Unimaailma

Näin vauvaunta pitkästä aikaa. Mulla oli pieni, vaaleanpunainen ja ruttuinen vauva sylissä (parin päivän ikäinen nyytti ehkä) ja vaihdoin sille vaippaa meidän vessan hoitotasolla. Puin sille äp:sen ImseVimsen sisävaippaa ja pistin siihen kuoren päälle. Se sujui ihan hyvin sen laittaminen. Vauveli oli tosi nätisti ja katseli vain. Vai nukkuiko, en ole varma mutta hissukseen se oli  Ja näin, kumma kyllä, myös vauvan sukupuolen; näin vaipan alta sen pienen pilin [:D] Otin vauvelin sitten syliin ja kantelin sitä ympäri kämppää. Sitten vauva puklas maitopuklut mun olkapäälle oikein kunnon röyhtäyksen kera. Eikä mulla ollut rättiä, ohjeistin vielä miestäkin että kannattaa alkaa pitää näitä puklurättejä vaan mukana joka paikassa. Hain sitten ekan rätin mikä makkarin kaapista sattui käteen ja pyyhin niitä pukluja olkkarissa sitten pois. Sitä oli jo mun mahalla yms. Ja minä unessa haistoin sen vauvan oksennuksen hajunkin... [:'(] Kävin katsomassa vessassa, että vaippa on ihan vähän kostea mutta en vielä vaihtanut sitä. Vauvakin edelleen uninen ja tyytyväinen. Vähän myöhemmin menin sitten vaihtamaan sitä vaippaa ja laitoin taas saman setin, äp:sen sisävaipan ja kuoren päälle. Tähän se uni taisi sitten loppua [:D] Tämä äippä se näköjään kestoilee jo unissaankin! Ja tein tosiaan unessa sen huomion, että hyvin pelitti tämä vaippayhdistelmä meillä ja ei vuotanut tms. [:D]
 
Hyvältä kuulostaa miiuhoo [:)] Toivottavasti menee noin sitten oikeinkin nyytin kanssa [:D][:D]
 
On se kato hyvä treenata unessa niin osaa sitte heti oikein ottein vauvan synnyttyäki [:D]
 
^Varsinkin, kun se uni oli tosiaan ihan täydellisen todentuntuinen. Kaikki oli paikoillaan, kuten oikeastikin. Myös se hoitotaso oli nyt ihan pelkällä pehmustemuovipatjalla eikä siinä ollut sitä kangassuojusta joka siihen kuuluu [:D] Hassua vessassa käydessä katsoa sitä kulmausta kun siitä puuttuu vain se vauva [:D]
 
Mä näin kanssa vauvasta unta viime yönä. Tosin se uni oli niiiin pimeä.
Karkeesti:
Mä olin ollut raskaana, mutta vauvan oli synnyttänyt joku miehen vanha perhetuttu(siis joku meidän ikänen nainen). Multa se maha vaan hävis, mutta oli niinkun synnyttäneen naisen maha, ettei se siis hävinny heti totaalisesti entiseks. Se vauva oli sitten meillä, se oli TOSI pieni, pituus varmaan 20cm.. [:D] Ja oltiin heti syntymäpäivänä vaan kiertelemässä jossain ostoskeskuksessa ja sit lähdettiin ostoskärryillä(missä on se kaukalo) kärräämään sitä johki toiseen ostoskeskukseen. Yhtäkkiä ulkona oli varmaan 25 astetta pakkasta ja tuuli kauheesti. Minä tiuskin isännälle, et pistä äkkiä ees se harso sen päälle, kun on ihan liian kylmä.. Vähän ajan päästä mä tajusin, että mä en oo imettäny ollenkaan, koko päivänä. Ja kun imetin, oltiin kai kotona. Siinäkin vauvan suu oli niin pieni, että piti tarkkaan asetella se nännin rei'ille.. [:D]
Mistä näitä unia tulee..
 
