Ultrakuulumisia

Sokerirasitukseen tehty eilen ja tänään oli aika lääkärille. Kohdunsuu edelleen pehmeä, mutta ylhäällä eikä ole huolestuttava. Ultrattiin myös (jälleen) ja siellä vaavi möllötteli nätisti alaspäin :) toivottavasti ei keksi kääntyä enää kun ei missään vaiheessa muutenkaan ole ollut pää ylöspäin.
Niin, rasituskokeet ok. Mutta sanoi että se tehdään mahd. uudelleen myöhemmin...
Saikkua edelleen ja mammalomaan asti. Harkkareita tulee tiheästi, mutta muuten olo on hyvä. Yöt nukun edelleen huonosti ja helpottaa kyllä hirveästi että saa sitten välillä nukkua vähän pidempään jos on ihan väsynyt. Kaikenkaikkiaan hyvä mieli :)
Piia: toivottavasti lähtee kääntymään itekseen vauveli! Mutta jos ei, niin samoilla linjoilla olen sen sektioon kans. Jos tämä nyt kääntyy niin en ala hifistelemään turhia vaan se on sektioon sitten. Vaikka turhamaisesti se arpi sitten harmittais... :sad001
 
Piia84: Heh, mulla jäikin nuo sun plusmerkit huomaamatta :D Ettei ollutkaan niin suljettujen viikkojen sisällä, kun aluksi ymmärsin :D Jäivät varmaan huomaamatta sympatiajärkytyksestä :D Mutta tosiaan, itse ajattelisin samoin kuin sinä, miksi kääntö olis tuolloin :) Ja minä ainakin ymmärrän kyllä hyvin päätöksesi olla synnyttämättä alateitse, jos vielä silloin on perätilassa. Itsekin päätyisin silloin sektioon! Paikat normi synnytyksessäkin jo kovilla saati sitten, jos tulisi virheasennossa :O Ja kyllähän siinä varmasti vauvallakin on vähän tukalampi alku tulla maailmaan.

Toivottavasti kääntyisi itsekseen :)
 
Muokattu viimeksi:
Angina : Hauska tuo kommenttisi "Vaikka turhamaisesti se arpi sitten harmittais..." :D Siitä syystä, että mulla ei ainakaan iho vetäytynyt esikoisesta sileäksi ja kiinteäksi. Varsinkin, kun olen hoikka näytti mahani (ennen uuden raskausmasun kasvua) n.70v. mahalta :D Hyvin ryppyiseltä siis :D Siinä ei enää mitään leikkausarpea edes näkyisi! Ja hyvällä tuurilla ei mitään arpea edes näkyviin jää :D Onneksi paidalla mahan saa piiloon, eikä kukaan ryppyjäni näe :D Onneksi en itse eikä varsinkaan mieheni oli turhamainen vaan usein saunassakin, jos mahaani naureskelin sanoo aina sen olevan hänelle tärkeimmistä osista minussa, koska siellä olen meidän lapsemme kasvattanut ja tämä on voin muisto raskaudesta :)
 
Mulla oli tänään ylimääräinen ultra ja sydänkäyrä katsottiin myös. Käyrissä ei ollut mitään vikaa, yksi supistus tuli käyrillä maatessa eikä sekään vaikuttanut millään tavalla vauvan sydänääniin, mikä on kuulemma hyvä.
Ultrassa katsottiin vauvalta kaikki mitat ja ne meni melkein keskikäyrillä. Painoarvio oli 1570g ja tänään viikkoja 32+6 joten paino on alakäyrällä eli siro vauva siellä on. Istukan virtaukset oli normaalit. Ja ihme kyllä vauva oli raivotarjonnassa, kun viime päivät on heitetty hirveästi kuperkeikkoja. Voikun hän nyt pian asettuisi sinne lopullisesti oikeinpäin. Oli tosi ihana kuulla että kaikki on hyvin, pienestä sf-mitasta ja minun olemattomasta painonnoususta huolimatta. Nyt olin tosin lihonnut viime viikon alusta puoli kiloa :) Neljän viikon päästä menen vielä yhteen ultraan.
 
