Uskossa olevat odottajat ja äidit

Keskustelun 'Äitien kohtauspaikka' aloitti pinguliini:), 4 maalis 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Jos luoja suo... Peruskäyttäjä Elokuun äidit 2019

Oi kuinka hieno keskustelu ketju! Tänne minäkin! Olen jo 41v. Kolmatta lasta odottava Kirkkonummen vapaaseurakunnasta. Edelliset lapset syntyneet jo v. - 06 ja - 99. Olen niin kiitollinen Herralle tästä kolmannesta tulevasta lapsukaisesta. Ei ole mikään itsestään selvyys raskautta yli 40 vuotiaan ja pidän tätä suurena ja parhaana lahjana :HeartbigredLa 11.8, eli puolessa välissä ollaan.
    • Tykkää Tykkää x 5
  2. lillimaaria Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Aloitettiin esikoisen ollessa sen puoli vuotta, kun alkoi syödä kiinteitä ja istua meidän kanssa pöydässä. Nopeasti tuli tavaksi pikkuneidille. Kuopus on vähän tulisempi luonne ja vaikka hänenkin kanssaan alusta asti ollut nämä, on ollut vaiheita, kun tottuneesti laittaa kädet yhteen ensin ja sanoo "amn" ja juuri nyt taas huuto tulee, kun ei välittömästi istuttuaan saa lusikkaa käteensä... mutta ikää tosiaan vasta 1,5v, joten vaiheet tulee ja menee. Kun on sen viisi kertaa ruokapöydässä per päivä, tuleehan tuota harjoittelua. :)

Meillä on se perinteinen "Siunaa Jeesus ruokamme, ole aina luonamme, aamen."
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. lillimaaria Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Tervetuloa mukaan! :)
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Luova Luova x 1
  4. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Ikävä laittaa tänne tää mutta tarvisin rukosapua :sad001 Eilen illalla alko vuoto ihan yhtäkkiä (5+1) ja oli n. 5-10min aika runsasta. Sen jälkeen tullu vaan välillä pyyhkiessä mutta alavatsa kramppaa ja särkee vähän. Soitin neuvolaan ja naikkarille mutta sanoivat vaan että seuraile 3vk ja sitten uus testi:sad010 Ei tässä peli vielä oo menetetty kun vuoto väheni huomattavasti, mutta pelko on suuri. Koin selkeesti että tää meiän pienen pieni toukka olisi Hänenkin suunnitelmien mukainen ja suojassa. Nyt kuitenkin näyttää pahalta, kaipaisin ymmärrystä ja voimia koetukseen ja jos vaan viitsisitte rukoilla tän asian ja meidän puolesta..
    • Sympatiaa Sympatiaa x 4
  5. lillimaaria Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Voimia, muistan sua rukouksissa! ❤ Toivotaan, että kaikki voisi jatkua hyvin. Monenlaisia selityksiä vuodolle alkuvaiheessa on, ei se onneksi aina tarkoita pahinta.
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Jos luoja suo... Peruskäyttäjä Elokuun äidit 2019

Muistan rukouksin! Voimia kovasti! ❤
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. lillimaaria Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Miten sulla dadapls menee?
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Kiitos kysymästä, hyvin tällä hetkellä :) Vuoto alko loppumaan ja enää tulee pyyhkiessä vaan välillä. Pahoinvointi lisääntyny huomattavasti ja senkin varmaan hyvä merkki. Neuvolassa sanottiin että oletus on että raskaus jatkuu kun ei menkoiksi muuttuneet. Mennään huhtikuun alussa ultraan yksityiselle vielä varmistamaan, ja tunteet vieläkin hetkestä riippuen vaihtelee. Mutta ei toisiaan loppujen lopuks tullut niin paljon, sillon tiistaina vaan lorahti. Hematoomaa arvelivat kun oli niin punaista. Varauksella siis eteenpäin toivoen parasta. :Heartred Elämäni kauheimmat päivät huh rukoillaan että selvittiin säikähdyksellä.
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  9. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Me kuulutaan tällä hetkellä ev.lut. seurakuntaan mutta käydään hellareilla, ja sinne ollaan mietitty siirtymistä virallisestikin ja aikuiskaste siihen tarvitaan. Vähän mietitytti se mutta nyt kyllä ihan 100 varma että sitä haluan. Ennen vastoinkäymisissä menny vaan peiton alle yksin ja pysyny siellä kunnes helpottaa vähäsen. Nyt vaan halusin rukoilla ja puhua Jumalalle. Kun huomasin sen eron ja että kuinka paljon parempi olo tulee siitä että itkee Hänen kanssaan/ Hänelle, eikä yksin niin päätös oli selvä. Ja sen että en haluu enää olla yksin, vaan läsnäolossa. Mikä tahansa horjuu elämässä niin usko ei enään ikinä, niin rakas on :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 2
  10. lillimaaria Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Onpa hyvä, kädet ristissä sitten vaan eteenpäin!
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017

