Unet ja ajatukset

  • Ketjun aloittaja Popot
  • Aloituspäivämäärä
P

Popot

Vieras
Hei
 
Tuolla "Täällä ollaan" keskustelussa muistaakseni joku jo mainitsikin levottomat unet ja päätin kirjoittaa asiasta ja vähän sivustakin.
 
Itsellä on myös ollut ajoittain noita unia, joissa vilahtelee etenkin ihmisiä eletyn elämän varrelta. Ja ne tuntuvat erityisen eläväisiltä unilta. Vielä heräämisen jälkeenkin huomaan miettiväni unessa ollutta, usein jonkinlaista ratkaisua vaativaa, tilannetta.
 
Nyt olen huomannut ajatusten harhailevan myös hereillä ollessa. Mielessä pyörii etenkin itselle lapsena olleet läheiset ihmiset. Mm. kummi, joka kuoli vuosi sitten ja tädit, joiden luona tuli kesälomilla aikaa vietettyä. Ja nyt olen melkein jo aloittanut kirjoittamaan kirjettä toiselle, vielä elossa olevalle kummille, johon en ole enää yhteydessä, tyyliin, etpä arvaa kuka kirjoittaa..  Voihan hormooni.
 
Muistan jo lapsen saaneiden kavereitteni kertoneen eläväisistä unista ja höpisevän kuinka heistä tuntuu, kuin eletty elämä tulee jotenkin käsiteltyä raskauden aikana. En kyllä tajunnut heidän sanojaan ollenkaan tuolloin. Nyt alan ymmärtää.
 
Ja millaiseksikohan nämä unet ja ajatukset ehtiikään kehittyä tässä tulevien 30 viikon aikana.. Huh.
 
 
Moikka,

sepä. Se olikin yksi haasteellisimmista asioista, kun ensi kertaa tuli äidiksi- kaikki suhteet vanhempiin, isovanhempiin, ym.
käytiin kyllä läpi.
Vaikka mitä kuka sanois, mä olen sitä mieltä lapsen saaminen muuttaa ihmistä isosti. Mulle ainakin tuli yllätyksenä, että tapa ajatella muuttuu niin paljon lapsen myötä..
 
Mä olen nukkunut koko raskausajan levottomasti ja katkonaisesti, joka yö herään vähintään kerran vessaan ja joka yö nään myös tosi outoja unia.
Monesti ne liittyy lapseen jotenkin. Viime yönä juoksin rattaiden kanssa jossain maastossa mutaisia rinteitä... Yhtenä yönä mies omi lapsen ja näin sen ekaa kertaa vasta  kolme päivää vanhana jolloin se olikin jo taapero.
Nää jatkuis loputtomii jos vaa muistais kaikki heh.
 
Tulipahan taas nähtyä ihan levotonta unta..Tässä olikin ihmeen pitkä tauko etten muista mitää unia.

Näin jollakin vaalean tikkitakin, jossa oli karvareunus hihansuissa ja kauluksessa. Ajattelin et toi vois olla kiva siskolle ja päätin ostaa sille sellasen. Niitä takkeja myytiin Robin Hoodissa mutta hinta oli jotain järkyttävää, se oli joko 890€ tai 980€
Ihmettelin hintaa kovasti, ihan tavalliselta takilta se näytti ja tuntu ja menin sit kysymää robbarin myyjältä et mikä tää juttu oikee on, et miks maksaa noin kamalasti??!
Myyjä kertoi et se on sellanen paketti, siihen kuuluu joulupukki, joulupukin reki, matka Tallinnaan ja kaks maksullista naista.
Mua vähän tuohdutti sillä takkeja myytin lasten koossakin, kuka nyt lapselle sellasen paketin ostais..
Jeps...[:-][8|]
 
Takaisin
Top