Uskossa olevat odottajat ja äidit

Keskustelun 'Äitien kohtauspaikka' aloitti pinguliini:), 4 maalis 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Teillä onkin jo pitkä matka takana Rebzu! Nyt rukoillaan että kaikki menee hyvin ja tämä pieni pysyy matkassa :Heartred

Mä oon kans miettiny lastenohjaajan alaa mutta olin viime pääsykokeissa kipeenä niin en päässy sinne. Mutta ehkä tästä sitten lapsien jälkeen haen uudelleen :)

Mitä jos neuvolassa sanot että teit ovulaatiotestin ja sen mukaan olisi vähemmän viikkoja? Mulla kävi samalla tavalla ja nää juttelukäynnit on hoidettu menkoista laskettujen viikkojen mukaan mutta ultraajalle sanoin että otetaan mielummin viikkoa myöhemmin mitä ehdotti kun kerran varhaisultrassa jo näki että on vähemmän viikkoja kasassa. Olisko sulla millä viikolla sitten ultraus? Kovasti tsemppiä. Jos jotain oon nyt oppinut niin Herran käsiin voi jättää kaiken, Hän hoitaa ne paremmin kun tiedetäänkään ja varmasti meidän parhaaksi.
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. Rebzu Aloittelija

Silloin joulukuussa oli kanssa pitkä kierto ja sanoin, että ovulaatiosta laskettuna ei oo niin paljon, niin vähän tivasi että kun se nyt kuitenkin lasketaan menkoista. Vois vähän olla joustoa jos nainen itse tietää, että on pitkä kierto ja ovulaatiokin testattu. Silloin eka ultra tehtiin ovulaatiosta laskettuna muistaakseni RV 6+.

Varmaan jos saisin noin kahden viikon päähän neuvolan/ultran niin silloin olisi ehkä RV7+ ovulaatiosta. Menkoista laskettuna olisi noin 11+.
    Kait se on kuitenkin pakko soittaa tällä viikolla. Jännittää vaan jos kuulee saman tuomion kun viimeksi.

On tämä alku aina niin kamalan jännittävää, kun ei tiedä onko vatsassa edes ketään.

dadapls, miten sinä olet voinut? Kolmoset, huhhuh. Onko teillä lähellä hyvä tukiverkosto apukäsiksi?
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. lillimaaria Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Voimia näihin piinaaviin viikkoihin, tiedän tunteen! Meilläkin oli pitkä tie toisen saamiseen ja mullakin se vaikutti mm uskonelämään ja kaikkeen muuhunkin. Et ole yksin näiden ajatusten kanssa. ❤ Toivon, että tämä olisi nyt se vauva joka tulee syliin teille!
    • Tykkää Tykkää x 2
  4. Rebzu Aloittelija

Välillä innostun katsomaan jo face kirppiksiltä vauvan vaatteita ja tarvikkeita, mutta sitten tulee taas pelko, että nyt kun oikein haaveilen ja suunnittelen kaikkea niin varmaan tulen taas pettymään.

Toivotaan ja rukoillaan, että kaikki menisi nyt kuitenkin hyvin.
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Niin jos se noin paljo heittää sitten :scratch Mutta sillonhan sulla olis ultra heidän mukaan suunnilleen rv12 ja oikeesti rv8 niin kyllä siellä näkyy jo! Pakkohan sun olisi sillon saada ”uusi” np- ultra missä katotaan paremmin.

Nyt alkaa vähän jo helpottaa rv5-9 oli ihan kauheeta tuskaa hyvä että hengissä ollaan vielä :D Syöminen vieläkin vaikeeta ja ei kauaa pystyssä jaksa olla mutta pikkuhiljaa jos pääsisi kotitöitäkin tekemään. Meillä on onneksi mun vanhemmat apuna tarvittaessa, ja sisaruksetkin varmasti auttaa. Miehen puolelta äiti ja sisko tiiviisti mukana :) Ja ystäviä myös. 30km säteellä kaikki :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  6. Rebzu Aloittelija

Asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä on yhteinen äitiysneuvola naapurikunnan kanssa. Siellä naapurikunnassa on onneksi ultralaite josta voidaan katsoa kanssa, mutta ei ihan niin hyvä laite ole, kun Sairaalassa.

Oletko töissä vai onko mahdollisuus levätä, kun siltä tuntuu?
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Just loppu työsopimus eli hyvin pystyy lepäämään. Sitä tää oikeestaan on nyt pelkästään :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. Rebzu Aloittelija

Hyvä juttu, että pystyt lepäämään.
  9. omrA Tuttu foorumilla Elokuunmammat 2015

Jumalan siunausta ja varjelusta kaikille raskauksiin ja tuleviin synnytyksiin! :Heartred

Kysyisin, että, onko teillä miten hyvät hengelliset tukiverkostot? Onko uskovia ystäviä? Onko seurakuntayhteys? Onko mies uskossa?

Mä koen ihan valtavaa yksinäisyyttä, sillä mulla ei ole ainuttakaan uskovaa ystävää. Eikä siis ole ystävää lainkaan... Ei ole seurakuntayhteyttä/yhteyttä muihin paikkakuntamme kristittyihin. Mies on uskossa ja se on toki erittäin ihanaa! Ollaan nyt alettu lukea yhdessä Raamattua, ja rukoilemaan. Mutta jotenkin vaan kaipaus on kova saada myös sisaria rinnallekulkijoiksi. Niissä kristillisissä tilaisuuksissa, joissa olen käynyt, on ollut vain huomattavasti vanhempia uskovia. Sunnuntain tilaisuuksissakin keski-ikä on lähelle 80.. Mistähän löytäisin ikäistäni (30v) äitiseuraa? Paikkakuntamme seurakunnan perhekerhossakin käy kaikesta päätellen kaikki muut paitsi uskovat. Rukousaiheena on saada samanhenkinen Jeesukseen uskova ystävä omalta paikkakunnalta, jonka kanssa voisi yhdessä viedä lastenkasvatukseen, äitiyteen, uskovana vaimona ja naisena olemiseen jne. liittyvät huolet Jumalalle. Sellainen rinnallakulkija :Heartred Tämä toteutukoon, jos se on Jumalan tahto :) Ihanaa kevään jatkoa teille!
    • Tykkää Tykkää x 2
  10. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Mulla on nyt vasta tullu tukiverkostot näissä asioissa, on paljon helpompaa kun ei yksin tarvise sinnitellä. Käyn seurakunnassa aina kun vointi sallii mutta sieltä on parin naisen porukka jonka kesken tavataan viikoittain :) Mies on uskossa nykyään sekin auttaa paljon. Liittyttiin siis juuri tähän uuten srk joten vielä ei ole kunnolla ehtinyt tutustua moneen.

Rukoillaan :Heartred Onko teidän alueella muita seurakuntia missä voisit käydä? Mulla oli edellisellä paikkakunnalla tosi huono seurakunta sillä tavalla ettei ollut yhtään oman ikäisiä ja sillon ei jaksanu siellä käydä. Ihanaa kevättä sinullekkin:love017
  11. Rebzu Aloittelija

Minulla on mies uskossa. Ystäviä ei hirveän läheisiä ole. Muutamia, mutta heidänkään kanssa ei kovin tiiviisti olla yhteyksissä. Oon joskus kokenut, että mua olisi pidetty liian ripustautuneina aikaisempiin harvoihin ystäviin, joten oon tullut vähän araksi olemaan se, joka ottaa yhteyttä ja kutsuu kahvilla tai kysyy saako mennä kylään tms.
    Muutama seurakuntalainen on kenelle oon pystynyt jakamaan omia huolia ja saanut rukousapua.
  12. Rebzu Aloittelija

Käytiin muuten maanantaina neuvolassa ultrattavana ja sikiö vastasi RV 7+3 ja sykekin löytyi. Vähän kuitenkin koko ajan sellainen epävarma olo, mutta rukoilen ja toivon, että kaikki menisi kuitenkin loppuun asti hyvin. Jännittävä joulun aika tulee olemaan jos sinne asti päästään.
    • Tykkää Tykkää x 2
  13. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Onnea :Heartred Tää alku on vähän tällästä :sad001 Rukoillaan että pysyy loppuun asti mukana ja tulee terve lapsi :) Tsemppiä kaikkeen!
  14. lillimaaria Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Ihanaa, että syke löytyi! Päivä kerrallaan, hyvään luottaen. Niin mä olen yrittänyt noina pelottavina alkuviikkoina aina ajatella. ❤
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. lillimaaria Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Tunnistan hyvin sun ajatukset, mulla on ollut samoja mietteitä ja sama rukousaihe. Mulla on äitiystäviä, jotka ei ole uskossa ja uskovia ystäviä joilla on ihan eri elämäntilanne. Kaikki on omalla tavallaan tärkeitä, mutta ei ehkä ihan niin läheisiä kuitenkaan. Sellaista sielunsiskoa kaipaisin. Puolisoni on kyllä uskossa ja meille on luontevaa jakaa kaikenlaiset ajatukset, mutta ei sekään ole ihan sama asia.

Muistetaan rukouksissa! ❤
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu