Uskossa olevat odottajat ja äidit

Keskustelun 'Äitien kohtauspaikka' aloitti pinguliini:), 4 maalis 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Meillä oli kanssa joskus kala autossa, mutta en kyllä tiiä mihin lie eksynyt? Täytyypä kysästä ukolta joskus :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017

Onpas mennyt kuume korkealle omppu15 :sad001 täällä oli eileen vain vähän yli 37, kainalosta mitattuna.
    Paranemisia myös sinne!
    Nyt itsellä tuli kans yöllä kurkku kipiäksi, toivottavasti ei kovin pahaksi yltyisi, että jaksaisi pakkolliset hommat tehdä :sad001
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  3. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Oho ompas korkealla käyny kuume. Voimia sinne ja parantumisia kaikille.

Meillä mieskin nyt kipeän olonen.. Tietenki kun just piti keskiviikkona mennä seurakunnassa käymään :oops: Mulla antibiotit pistää vatsan kipeeks. Onneksi äitini kävi täällä toissapäivänä vähän siivoamassa ettei ihan pommin jäljiltä oo kämppä.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
  4. lillimaaria Tuttu foorumilla Elomammat 2017

Voih, tsemppiä kaikille sairastupiin, paljon on nyt kaikkea liikkeellä!

Me päästiin nyt hiihtolomareissuun mummulaan ja mulla tietenkin heti alkoi kanssa tulla kurkku kipeäksi ja flunssaolo, aina sama juttu kun vähän helpottaa arjesta... vasta oltiin kuopuksen kanssa kovassa flunssassa muutama viikko sitten. Mutta jospa se menisi nopeasti ohi, ainakin helpompi levätä, kun lapsille riittää leikittäjiä ja kotityöt ei paina samalla tavoin päälle kuin kotona. Kotiäitinä oma sairastaminen on kyllä aina ihan mahdotonta.

Meilläkin on muuten ollut kalatarra autoon pitkään suunnitelmissa, mutta aina unohtuu. Itsellekin tulee aina niin hyvä mieli, kun näkee jollain muulla sellaisen, jonkinlainen yhteenkuuluvuuden tunne, että vielä täällä on meitä jotka uskomme.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  5. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Mukavaa reissua lillimaaria :happy:
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Juuri tuo yhteenkuuluvuuden tunne on se! Välillä tuntuu että kaikki kivet ja kannot pitää kääntää että löytää uskovia. (Tuli muuten just vastaan toisessa ketjussa:Heartred)

Mukavaa reissua, lepäile vaan kun on mahdollisuus :happy:
    • Tykkää Tykkää x 2
  7. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017

Paranemisia lillimaaria! Toivottavasti saat nautittua reissusta :happy:

Meillä ei kalatarraa oo autossa, mutta kyllä sellaisen näkeminen aina saa hyvälle tuulelle, just niin kuin lillimaaria sanoi :)

Tänään kp28, rtestit negatiivisia. Kai tässä saa odotella menkkoja alkavaksi :rolleyes: ei sinänsä harmita kun ei ole ollut kunnon yritystä päälläkään.
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Mä oottelen ovista, jos on tullakseen tän kaiken keskellä. kp12 nyt.
    • Tykkää Tykkää x 1
  9. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017

Dadapls, toivotaan että tärppäisi pikkuinen matkaan nyt! :smiley-angelic001

On kyllä lohdullista että saa luottaa siihen että nämäkin asiat ovat korkeimman hallussa :)
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  10. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

11. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Meille ei oo lisää vauvaja tulossa, mutta täytyypi kyllä sanoa että menkat on kyllä niin inhottata juttu että! :yuck: äsyyntyy vaan ihan suotta pienistäkin asioista :sad001

tänäänkin oli aivan loistavan ihana aurinkoinen päivä ja oli melko hyvät hankiaisetki ku potkuria, mua ja lapsia kanto aamupäivällä :happy: kävin siis n.10min pihalla..
    Iltapäivästä mies meni jo aiemmin isompien kanssa pihalle ja mä laittelin tota vauvaa sisälle nukkuu, sillä kun on edelleen kuumetta. Sain nukahtaa, niin mies toi tytön käymään vessassa ym. Niin vauva heräs taas! :banghead: mä kun olin toivonut pääseväni ulos.... oli jo melkein kaikki vaatteetki päällä. Murr.. no. Laitoin pojan lattialle, kasasin itteni ja menin pihalle ja sanoin miehelle että meeppä sinä välillä olemaan vauvan kanssa. Tää mamma tarvii vähän happea just nyt.. :sorry:

