Uskossa olevat odottajat ja äidit

Keskustelun 'Äitien kohtauspaikka' aloitti pinguliini:), 4 maalis 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. omrA Tuttu foorumilla Elokuunmammat 2015

Heippa!

Haluaisin tutustua muihin uskossa oleviin odottaviin tai jo äiteihin :) Odotan esikoistani ja laskettu aika on elokuussa 2015. Asun Pohjois-Savossa aviomieheni ja eläinten kanssa. Käymme säännöllisen epäsäännöllisesti helluntaiseurakunnan kokouksissa, mutta Jeesus on silti ykkönen elämässämme. Olisi kiva vaihtaa kokemuksia muiden samoja elämänarvoja arvostavien kanssa :)
    • Tykkää Tykkää x 5
  2. Lintunen Uusi käyttäjä

Moi!
    Hienoa, että laitoit tämän keskustelun alulle! Samoilla elämänarvoilla täälläkin mennään. Itse olen järvenpääläinen, jotenka aika kaukana asustelemme, mutta ehkäpä tätä kautta voidaan joitain viestejä vaihdella!
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Eppis. Tuttu foorumilla Joulumammat 2018

Jopas että löytyi tämmönenkin keskustelu! Samat arvot ja Jeesus on meillekin tärkeitä. Helluntailais-luterilaiseen perheeseemme olis esikoinen tulossa lokakuun lopulla.

Oon 24 ja mies 26. Pientä vääntöä on ollut kasteasian suhteen mutta jotenkin on päästy yhteisymmärrykseen siitäkin. Vauva sai alkunsa ehkäisystä huolimatta mutta on ehdottoman tervetullut! Selvää johdatusta on saatu kokea sen jälkeen muissakin asioissa joten vauva tuntuu loppujen lopuks tulevan just oikeaan aikaan.

Ai niin ja Tampereella asutaan. Kiva päästä juttelemaan teidän muiden uskovien kanssa!
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  4. omrA Tuttu foorumilla Elokuunmammat 2015

Ihana juttu :) me ollaan 26 ja 25 vuotiaita. meillä tosiaan lasta ei kasteta mutta osa sukulaisista voi olla toista mieltä. Suku on hyvin uskonnollista ja luterilaisia, mutta me ollaan uskossa olevia helluntalaisia :D äitini myös helluntalainen^^ pidetään kuitenkin nimiäiset joissa pastori tulee siunaamaan pienen :) kummitkin meinattiin ottaa. Erottiin miehen kanssa kirkosta viime vuonna ja liityttiin hellareihin, ja sen tilaisuuksissa kävimme jo muutenkin. Kasteellakin käytiin viime kesänä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Eppis. Tuttu foorumilla Joulumammat 2018

Mekään ei ilmeisesti nyt kasteta lasta, se on ollut mun toiveeni. Miehen suku suhtautukoon asiaan miten haluaa. Yhdessä miehen kanssa tehtiin kuitenkin päätös. Siunaus/nimijuhlan järjestämisessä yritetään sit ottaa molempia sukuja huomioon, ehkä pidetään ne siis kotona :)

Kummien merkitys on vähän erilainen mulle ja miehelle, joten jos otetaan kummit niin varmaankin molemmat saa valita yhden kummin tai kummiparin.

Usko meitä tosiaan yhdistää, mutta jotkut perinteet ja tavat on totuttu erilailla toteuttamaan, niistä on pientä rakentavaa vääntöä. Raamatun mukaisen kasvatuksen tulee pikkuinen ehdottomasti saamaan! :)
  6. Lintunen Uusi käyttäjä

Moi!

Kiva, että meitä on täällä keskustelussa useampi! Minivöö, meillä onkin sitten laskettu aika melko samoihin aikoihin :) ekaa täälläkin ootellaan. Hienoa elää Jumalan johdatuksessa tämäkin elämän vaihe, kun on niin paljon uutta ja elämää mullistavaa. Siunausta molempien viikkoon!
  7. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Moikka! Täällä ilmoittautuu myös yks odottaja Mikkelistä. Sitten lokakuussa kun tää pikkukakkonen syntyy oon 25 ja isäntä 30 v. Itse olen kolmannen polven hellareita ja isäntä tuli tuossa joku vuosi sitten uskoon, erosi kirkosta ja liittyi kans hellareihin. Hänen puolen sukunsa kovin kirkollisia ihmisiä ja hiukan kummastelivat sitä kun esikoista ei kastettu. Tosin kumpikaan ei kirkkoon kuuluttu. Meille oli itsestään selvyys että vauva siunataan seurakunnassa ja sen jälkeen vietettiin nimiäiset kotona oman perheen kesken. Kummeja ei otettu, kun on kuitenkin läheiset välit omiin perheisiin ja omat ystävätkin koetaan ns. Turvallisiksi aikuisiksi, jotka varmasti ohjaavat lapsiamme samoihin elämän arvoihin mitä meilläkin on ja sillai. Välillä miettinyt että olisiko kuitenkin pitänyt ottaa esikoiselle kummit mutta nyt mennään näin.
  8. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Niin ja siis näille pikkusille ikäeroa tulossa 2v2kk:love017 ja isoveikka jo kovasti halailee vauva massua ja koittaa jotain pikku Vavelle jutellakkin, tosin siitä ei ihan vielä oikein mitään selvää saa!
    ja on se vaan jännä ajatella tätä Jumalan näkymätöntä ihmeellistä luomistyötä...:rolleyes:
    • Tykkää Tykkää x 1
  9. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Just tuossa joku aika sitten juteltiin isännän kans, et mä tykkäsin aiemmin lueskella paljon mm. Kaiket yöt. Nyt kun oon ollu välillä töissä käyvänä kotiäitinä, ni elämä on ollut aika puuhakasta ja lukeminen rajoittunut käytännössä lehtiin. tuossa yks päivä menin sitten asian perästä vintille penkomaan tavaroita ja sattumoisin käsiini osui häälahjaksi saamamme kirja: Rakkauden kieli. Sen on kirjoittanut avioliitto neuvoja/ parisuhde terapeutti Gary Chapman.

Kylläpä oli helppolukuinen ja varsin järkeenkäypä opus, suosittelen! Meillä siis takana avioliittovuosia kohta neljä ja edelleen rakastetaan toisiamme. Onhan se välillä kuitenkin hyvä huoltaa parisuhdetta vaikka siinä ei sinällään mitään vikaa olisi. Ja tuleva vauva arki on sitä vauva arkea.. Silloin toisen pienikin huomioiminen voi kummasti piristää arkea! puolin jos toisin:wink
    • Tykkää Tykkää x 3
  10. omrA Tuttu foorumilla Elokuunmammat 2015

Oon kuullut tuosta kirjasta että olis hyvä!
  11. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Pinguliini, teillä alkaa olla h-hetki jo ihan lähellä!:) Iso elämän muutos tulossa:love017
  12. omrA Tuttu foorumilla Elokuunmammat 2015

Juu niinhän tuo vähän meinaa h-hetki lähestyä uhkaavasti :nailbiting::grin Meidän 2v hääpäivä on 31.8 mutta toivon että pikku-nyytti olisi sylissä jo hyvissä ajoin ennen sitä :D En jaksa stressata mistään (koska se ei hyödytä ketään) vaan luotan Herraan että rukoukseni kuultaisiin, niin liittyen synnytykseen kuin vauvanhoitoonkin :):Heartred Luottavaisin mielin mennään kohti uutta!
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. äityli Uusi käyttäjä

Moikka! Täällä yksi uskova äippä Espoosta. Olisi ihana löytää tältäkin suunnalta toisia uskossa olevia äitiystäviä, kun niitä ei ennestään ole. :sad001 Oon itse aika rento ja huumorintajuinen ja tykkään paljon mm. liikunnasta ja musiikista. Löytyisköhän täältä samanhenkisiä? :) Postia voisi laittaa mulle osoitteeseen ponilinna@gmail.com :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  14. Hannah Peruskäyttäjä

Kiva että täältä löytyy Jeesuksen omia! Minä 34, mies 30 ja esikoinen tulossa ehkä jo parin viikon päästä. Asutaan Helsingissä Lahdenväylän vieressä. Yhteyttä on äiteihin jonkun verran oman srk:n kautta, mutta sellaisia sydänystäviä kaipailisin.

Tällä hetkellä on mieli aika herkässä, kun äidin Amerikassa asuva sisko kuoli juuri yllättäen unessa, ja vanhemmat kuulemma lentävät hautajaisiin. En muita ketjuja viiti tällä rasittaa, mutta meillähän on iankaikkisen elämän toivo ja hän kuoli uskossa Jeesukseen. Ja onneksi kävi täällä miehensä kanssa alle kk sitten, ehti nähdä sukulaiset, ystävät ja omat vanhempansa. Oli myös ostanut mulle USAsta ihania vauvantarvikkeita. Mun serkulla on nyt siellä 10-viikkoinen tyttö, heidän ensimmäinen ja edesmenneen mumminsa eka lapsenlapsi. Perhettä saa muistaa rukouksin jos niin kokee. Kiitos kun sain jaksoitte lukea! Elämä on totisesti ihme ja lahjaa meille jokaiselle :Heartred
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  15. marsupilami Rakastunut foorumiin Toukomammat 2017