Mä näin kanssa taas viime yönä jotain vauva unta,mutta en nyt muista enää,että millasta..[8|] Kerron sit kun muistan [:D]
 
mä näin viime yönä unta että menin käymään työpaikalla(olin vielä raskaana) ja juttelin pomon kanssa. Sitten lähdettiin kahvihuoneeseen ja yks kaks siellä oli jotain rekkamiehiä, jotka ei uskonu että mulla on seuraavana päivänä laskettu aika vaan epäilivät että joku on tehny virheen [&:] onks tää vinkki että ei tuu lähipäivinä ulos [:D][:D] Mulla aika usein on jotain rekkoihin liittyviä unia , pitäiskö tän kertoa jotain [8|] Yhdessä välissä kyllä suunnittelin että olisin ajanu rekkakortin ja alkanu rekkakuskiksi [;)]
 
Hahaa, voi mammat noita teijän unia [:D] En toistaseks oo muistaakseni nähny ku sen yhden. Ehkä te vaan muistatta ne paremmin ku heräilette kesken unen.
 
Mä näin yöllä unta,et tuli vähän jotai veristä vuotoo pönttöön ja sit olin paniikis menos sairaalaa. Seuraavas hetkes olinki pesemäs petivaatteita,siis tyynyjä ja peittoja, ja tyynyist pursus kaikki täytteet pihalle... [:D] Kuvasti vissii tätä olotilaa.
 
Ite en kans muista mitään unia. Ihan alkuraskaudessa näin yhen ainoan unen ja siihen ne jäi. [8|] En ole kans valvonu öitä niin oisko merkitystä.
 
No minä nukuin viime yönä 11h tuntia kahdella pikasella vessareissulla, että en se minäkään valvonut nyt ja unta näin.. [:D] Sit taas kun oon valvonu enemmän ni en mä mitään uniakaan oo nähny.
 
Olisi mukava nähdä itsekkin unia pikkuisesta, mutta ei niin ei... on tätä niin vaikea tajuta vieläkään, että kohta saadaan oma nyytti syliin. [:)] Sitten se viimestään valkenee ku pitää ponnistaa ulos. [:D]
ALKUPERÄINEN: Lyydia~

No minä nukuin viime yönä 11h tuntia kahdella pikasella vessareissulla, että en se minäkään valvonut nyt ja unta näin.. [:D] Sit taas kun oon valvonu enemmän ni en mä mitään uniakaan oo nähny.
 
No, toi mun uni oli taas niin pimee, että en mä nyt tiiä jääkö mistään paitsi jos ei nääkään tollasia. [:D]
Ei sitä tajua ei, että kohta se tulee..
 
Ainiin, tuo mun viime öinen uni alkoi siitä, kun sain synnytyksen jälkeen miun vauvan syliin eka kertaa ja ihmettelin ääneen, kun en muistanut pari tuntia synnytyksen jälkeen koko synnytystä [:D] Ei tosiaan minkäänlaista mielikuvaa ollut siitä [:D]
 
Jaahas, nyt on sitte synnytettykin.
Mulla alkoi synnytys kotosalla ja olin meidän sängyllä, aloin ponnistamaan kyykyssä mun puolella. Vauva olikin perätilassa mutta tuli tosi helposti ulos, kun jalat "raivasivat" tien ulos. Otin vauvan sitten käsillä kiinni. Otin kurttuisen ja limaisen vauvan syliini ja lähdin cessaa kohti. Lattialle syntyi sitten jälkeiset kun pääsin sängyltä pois. Sitten menin vessaan ja jätin sen vauvan sinne vessan lattialle (!!!) ja otin paperia jolla siivoan jäljet. Mies katseli vieressä ja minä mietin vaan että mahtaa sitä ällöttää. Sänky oli ihan moskassa ja istukka oli siististi jossain pussissa jalkopäässä - kokonaisena, minä tarkistin [;)] Pyyhin lattialta moskaa pois ja kuivailin sänkyä. Ja mietin että täytyy kohta soittaa sairaalaan ja kysäistä että mennänkö me sinne näytille varmuuden vuoksi omalla autolla vai ambulanssilla. Menin sitten sinne vessaan ja aloin laittamaan yösidettä koska odottelin jälkivuotoa. Sitten huomasin sen pienen siellä suihkun lattialla ja ryntäsin ottamaan sen syliin. Pikkuinen oli ihan kylmissään ja nostin sen ja nappasin jonkun pyyhkeen ja aloin kietoa sitä vauvan ympärille. Luulin ensin että se oli kuollut mutta kyllä se siitä alkoi virota. Vauva oli vielä kylvetyksen tarpeessa mutta päätin ensin lämmitellä vauvaa sylissä.

Tämän enempää en sitten muistakaan, mutta onhan tässäkin jo [:D]
 
Nyt alkaa vissiin tosissaan ottaa päähän, kun muut täällä poksahtelee; näin unta, että selailin tuota viimeinen raskauskolmannes-ketjua ja sinne tulleita uusia viestejä ja kaikki kertoivat siellä että on alkanut supistamaan tai on vedet mennyt tai muuta vastaavaa, käyty käyrillä sairaalassa ja nyt odotellaan kotona sitten sairaalaan lähtöä. Ja minä itkeskellen luin niitä ja valitin, kun ei meillä ole pienintäkään merkkiä siitä, että tämä kaveri syntyisi [:D]
 
Voi sua miiuhoo [:D] Kyllä täälläpäin minä mietiskelen ilman uniakin,että muut poksahtelee,mutta itsellä ei tapahdu mitään. Vaikka toisaalta tässä on joka päivä tuntunut jotain siitä lähtien kun tulin äitin luokse. Joko menkkajomoo,tai sitä vihlontaa tuolla alapäässä/häpyluussa/alavatsassa..mutta ei muuta oikeestaan! Eikä mullakaan mitään ollut sellasta tuntemusta,kun vasta sen jälkeen kun peuhattiin miehen kanssa pitkästä aikaa viime viikon torstaina,että se tais pistää puhtia tähän hommaan.. 
 
Mää osallistuin suunnistuskilpailuihin. Lähdin kovaa vauhtia matkaan, vaan kaukana lähdöstä tajusin, etten ollutkaan saanut karttaa mukaan. Ravasin takaisin lähtöön ja kinusin karttan myös kolmelle muulle kilpailijalle, jotka olivat jääneet tienristeykseen odottamaan mua. Lähdin seuraamaan reittiä, vaan ne muut kolme olivat jo kadonneet. Reitin varrella huomasin kaksi rastia, jotka olisivat multa ilman karttaa jääneet käymättä. Rokotus (äideille) oli ensimmäinen ja toinen oli lastenneuvola. Neuvolas oli rivi lapsia, jotka pesivät hampaitaan ja purskauttivat vedet päälleni. Neuvolantäti oli tosi vanha eikä puhunut mulle mitään. Jatkoin eteenpäin. Olin ilmeisesti viimeisenä matkalla, sillä rasteja kerättiin jo pois. Itkien selitin yhdelle järjestäjälle, että minä en ollut saanut karttaa ajoissa ja siksi tulin vasta nyt. Kukaan ei reagoinut hätääni. Sitten istuinkin jo terassilla neljän järjestäjän (naisen) kanssa. Yksi kertoi miesongelmistaan. Yritin kysellä jotain, että tietäisin kommentoida jotenkin. Kuitenkin olin jotenkin ulkopuolinen. Kello oli 18 ja sanoin vauvalle (oli koiran hahmossa ja istui penkillä vieressäni), että nyt me lähdetään kotiin, kun isikin meitä jo ehkä odottaa siellä. Matkaa oli 20 km ja mietin, että mitäs jos joku pyytäisi minua tulemaan takaisin terassille iltaa viettämään. No, eipä pyytänyt. Ehkä tää kuvaa mun elämää tänään [&:]  
 
Tää mamma on nähny viime öinä ihan älyttömästi ja älyttömiä unia. Suurimmaks osaks unet käsittelee mun työtä (mielisairaanhoitaja), ja ne on oikeestaan painajaisia. Ja toinen yleinen aihe on että mies jättää meidät.
Muutenkin kaikki unet on enemmänki pahoja ku hyviä. Kiva ruveta illalla nukkuu, ku tietää että näkee jotain ikävää taas. Stressiä? Väsymystä? Pelko?
 
Toissa yönä synnytin taas. Olin tummaihoinen ja jalkani oli huiiiiiiiisin pitkät. En tuntenut kipua ollenkaan, näin vain vauvan pään heiluvan ulkona. Sit tuli mieleen, että kuinka mää ny ensimmäiselle vauvalle tän tein että sei ookaan enää se joka saa mun kaiken huomion. Oli tosi paha mieli. 
 
Takaisin
Top