Mymmeli: juu, itseasiassa mulla jäikin ne plussat siitä ekasta viestistä poies :grin pälli minä tajusin itekkin sen vasta sitten kun luin omaa viestiä uudelleen!

Angina,
kyllähän se arpi toki vähän muakin mietitytti... ja sitten ajattelin senkin myötä myös niin että ennen arpi vaaka suoraan kuin hätäsektion kautta kohtisuoraan...:)

Ei vielä tänään tullut polilta postia, toivottavasti huomenna, niin kerkeis suunnitella pojan reissut tammikuulta sitten (on siis tosiaan menossa vähän sukuloimaan tuonne isänsä vanhempien luo, ja toivottavasti näkee siis myös isäänsä samalla)....
 
Tänään 37+3 käyty kontrolliultrassa, käyrällä ja nyt tehtiin samalla paikkojen tarkistuskin! Oli tosi ihana lääkäri, joka oikeasti kuunteli ja selitti. Ultrassa kaikki hyvin ja ja koko vastaa viikkoja paitsi reisiluu, joka on kuulemma todella pitkä. Painoa oli vauvalle tullut viikossa se 200g ja minä, kun pyörittelin silmiä niin totesi lääkäri tämän olevan vähän! Siis vähän! Monella voi viimisillä viikoilla tulla painoa jopa 400g! No joo, toivottavasti meillä pysyy kasvutahti tuossa 200g, kun nyt painoarvio oli 3200g. Paikat olivat pehmeät ja 2 sormelle auki. Kanavaa oli jäljellä 1cm. Siellä hän on valmiuksissa odottamassa rt :) Viikon päästä taas seuraava kontrolli, mutta kyllä mä jo olisin valmis synnyttämään :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Oi kun kuulostaa hyvältä Mymmeli! Ei ole jätti tyyppi ja oikein päinkin vielä. :) Mä olisin viime viikon lääkärissä halunnu tietää kans tuon kohdun suun tilanteen, mut jäädyin sitten jotenkin sen lääkärin eessä..
 
Mulla on oli myös tänään kontrolliultra ja synnytystapa-arvio. Hienosti siellä ollaan pää alaspäin, joten tässä täytyy oikeasti ryhtyä asennoitumaan alatiesynnytykseen. Nyt rv 36+1 ja kokoarvio 2400g. Uusi kasvun tarkistus mittaus ensi viikolla. Muuten kaikki on hyvin, lääkäri vain totesi, että taidat tehdä pieniä lapsia. Kovasti luotan, että painoa on tullut ensi viikolla lisää. Kohdunkaula pehmennyt, kanavaa 2cm, mutta ei mitään isompia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.

Perjantaina lähdetään miehen kanssa yöksi Tallinnaan kun mitään esteitä ei tälle tänään tullut. Aion niiiiiin nauttia kylpylän palveluista ja ottaa ilon irti pienestä hemmottelulomasta!:smiley-angelic003
 
Mä kävin kanssa kontrolliultrassa tänään rv 38+3 ja painoarvio oli 2400g :sad001 kahdessa viikossa paino noussut vauvalla siis vain 200g. Mutta en mä jaksa stressata vaikka vähän mieli tekis. Lääkärit tuntuu vaan enemmän stressaavan. Joku ylilääkäri olisi halunnut jo tänään käynnistellä synnytystä kunnes tajus kattoo mun pituutta ja painoa, että niin taitaakin olla ihan geeneissä tämä pienikokoisuus.
Kanavaa mulla oli jäljellä alle sentti, paikat hieman pehmenneet mutta kiinni vielä. Ensi viikon torstaina on uus kontrolli eli päivää ennen laskettua aikaa, toivon etteivät vielä sillonkaan käynnistele jos vauvalla on kaikki mahassa hyvin.

T77 tuo kylpyläloma kuulostaa niin ihanalta ja rentouttavalta :) voi kumpa itsekkin saisi jotain hemmottelua, edes jalkahieronnan mieheltä.
 
Takaisin
Top