Otin koiran ja läksin marssimaan peltoa alaspäin kohti rantamökkiä. Esikoinen ku huomas sen niin läks mukaan ja kävästiin ekaa kertaa tänävuonna jäällä kävelemässä :) tehtiin kävellen numeroita ja juostiin muutenvain :wink hetken happihypyn jälkeen oli hyvä mennä takaisin sisälle ja nähdä ku vauva ja tytsy oli sohvalla nököttämässä isin kainalossa :shy:

Olin kyllä tosi onnellinen ku menkat oli ekaks pois koko raskauden ajan+8kk synnytyksien jälkeen.
    • Tykkää Tykkää x 2
  12. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Odotan kyllä innolla että jää menkat pois:meh: Miettii että vielä sellaset 30-40 vuotta tulis .. :nailbiting: Huhhuh kierukkaa en enää ota vaikka auttoki, tuntuu että gyneillä ei ollu yhtään rauhallisia liikkeitä kun vielä otin ennen häitä. Kyllä se vähän varotteli mutta kerran kun siellä olin :hilarious:

Hyvä että pääsit edes hetkeksi nauttimaan, teki varmasti hyvää:) Mulla alkaa jo silmät oireilee kun en oo ulkona päässy olemaan 3vk paitsi pikasesti ku lääkäriin menny. Ens viikolla toivottavasti..
  13. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017

Mua on aina harmittanut kun synnytyksen jälkeen jo parin kuukauden päästä on alkanut menkat, vaikka oon imettänytkin :meh: on ne vaan ärsyttävät, ja tuntuu että ne on koko ajan, varsinkin kun joskus vuoto venyy yli viikon mittaiseksi ja joskus kierto on ollut vain 25päivää.. :dead: näin tietysti kun lapsen haluaa, niin onhan se hyvä että yritys kertoja tulee tiuhaan tahtiin, mutta muuten vois olla vaikka joka toinen kuukaus tai harvemminkin :p
    • Tykkää Tykkää x 1
  14. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Dadapls, toivottavasti tän kauden sairastelut ois nyt sulta ohi ja pääsisit nauttimaan alkavasta keväästä :shy:
    Meillä pienin oli melkein viikon kuumeessa, nyt enää räkätautia kahdella pienimmällä ja meillä muilla vaan vähä flunssane olo.. ehkä tää joskus tästä.

Ja niinku tossa taisin aiemmin mainitakkin et kuukautiset on kyllä ihan syvältä ainakin mun mielestä :shifty: vielä olis pari päivää jälellä moisia... ja voin vaan kuvitella marsupilami sun fiilikset siitä jos kierto on lyhyt ja menkat pitkät. Tsemppiä niiten kans.
  15. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Täytyypi kyllä sanoa et ollu aika kummalliset pari päivää ku mies ollu palkattomilla vapailla kotona. Sillä on siis täällä kotona yks homma mikä pitää saada valmiiks ni on siks ollu loppuviikon kotosalla. Mut siis omien hommien lomassa samalla vähän tsekannu lapsia ja mä oon saanu aina hetkeen tarvittavan avun :)

Kuulin tuossa joku aika sitten et yks n.60v nainen oli kuollut syöpään reilun vuoden sairastettuaan. Hänen miehensä hoiti hänet kotona hänen kuolemaan saakka. Heillä oli yhteiset lapset ja lapsenlapset. N.4kk vaimon kuoleman jälkeen tämä mies meni jo "uusiin" naimisiin. Itselläni tämä tarina herättää ainakin monenlaisia mietteitä ja ollaan miehenkin kanssa asiaa mietitty ja makusteltu. Tämä ei ole siis omasta lähipiiristä.

Meillä jokaisella kuolema on joskus edessä, niin mitä mieltä olette. Etsisittekö uuden suhteen ja solmisitte uuden liiton vai jäisittekö mielumin leskeksi?

Itse en täällä maalla pärjäisi ilman miestäni. Oikeasti. Ilman tätä valioyksilötä :wink:Heartred eli jos mies kuolis niin muuttaisin mahdollisimman nopeasti kaupunkiin. Tai jonnekkin muualle. Uutta suhdetta en edes pystyis ajattelemaan kun lapset on tällähetkellä kaikki kaikessa.
    Mieskin tuossa sanoi että on joskus miettinyt asiaa että jos mulle kävis jotain niin kuin hänen sitten kävis? Varmaan antais ajan kulua ja surun mennä. Jos tulisisopiva nainen vastaan sitten vuosien päästä, voisi harkita uutta avioliittoa hänkin.

Ja siis tällähetkellä ei olla eroamassa eikä kuolemassa kumpikaan vaan me voidaan ja meidän suhdekkin voi hyvin. Varmalla ja vahvalla pohjalla on meidän liitto :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017

Mies on ehdottomasti sitä mieltä ettei koskaan ala suhteeseen kenenkään kanssa jos mä kuolisin. Mutta oon kyllä sille sanonut ettei se mua mitenkään loukkaa, ja oikeastaan toivoisinkin että sitten löytäisikin jonkun, varsinkin jos nyt kuolisin ja lapset noin pieniä niin toivoisin että mies löytäis niillle hyvän äitipuolen :rolleyes:
    Itse en pidä mahdottomana sitä, että itse alkaisin uuteen suhteeseen miehen kuoltua ja siitä toivuttuani. Toki menisi vuosia ennen kuin pystyisi semmoista edes ajattelemaan, mutta en pidä mahdottomana/kiellettynä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Mullakin sama, että menis vuosia ennenkun osaisin edes ajatella uutta suhdetta. Ehkä jos sopiva tulisi vastaan niin sitten mutta en usko että mitenkään etsisin. Mies on sanonu ettei mun jälkeen haluaisi ketään, oon vaan sanonu että kyllä se yksinäisyys tekee tehtävänsä ja jos kerran olisin kuollut niin ihan luvalla saa uuden ottaa. Tietenkin aikaa saisi olla välissä toi 4kk on tosi lyhyt aika :bored: Kyllä haluisin että saisi silti olla onnellinen ja jatkaa elämää, kunhan ei unohdu ensirakkaus :grin
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  18. dadapls Tuttu foorumilla Marraskuun äidit 2019

Jokos täällä on alettua parantua flunssista sun muista?

Mulla vielä heikko olo mutta pikkuhiljaa eteenpäin mennään. Tänään tuli ovisplussa ja toivo elää taas :love017
    • Tykkää Tykkää x 1
  19. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Täällä ollaan kuumeista kuntouduttu :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Mä täällä odottelen jo kovasti että tulis viikonloppu :whacky011

Lähdetään käymään mun porukoilla ja sisko perheineen on tulossa sinne kanssa. Lauantaina ois tarkotus päästää mies lautailee/laskettelee ja ehkä tuo 5v esikoinenkin sais koklata jo laskettelua :wink vauva saattaapi tulla haistelemaan laskettelu elämää myös tai sitten joku viettää sen kanssa special timea parin kilsan päässä mummon ja ukin kodissa. Ja tuo 3v on todennäköisesti aivan onnellinen päästessään kunnolliseen pulkkamäkeen, tai ainakin toivon että tyytyis siihen :rolleyes:
    Ja kyllä siellä on kahviokin, mut on siellä nuotiopaikkakin missä grillata itsekkin. Joten rreipasta reissumeininkiä luvassa :happy:

Odotan jo viikonloppua :happy: :smiley-bounce016
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu