Unikoulu

Voisinpa tännekin kertoa tän hetkistä tilannetta. Lyhyesti ja ytimekkäästi: palattiin perhepetiin ja Bebe saa tissiä kun tahtoo :D

Jälkiviisaana en olis lähtenyt tekemään unikoulua siinä vaiheessa kun tehtiin, vaikka en usko siitä mitään haittaakaan olleen. Mutta tosiaan vaan jälkiviisaana, silloinen päätös tehtiin sen hetkisten parhaiden tietojen varassa eikä se sinällään väärä päätös ollut. Meillä on unikoulun jälkeen ollut pari kuumeellista flunssaa (jolloin tietenkin imetin yöllä) ja yksi reissu jossa nukuin Beben kaa vierekkäin (enkä osaa unissani siltä tissiä kieltää jos on vieressä), jotka vaikutti tilanteeseen.

Nyt parin sivuvaunullisen yön jälkeen olen tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Potkiminen ja pyöriminen on vähentyneet, tai ainakaan en herää niihin. Imetykset sujui horteessa ja oon aamuisin ollut suht pirteä. Tilanne voi toki muuttua mutta sitten tehdään ratkaisuja jotka tuntuu sillon hyvältä :)
 
Minä en nyt ihan tiiä mitä tekis.. Esim viime yönä söi puol 1 ja puol 7, mutta heräs lisäks 3 ja 5 ja 8 noin suunnilleen. Nukahtaa kyllä kun tutin antaa.. Eli heräileekö tää vaan tuttia hakemaan? Pitäisköhän opettaa pois tutista ja pitää tassuttelu-unikoulu? Mitä te muut tekisitte?
Sehän saattaa vaan tarkistaa, ettei häntä oo hylätty. Eikös toikin kuulu eroahdistukseen? Sit se saattas herätä tassuteltavaksi 3, 5 ja 8, eli tutti lie helpompi :)
 
Opetettiin pois tutista.. Toimi vähän aikaa ja nukkukii hyvi, mut sit alko konttaa ja nousta ja taas on järkyt heräilyt. Jospa kohta taas helpottas :)
 
Meillä nukutaan edelleen koko yö, joko 5.30 tai 6.30 herää viimeistään tissille, tulee nii hirveä tissihuuto et mennään nyt näin. Jotkut alle vuoden ikäiset kyl tarvitsee vielä yhen aamuimetyksen :D tässä on vaa jännä tilanne kun vauva nukkuu mut äiti kukkuu :D pitää varma itelles aloittaa kohta unikoulu
 
Mekin koitettiin hieman unikouluttaa, mutta sit tuli taas yksi hammas lisää, niin eihän se reppana todellakaan nukkunu. Viereen piti ottaa nukkumaan, että rauhottuu. Nyt ei olla tehty mitään asian eteen ja nukkunu monena yönä vähintään kuuden tunnin pätkän ilman imetystä, jee :)
 
Mä oon alottanut tän ketjun kohta 2kk sitten ja ajatus oli että ihan kohta aloitetaan unikoulu...no eipä oo vieläkään pidetty ;-) mua niin ahdistaa jo ajatus siitä että isi nukuttaa ja mun on sydän verta itkien kuunneltava sitä itkua toisesta huoneesta :'( vaikka tiedän ettei lapsi siitä rikki mene ja voitas sillä tapaa saada vähän enemmän ja laadukkaampaa yöunta :-)
 
Meillä ei varmaan isukkikaan hennois tätä rintsessaa itkettää ;-)
 
Mä laitoin itse eilen pojan nukkumaan pinnikseensä ja nukuin omassa sängyssäni vieressä. Poika heräs ensimmäisen kerran 4.30! Tosin tää voi olla yks poikkeeva yö, mutta silti!

Meillä unikoulun ajatus on etupäässä saada poika nukkumaan omassa sängyssään. Yösyöntien vähentäminen tulkoon myöhemmin.
 
Meidän kauan ja hartaasti harkittu unikoulu tapahtui oikeestaan vahingossa.

Eli tähän asti on täytynyt olla makkarissa kunnes nukahtaa tai tulee hirveä huuto. Olin aatellut pääsiäisenä aloittaa unikoulun että oppis nukahtaa ittekseen. Noh poitsu kipeenä niin aattelin jo et se meni sit siinä. Mutta pe ilta lähdin jotain hakemaan ennen kuin viljo oli nukahtanut niin eipä tuo alkanutkaan itkemään, joten en mennyt takaisin. Tän jälkeen on ehkä kaks kertaa täytynyt huoneessa piipahtaa jonka jälkeen ruvennut aina ittekseen nukkumaan. Siis olin henkisesti valmistautunut ainakin muutaman illan itkuihin, mutta tää menikin nyt ihan kuin strömsössä. :-D
 
Takaisin
Top