Unilaulut

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Laulatteko te lapsillenne unilauluja? Mitä lauluja?

Meillä kestosuosikki on Oravan pesä. Tuo vajaa 3-vuotias pyytää sitä lähes joka ilta. Muita usein laulettuja ovat mm. Päivänsäde ja menninkäinen, Lohikäärme Puff, Sininen uni, Sairas karhunpoika ja villinä korttina Popsi, popsi porkkanaa. :D Joulunaikaan laulan myös joululauluja, kuten Sylvian joululaulua.
 
Oi, minä rakastan kaikenlaisia lastenlauluja! Meidän suvussa niitä on aina lauleltu paljon ja urakalla niin nyt minä sitten laulelen jo masuasukille niitä. Koitan muistien lokeroista kaivella parhaita ja lunttaan netistä sanoja jollen muista. :)

Masuvauva on saanut kuulla nyt jo moneen kertaan ainakin Tuu tuu tupakkarullan, Aa tuuti pientä, Tiu tau tilhi, Saunavihtalaulu.. Ja nuilta c-kaseteilta kuuntelen ja laulelen samalla kun touhuan keittiössä mitä sieltä sattuu tulemaan vanhoja lastenlauluja. Tiedä häntä mikä on sitten suosikki.. :D

Ja joululaulut! Tonttu on minun lemppareita ja se Sylvian Joululaulu myös. :):Heartred Ajattelin muuten tutkia että pääsisikö täällä uudessa kotikaupungissa johonkin vaikka seurakunnan kuoroon! :biggrin Vanha harrastus henkiin..
 
Meillä useimmiten lauletaan nykyisin Tuu tuu tupakkarulla, Aa tuuti lasta, Aa aa allin lasta tai Karhunpoika sairastaa. Joulun aikaan laulan myös joululauluja. Tai ainakin viime jouluna lauloin saa nähdä kelpaako tänä jouluna kun lapsella on yleensä painava sana siitä mikä lauletaan. Tonttu ja Joulupuu on rakennettu oli silloin suosikkeja.
 
Mun täytyy myöntää, että olen jo muutamana iltana laulanut joululauluja. :D :D Välillä niin kyllästyttää nuo samat laulut, ja toisaalta odotan joulua jo. :)
 
Noiden perinteisten unilaulujen lisäksi laulan lastenvirsiä, iltavirsiä ja lasten hengellisiä lauluja. Ja jostain syystä Isoisän olkihattua.
 
Meillä lauletaan aina iltaisin Tuiki, tuiki tähtönen, Sininen uni ja Pieni tytöntylleröinen, jossa on hieman oma sanoitus. 1v alkoi pari kuukautta sitten laulamaan mukana. Jos mulla on kurkku kipeänä, enkä pysty laulamaan, niin poika "laulaa" sitten ihan itse iltaisin.
 
Takaisin
Top