Ultrakuulumiset

Mähän kävin sitten loppujen lopuksi eilen ultrassa. Soittelin omalle vakkarigynelle vuodosta ja kysyin onko jotain tulehdusriskiä olemassa tai pitäisikö jotain osata välttää. Mulla siis kun on herkästi verestävä kohdunsuu ollut kiusana aina.. Otti näytille ja kaikki oli hyvin. Epävirallisen turvotuksenkin mittasi. Luoja, että tuli helpottunut olo. Tänään kerrotaan vauvasta kotona lapsille [emoji173]
 
Mahtavia uutisia tiiinnna :Heartred täällä taitaa vuoto alkaa, ensimmäiset rusehtavat vuodot tulivat siteeseen, selkää ja vatsaa supistelee/kramppaa =( pöh ja höh :sad001
 
Onnea tiiinnna ja Kevätvauva hyvistä ultrakuulumisista ja onnellista odotusta :Heartred

Tsemppihalit ja jaksamista Escadalle :Heartred Millainen vointi?

Täällä odotetaan kuin kuuta nousevaa perjantain ultraa :nailbiting:
 
Nyt virallinen np-ultra takana. Kaikki hyvin :) Sanottiinko teille tarkemmin istukan sijainnista? Mulla siis istukka takaseinällä mutta osittain vielä kohdinsuulla, kysyi onko ollut vuotoa ja sanoi, että jos äkillistä vuotoa tulee niin näytille. Edellisissä raskauksissa istukka on muistaakseni ollut myös takaseinässä, mutta kohdunsuulla en muista olleen.. Täytyy vaan toivoa, että se siitä nousee. Eikä aiheuttaisi varotoimia.. Rakenneultrakin varattiin ja se olisi 20+3, 26.11 :Heartred
 
mulla oli kekenmeno su-ma välisenä yönä, kotona olin. Eilen kävin ultrassa varmistukseksi ja sain pari lääkettä jotka auttaa kohdun lopullisessa tyhjenemisessä. Onnea teille ketkä jo ultrassa olette käyneet, tsempit niille jotka sinne ovat vielä menossa- toivottavasti kaikki on kaikilla hyvin :Heartred Keltainenkuu: toivottavasti kaikki on hyvin, jännää aikaa varmasti tiedossa :Heartred Katsotaan josko joskus tulisi vielä johonkin kuukauden odottajiin tuleminen, toivoa sopii!
 
Voi ei Escada, kurja juttu :sad001 Jaksamista surutyöhön! :Heartred
 
Otan osaa Escada:Heartred

Tosi paljon tuntuu pudonneen porukkaa keskenmenojen takia. Surullista:sad001 Keskenmenot on oikeasti todella yleisiä, mutta niistä puhutaan todella vähän. Jos tuntuu, että keskenmenon jälkeen kaipaa vertaistukea, tältäkin foorumilta löytyy osasto keskenmenon kokeneille. Sen salainen puoli on aktiivinen.
 
Tänään käyty ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin.:love7 pikkunen vastas muutaman päivän aiempaa,mutta niin olin aatellutkin kun ovulaatio oli kolmisen päivää myöhemmin mitä yleensä.:happy: kotona muksuille kerrottu ja ottivat tosi hyvin tiedon vastaan:hello2:Heartred nyt oli ultran mukaan viikkoja 12+4 mutta laskettua ei lähetty muuttamaan niin viikkoja nyt ilmeisesti siis 13+1:)
 
Ultrassa käyty. Pieni siellä köllötteli käsi pään takana ja syke löytyi :love017 Ainut vaan että oltiin ultrassa viikkoa liian aikaisin, sikiö vastasi menkkojen mukaan laskettuja viikkoja eli tänään 11+4. Niskaturvostusta ei saatu luotettavasti mitattua eikä rakenteita katsottua tämän aikaisen ultran takia, joten uusi aika ensi viikolle. Miestä ketutti tämä "turha" käynti, kun hän oli varten vasten ylimääräisen vapaan tälle päivälle pyytänyt mutta minä olin ihan tyytyväinen kun pääsi näkemään sintin ja ensi viikolla uudestaan :Heartred
 
Kummastuttaa, miksei noilla viikoilla pystynyt luotettavaa mittaustulosta saamaan saati rakenteita katsottu. :O lähinnä siksi ihmettelen, kun itsellä oli viikot 11+3 np-ultrassa eikä mitään ongelmia kummassakaan?
 
Sitä en tiedä, eikä tullut mieleen kysyä. Kuitenkin hyvät laitteet oli millä ultrasivat. Mutta eipä meikäläistä muuten haittaa, kuin että pitää saada työvuorot vaan silleen vaihdettua että pääsee menemään ensi viikolla. Näkeepähän pienen toiseen kertaan :)
 
Jännä juttu kyllä, että "joutuu" menemään uudelleen. Ihme, että suositus sitten on jo 11+0 alkaen nt-ultralle. Minäkin kävin 11+5 eikä silloin ollut mitään ongelmia näkemisen suhteen. Mutta toki uusi ultra on enemmänkin kiva juttu, kuin mitään muuta. :)
 
Onhan se tosiaan varmasti kiva nähdä pieni uudestaan.:)
 
En pistäis mäkää vastaa, jos kaks kertaa pääsis ultraan :grin mut jännä, jos jossain on alkaen 11+0 mahollista ja jososain taas ei.. Mut eipä oo ainut juttu, jossa on poikkeuksia paikkakunnittain..
 
No se valtakunnallinen ohjeistus ultralle on 11+0-13+6, mutta ei välttämättä saa otettua kaikkia tarvittavia mittoja. Ainakin mulle on jokaisessa raskaudessa sanottu, että mielellään antavat ajan kun viikkoja vähintään 12+0, että helpompi mitata, nyt mulle varattu ultra 12+6 viikoille :)
 
Joo, oon kuullut samaa, mitä Warheart sanoo. Tosiaan tiedän toisenkin äidin, joka oli ollut ultrassa niin, että sikiö oli vastannut 11+0, mutta oli otettu uusinta ultra viikon päähän. HUSilla muistaakseni oli niin, että netistä pystyi itse varamaan ajan, joka osui menkkojen mukaan lasketusta 11+6-13+2 välille.
 
Ihanaa kun on hyviä ultrakuulumisia niin monella! :)
 
Takaisin
Top