unettomuus €&*(#¥£>]}<¥!!

Bubs

Vauhtiin päässyt keskustelija
Rv 25 ja unettomia öitä alkanut olla. Nukahtaminen voi venyä neljään aamuyöllä eikä mikään tunnu auttavan.

Kohtalotovereita?
Vinkkejä?

Klo 23 väsyneenä sänkyyn menin taas ja nyt neljä tuntia myöhemmin edelleen valveilla :sad001
 
Täällä viimeyö valvottu masukipujen kanssa. Luulen et tuli vaan syötyä ihan liikaa vappuna ja se kostautui nyt. Heti kun aamulla nous pystyyn ni oli helpompi olla taas. Noh, ehkä ens yönä saa nukuttua..
 
Täällä yks uneton kans. Välillä öitä jolloin nukun kuin tukki,mutta toisinaan kausia (kuten viime viikko) että unta saa koko yön houkutella ja ehkä tuntia ennen kellon soittoa sit nukahtaa. Töissä on noiden öiden jälkeen aavistuksen puolikuollu olo... toinen juttu on se että heräilee välillä öisin, ja vkl ku sais univelkoja nukkua pois niin herää aivan liian aikaisin. Yrittääkö se kroppa sitten harjoitella tulevia vauvaöitä varten vai mistä tämä johtuu...
 
Juu tulee kyllä heräiltyä öisin, jos ei oo ihan tosi väsynyt nukkumaan käydessä. Mulla auttaa uneen päivällä liikunta, ulkoilu, ei syö liian tuhdisti enää illalla (eilisestä karvas opetus :yuck:) ja tietenkin ajoissa herääminen aamulla eikä päiväunia päivällä. Mut kyl se kroppa alkaa pikkuhiljaa varmasti opetella yöheräämisiin..
 
Nyt viikon ajan ollut yöt yhtä heräilyä ja valvomista! Ekan kerran eläissäni en nuku kuin tukki! Oijoi, toivottavasti tämä ei ole tätä nyt sit loppuun asti. Aamuisin oon niin väsynyt, että hyvä kun pystyy ylös nousta. Huomenna 30 + 0.
 
Moi! Pakko jälkiviisaana tulla kirjoittamaan, että osasyy mun hankalimpaan valvomisjaksoon oli supistelu! Olo oli tukala ja vauvakin levoton, mutten tajunnut että jatkuva tukaluus oli supistelua. Maha kova ja tympeä hengittää ja muksu protestoi kurittoman kohdun toimia - nuku siinä sitten. Nukkuminen vähän helpottanut sen jälkeen kun 24/7 kova maha lähtenyt levolla laukeamaan.
 
mä oon iltaisin niin poikki, et uni tulee jo ennen kun kerkee pyytelemään - illalla oon tosi väsynyt kaikista päivän hommista, hyvä kun kerkee illalla tunnin katella tv:tä ja sit on ihan loppu. Herätys arkisin klo 06, mut aamuisin sit heräilen jo paljon aiemmin n. 05, tänään 04
 
On se kumma kun ei luontoäiti anna nukkua! Voisi ajatella että nythän sitä vois vähän varastoon levätä, mut ei. Kyljellään koitan nukkua, mut kääntymiseen herään monta kertaa yössä. Ja sittenhän onkin maha-asukin hyvä aika aloittaa potkunyrkkeilyharjoitukset... 34. viikko vasta menossa, en kaipaa loppukesälle helleaaltoja kun näinä viileämpinäkin öinä on tällaista.
 
Nyt on itselläkin mennyt yö valvoessa :/ puolilta öin menin nukkumaan ja nousin kahdelta jo ylös. Oon ollut flunssassa jo 2 vkoa ja nyt vaan ei millään suostu yskä rauhoittumaan, niin piti herätä kun on pakko tehdä koko ajan vessakeikkaa yskimisen vuoksi.

Kaikki mahdolliset blogit on selattu, ja aamiainen syöty - mitähän sitä vielä keksisi ennen labraan menoa? Pitää mennä palauttamaan nuo yöllä otetut pissanäytteet, ei ihan tullut 4-6 tuntia täyteen, hyvä että edes tuo 2!
 
Ihanaa, täällä on muitakin yökukkujia! Täällä kanssa menty puolilta öin nukkumaan, herätty kello kolmeen mennessä kahdesti vessaan ja kolmesta asti oltukin hereillä... Kävin viideltä jo keittelemässä aamupuuron, josko se alkaisi nukuttaa. Päivällä olen sitten ihan poikki, kun yöt menee näin. o_O
 
Välillä oli täälläki taas hyvä unikausi mut juhannukselta ku lomalle jäin,niin aikaisista aamuherätyksistä huolimatta aivan hirveetä pyöriskelyä ja siitä johtuvaa vessaramppaamista ollu kaikki yöt. KUNNES, viime yön nukuin ku tukki!! Ihanaa! Mä jotenki illalla päätin että aivan sama jos on lämmin tai mies kuorsaa,nyt en jää pyöriskelemään. Ja niin se vaan uni tuli ja yhen vessareissun jälkeenki yöllä sain heti unen takas ja nyt vasta heräsin. Aika loistava olo nyt oli herätä!
 