Oho että täällä on meitä uskoviakin! Kiva kiva :happy:oon kovasti kaipaillut uskovaista mamma seuraa :rolleyes: mulle voi laittaa viestiä jos haluaa, olisi kiva jakaa ajatuksia jonkun uskovaisen kanssa! :) itse kun en kauheasti uskovaisia tunne ja muutenkin ollut seurakunta elämä taka alalla :confused:

Itse olen siis 21-vuotias, pian 4v ollut uskossa. Mulla on 1v poika ja toisesta haaveilen :rolleyes:asutaan etelä pohjanmaalla.
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Olis kyllä kiva jos tännekkin jotain keskustelua viriäis:)

Mites muilla mammalla on arki lähtenyt rullaamaan pienten kanssa?
    Meillä tyttö on jo 9 kk ja poika tulee kohta 3v. Joitakin yhteisiä leikkejä hetkittäin jo löytyy ja ne hetket on kyllä tullu painettua mieleen kultaakin kalliimpia muistoina. Nytten kun tyttö on oppinu konttaamaan ja nousemaan pystyyn on isoveli ruennut enemmän vahtimaan omia tavaroitaan ja alueitaan ettei sisko niihin käsiksi pääsisi.
    Seurakunnassa on tullu käytyä lähinnä silloin ku isännällä ollu jotain vastuita siellä ja itse oon ollu silloin lasten kanssa vauvalassa. Voipi melkein sanoa että viimeisen kolmen vuoden aikana oon käyny kokouksen puolella yhden käden sormilla laskettavan määrän... on vaan ollu niin helppo mennä vauvalaan pienten lasten kans. Kuuluuhan sinne saarna kaiuttimista, mut eri asia sit pystyykö sitä kuuntelee siellä hälyssä. Poika se pääsee syksyn koittaessa lähtemään pyhäkouluun:) on vaan senverta vilkas tapaus et voipi olla pyhäkoulu tädit ihmeissään:D
    • Tykkää Tykkää x 1
  17. saini Rakastunut foorumiin Syysmammat 2017 Heinäkuun äidit 2019 Joulukuunmammat 2015

Voisinpa tännekin ilmoittautua :) Kaverit jääneet vähiin kun uskoni ilmaisin julkisesti. Mutta uskon että heillä oli aikansa ja he heräävät kun on heidän vuoronsa :) Nyt kuitenkin kaverit ja etenkin uskovaiset kaverit vähissä. Voi myös johtua että ollaan oman tiemme kulkijoita kaiken ohella :)

Meiän perhe on nelihenkinen. Minun ja mieheni lisäksi meillä on 2,5v tyttö sekä 7kk tyttö. Asutaan tällä hetkellä Etelä-Pohjanmaalla. Uskoon tulin noin 5 vuotta sitten. Muistan sen hetken :Heartred Seurakunnassa ei ole tullut käytyä. Vietämme kuitenkin kotona joka viikko sapatin. Hiukan ehkä siinä mielessä "outoja" ollaan kun uskomme Jeesukseen mutta emme ole liittyneet mihinkään seurakuntaan. Israelin kansa on lähellä sydäntämme ja se mihin kuulumme :)

Mulle saa laittaa viestiä, jos haluaa jutustella tai jos kaffeseuraa kaipailee :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  18. saini Rakastunut foorumiin Syysmammat 2017 Heinäkuun äidit 2019 Joulukuunmammat 2015

Ihan suomalaisia kuitenkin ollaan. Karkasi viesti :)

Tääll arki rullaa suht hyvin vaikka tuntuu että kuinka saada aika ja kädet riittämään kun molemmat tytöt kaipaavat huomiota :) Mutta tätähän se on.
  19. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Harmillista Saini että kaverit jääneet. Niin se vaan tahtoo useinmiten mennä et kaveripiiri vaihtuu ku uskoon tulee.

Itselläni ei ole koskaan ollut monia ystäviä, mutta ne jotka on ni asuu kauempana ja nykyään tullu pidettyä niiden kanssa vähemmän yhteyttä. Sydänystäviä silti.

Seurakunnan ja lasten kautta saanut myös uusia ystäviä:) kannattaa kokeilla!

Ja mä oon tykänny käydä kirkon järjestämässä perhekerhossa, sielläkin on samanhenkistä porukkaa:wink
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. Diiipadaaapa Aloittelija

Täällä kanssa yksi.. Liityin foorumille vasta, kiva jos täältä saa juttuseuraa! Meidän perheeseen kuuluu 2lasta, talvella täyttävät 3- ja 5vuotta. Kolmas toiveissa..
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu