Unipussi vai peitto?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Vähän gallup-henkeenkin kyselen. :grin Ja lisäksi että olisi enemmän ajatuksia aiheesta jos saadaan joskus toinen lapsi. Kumpaa teillä on käytetty? Ajatuksia peiton/unipussin puolesta/vastaan?

Esikoisella on ollut vain peitto (paitsi vaunuissa makuupussi) ja vielä vähän aikaa sitten melkein kolmen vuoden iässä olen pohtinut että voi kun sen voisi laittaa uni/makuupussiin. :D Nyt taitaa saada peiton itse takaisin päälle potkittuaan pois, mutta vähän aikaa sitten sai säännöllisesti n. kerran yössä käydä laittamassa peittoa takaisin päälle, kun eihän se pysy...
 
Meillä ei käy kumpikaan. Lapsi on nukkunut vauvasta asti vaippasillaan, mitä nyt joskus talvella olen pitänyt lapsella lyhytlahkeista yöpukua, kun on ollut viileämpää. Jos edes peitonkulma koskettaa lasta, pitää se välittömästi potkia ja huitoa pois. Minä itse nukun lapsen vieressä peitto päällä ja villasukat jalassa, ja lapsi tosiaan vaippasillaan ilman peittoa. Useimmiten hikoilee vielä pään alle lammikon.
 
Peitto! Sitä voi sitten tarpeen mukaan vähentää/lisätä päälle. Nukkumaan käydessä on hiki, mutta nukkuessa tulee kylmä. Unipussi toimii yhtä huonosti kuin kaukalopussi, eli ei ollenkaan :hungover:
 
Peitto. Pari kertaa unipussia kokeiltiin, kun poika oli vauva mutta ei toiminu meillä. Peiton kyllä potkii usein pois mutta ei kovin herkästi talvellakaan palele joten voi huoletta olla :)
 
Peitto, mut talvivauvat on nukkunut siinä äippäboksin makuupussissa kylmimmän ajan ohi:) eivätpä saanu sitä päältään potkittua:wink
 
Unipussi. Meillä on etenkin talvisin tosi kylmä (mun mielestä sopiva :wink) makkarissa, jotain 17-18 astetta ja vauvat potkivat peitot pois päältä ja heräävät sitten kylmään. Unipussia ei niin vain häilätäkään jalkopäähän :) pussejakin löytyy eri paksuisia, on ihan ohkasia, melkein kuin vain toinen pyjama ja paksumpia peittoja. On hihallisia ja hihattomia. Meillä on ollut joku kirpulta hankittu ohuempi ja ikean vähän paksumpi, molemmat ilman hihoja. Ikealaisesta tykkäsin paljonkin.
Meillä on myös kaukalopussi ollut ehdoton ja tarpeellinen :grin
 
Takaisin
Top