhjäksi.
 
Jouduin kans kaavintaan synnytyksen jälkeen kun oli pieni pala istukkaa jäänyt kohtuun. Tosin jälkivuotoa kesti silti n.4viikkoa.
Mutta kyllä tuo varmaan kannattaa käydä näyttämässä lääkärillä. On sitten varmasti "puhtaat paikat" seuraavalle tulokkaalle.:)
 
No kävin viikko aitten ja sain kaksi antibioottikuuria kun crp oli vähä yli 20 ja leukkarit 9,7..
 
Ultrattiin kyllä eikä siellä kuulemma mitään näkynyt.. kivut loppui onneks antibiooteilla ja vuodoton olen ollut nyt pari viikkoa ja luulenpa että tunsin ovulaationkin viimr viikolla :) ekoja menkkoja ja jälkitatkastusta nyt kovasti odottelen.
 
Oisko sulla voinut olla kohtutulehdus. Ja ois nyt parantunut antibiooteilla. Se voi kuulemma tulla synnytyksen jälkeen. Mullekin sanoivat että täytyy pestä hyvin vedellä jälkivuodon ajan.
Ei ne lääkärit siitä sanonut mitään, että mikä on syy tuohon, et leukkarit ja crp on koholla?

Täällä kans menkkoja odottelen kun taisi tuo ovis jäädä tulematta tässä kierrossa, vaikka on clomit..plääh.:sorry: Nyt on kp24 enkä vielä ole ovista bongannut. Tein testejä kp15-23 eikä mitään, yleensä ovis ollu kp18-20. Nyt vaan toivon ettei menkkojen alku kauheesti pitkity jos ovista ei tullut.
 
Onneks sait lääkkeet siihen eikä pahemmaksi tullut tuo tulehdus. Nyt sitten tsempit uuteen yritykseen.:)
 
Takaisin
Top