Mä en osaa (vai vauva?) rauhoittua ennen kahta, vaikka menisin ennen yhtätoista sänkyyn. Rv 35 eikä mikään tunnu hyvältä.. Alamahasärky, vipellys ja särkevä lantio pitää hereillä. Sit tunnin puolentoista välein pissalle ja aamuyöstä onkin jo nälkä ja jos syö, niin vauva virkistyy toden teolla..

Kuulostaa niin tutulta teidän yöelämät! Kaikki empatiani, pus! ❤

Sitä mä vaan mietin, miten (pitkään) mielenterveys kestää näitä kokonaisuudessaan neljäänkin tuntiin jääviä öitä. Mulla tämä show alkoi jo kymmenen viikkoa sitten. Eikä varmaan helpota, kun vauva syntyy (kirjoitin ensin vahingossa 'kun vauva herää' :D :D ). Tämän kun muistaisi niin en heti vauvavuoden perään toisesta lapsesta haaveilisi. Ehkä.
 
Täällä kanssa jo useampi viikko kärsitty nuista huonoista yöunista. Monesti herään jo kahden tai neljän aikaan ja saatan sitten korkeintaan aamulla torkahtaa pieneksi hetkeksi sohvalle. Isoimpana ongelmana on juuri se että jos herään yöllä niin en sitten tahdo saada unta uudelleen enää. Ja voitte vaan veikata tarviiko joka yö kuitenkin käydä vessassa tms :p

Mulla oli kyllä esikoistakin odottaessa loppuajasta se univaje jo aivan järkyttävä. Siksi en varmaan muista koko synnytyksestäkään kuin pätkän sieltä ja toisen täältä kun olin horroksessa ja sama meininki jatkui muutaman päivän synnytyksen jälkeen :D

Kotiin päästyä sain sitten nukuttua jo paljon paremmin ja vaikka sitä joutuu heräilemään syöttämään vauvaa niin jotenkin se uni on paljon syvempää siinä välissä kun saa itse paremmin nukuttua kun ei koske ja kolota joka kohtaan.
 
Ja vauvan synnyttyä katkonaisten unien tukena on hormoonit! Itse en ollut ollenkaan niin kuolemanväsynyt, vaikka kolmen tunnin unet oli ekoina kuukausina pisimmät mitä sai nukuttua :)
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi yökukkuja!
Onneksi ei ole tarvinnut vielä ihan ravata yöllä vessassa, kuten esikoista odottaessani kolmesti yössä, kahden tunnin välein! Nyt riittää toistaiseksi yksi käynti vain! :)
Vakio kuitenkin on että herään joko klo 2 tai 4 ja uni ei oikein enää tule... Nyt lähiaikoina olen herännyt ainakin joka toinen yö neljän maissa, ja on ollut pakko nousta ylös jo. :|Voin kertoa että päikkärit pitää nukkua joka päivä... Noh, mikäs tässä kun ei ole tarvinnut stressata töihin menosta vähään aikaan ja ehkä tämä on hyvää valmistautumista taas hyvinkin niukkiin yöuniin about 5 viikon päästä! :wink Vähiin käy, ennen kuin loppuu!
 
Aaaargh ja apua, mulla on nyt menny kyllä nukkumiset aivan älyttömäks. Lähinnä makaan ja odotan, että kehtaa nousta. Päiväunista ei tunnu tulevan myöskään mltään. Kuinkahan kauan tätä voi jatkaa?
 
Sympatiat kyllä teille, jotka ette saa unta yöaikaan. Itse varmaan hyppisin seinille :confused2..
Mulle yöt on kakkein mukavinta aikaa vuorokaudessa, kun on kylkiasennossa ja peittoa vähän vatsan alla, tuntuu, et koko vatsaa ei olisikaan. Päivälläkin on pakko vetästä päikkärit useimmiten.
 
Mä inhoan ja pelkää öitä. Valvon 1-2 asti ja sit herään 3 jälkeen ja taas valvon. Ärsyttää.
 
Mä alan olla ahdistunut jo kymmenen jälkeen, kun on jo odotusarvo, etten nukahda kuin kahdelta herätäkseni taas tunnin päästä. Ja ahdistushan perinteisesti on paras apu uniongelmiin, jepjep. Ymmärrän todella hyvin äitien vauva-ajan mielialaoireita. Ei todella tarvi mitään taustapatologiaa masentuakseen, kun ei kuukausiin/vuoteen/vuosiin (jos peräkkäin monta lasta) nuku säällisiä yöunia.
 
Aarrhhg! Täälläkin vähenee koko ajan hyvin nukutut tunnit... Viime yönä heräsin TAAS vähän kolmen jälkeen, enkä ole sen jälkeen nukkunut kuin tunnin... :S
Neuvolassa olin aamulla niin sekaisin, että autoon mennessä huomasin että olinkin ottanut jonkun toisen kengät! Onneksi en ehtinyt kotiin saakka :D Muuten on ihan ok vaikkei saisikaan nukuttua, mutta olen aina ollut huono sietämään univajetta ja se aiheuttaa lähes humalan kaltaisen olotilan. Hyvä jos uskallan autolla ajaa kun aivot ei pelaa.. :D Eli hyvää esimakua tulevasta, mikäli Nuppunen ei ulkoistuttuaan suostu nukkumaan hyvin :P
 
Takaisin
Top