Onneksi dadapls vuoto tyrehtyi :Heartred

Täällä minä ja nuorimmainen flunssassa :depressed: enpä oo pitkään aikaan ollut näin kipeä :dead:
    Tänään kp24, ja rinnat ihan älyttömän kipeät, kuumat ja turvonneet o_O voisko tää tauti aiheuttaa niissäkin jonkunlaasta tulehdusta..? :confused: raskauksissa mulla ei oo koskaan ollut rinnat kipeät, mutta mietin sitäkin että jos tämä olisikin raskaudesta johtuvaa, kai sitä voi tulla erilaisia oireita eri raskauksissa? :grin
    Ja nyt ollut alavatsalla revähdysmäisiä kipuja kun yskinyt, ja pari päivää sitten oli sukkapuikko kipuja alapäässä, niitä en ainakaan oo huomannut että olisi ollut ilman raskautta :rolleyes: mutta kertahan se on ensinmäinenkin :grumpy:
    Ovis oireista onkin jo 13päivää :rolleyes:
    • Tykkää Tykkää x 1
  12. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Noihan kuulostaa hyvältä! Mulla oli paljon samanlaisia kipuja ennen plussaa. Ja ilmeisesti voi tulla erilaisia oireita eri raskauksissa. Millon testaat :nailbiting:
  13. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017

Tiistaina ajattelin testata :) luulis silloin jo näkyvän jos nämä oireet on raskaudesta johtuvaa. Mutta normaalisti mulla on kierto 29päivää, niin en menetä negatiivisesta vielä tiistaina toivoa :grin mulla kyllä oli ovis oireet aiemmin kuin pitäis, mutta siitäkään ei voi olla varma että ovis olis silloin ollut kun en oo tikutellut ovista.. :rolleyes:
    • Tykkää Tykkää x 1
  14. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Niin olihan mullakin eka nega:wink Jännittää sun puolesta :nailbiting: Kerro sitten :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  15. lillimaaria Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Kuulostaa lupaavalta marsupilami!

Mä en tainnut täällä mainitakaan, mäkin sain plussan vähän aikaa sitten. Reilu viikon iloitsin varovasti marraskuun nyytistä, mutta sitten meni kesken viikko sitten lauantaina. Itsestään on nyt vuotanut pois ja siinä mielessä kenties "helpolla" päästiin tämän suhteen. Mulle tää oli jo viides km yhteensä, muut on yleensä ollut paljon vaikeampia ja menneet pitemmälle, että siinä mielessä helpotus, jos kerran oli mennäkseen. Mutta aika syvissä vesissä sitä tuli käytyä taas viikon kuluessa ja mietittyä, että miksei nyt vaan olis voinut kerrankin mennä tavallisen helposti meidän raskautuminen. Vaan tämä näyttäisi olevan meidän tie. Kaikesta huolimatta vauvakuume nousi kyllä entisestään, nyt kun vuotokin jo loppui, ajatukset alkaa kääntyä uuteen yritykseen.

Suuri pelkohan tässä taustalla on, en mä usko, että montaa keskenmenoa jaksaisin taas peräkkäin, mutta toive yhdestä pikkuisesta elää niin vahvana, etten halua vielä siitä luopua ja luovuttaa yrittämästä. Kädet ristissä siis täällä senkin puolesta elellään...
    • Sympatiaa Sympatiaa x 4
  16. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017

Siunausta lillimaarialle, että raskautuisit ja kaikki menisi hyvin loppuun asti :smiley-angelic001

Testasin tänään negan (kipeillä silmilläni olin näkeväni 2viivaa mutta se toinen viiva katosi aina johki :wacky:).
    Eli ei tää rintakipu ainakaan raskaudesta johdu :bored: mietin että koittaako näihin nousta maitoa, kun tuo pienimmäinen ollut nyt pari päivää koko ajan ihossa kiinni ja yötkin nukkunut mun päällä o_O kunhan ei tulehdusta pukkais! :confused:
    Viimme yö oli kauhea, kun nuorimalla hengittäminen kuulostaa kovin ikävältä. Jos koittaa itkeä niin vinkuu vaan ja kuulostaa että happi loppuu :sad001 kuumetta ei enää oo ja illalla touhaili normaaliin tapaansa, mutta silti huolettaa kun ääni on käheä ja hengitys rohisee :sad001 saa muistaa rukouksin, että pienen hengittäminen helpottuis :smiley-angelic001 ja ettei esikoiselle tulisi samaa tautia! Hän ihme kyllä säästynyt, yleensä on ensinmäisenä kipeänä, ja viimme viikon perjantaina ekana valitti kurkkukipua, mutta se ei koskaan sitä pahemmaksi edennyt :angelic:
    • Tykkää Tykkää x 2
  17. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Tsemppiä lillimaaria!:Heartred Onneks kaikki on korkeemman käsissä ja meille annetaan kun pyydetään. Varmasti on rankkaa, välillä on vaikee ymmärtää näitä asioita :sad001

Ja marsupilamille kanssa tsemppiä, kumpa lähtis paranemaan ettei tarvis pelätä. Ootte rukouksissa molemmat :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 2
  18. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Ompas tänne kirjoiteltu paljon!

Ihan ensinnäkin suuren suuri halaus lillimaarialle :Heartred olet mielessäni.

Ja marsupilamille voimia sairastupaan :smiley-angelic003

Jos luoja suo, niin tervetuloa tänne :joyful: ( anteeksi, oli ihan pakko vitsailla :wink)

Dadapls. Mulla esikoista odottaessani oli tosi paljon pahoinvointia. Se päätty vasta rv 15 kun oksentelin niin paljon että jouduin sairaalaan vuorokaudeks tiputukseen.
    Meillä terkka sano että kaiken paras lääke pahoinvointiin on syöminen. Syö vain vähän kerrallaan mutta useasti. Meillä töissä naisvaltaisella alalla on aivan normaalia että raskaana olevat kuljettaa omia eväitä taskuissaan ja syödä napostelevat pitkin päivää. Ihan vain siksi että jaksavat töissä ja muutenkin paremmin. Ihan sama mikä maistuu, mutta kunhan vain syö.
    • Tykkää Tykkää x 2
  19. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Niin se pitäis, aamusin vaan kauheen vaikee saada syötyä. Eilen töissä oksensinkin mutta sit söin vähän niin helpotti. Tänä aamuna alotin banaanilla suoraan ja oli ihan ok olo mutta kaupassa käynnin aikana taas ihan vetelä olo ja kauheen kuuma. Mulla jotenkin ihan kävelykin alkaa pyörryttämään, eikä ees tarvii olla pitkä matka. Mahaki tullu esiin jo.. Oon pitäny kevyttä takkia päällä niin ei näy siitä mutta isoista paidoistakin tahtoo pömpöttää läpi :rolleyes: Tässä mietin että montakohan siellä on, vai tuleeko sieltä norsu :grin
    • Hauska Hauska x 2
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017

Norsu.. :laughing021
    Mä nuorimmasta epäilin ennen nt ultraa että tulee kaksoset kun vatsa kasvoi nopeammin kuin esikoisesta ja tuntuikin painavalta jo heti ennen plussaa :p

Täällä onneks ollaan jo parannuttu lähes kokonaan. Nokat vielä vuotaa ja pientä yskää muttei sen kummempaa :happy: Tänään alkoikin menkat. Saas nähdä kuinka huomenna jaksaa olla kaupoilla, kun aina menkkojen aikaan tuntuu että alapää räjähtää, jos on kauan jaloillansa :bored:
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1

Jaa tämä sivu