Ultrakuulumiset

Ylihuomenna nt-ultra :smiley-bounce013 ei malttais yhtään enää odottaa ja samalla pikku pelko alkaa hiipiä, että onkohan tuolla mahassa edes ketään. Mulla on viikot 11+1 ylihuomenna, mut täällä sanottiin et ennen 12+0 viikkoa on tultava jos haluu siihen sikiöseulontaan osallistua. 12+0 on kuulemma jo liian myöhään, mut muistelisin kyllä et esikoisen kohalla olis sanottu kolme vuotta sitten, että ennen 12+0 viikkoa on turha tulla. Onkohan jotenkin muuttunu noi suositukset?
 
Ylihuomenna nt-ultra :smiley-bounce013 ei malttais yhtään enää odottaa ja samalla pikku pelko alkaa hiipiä, että onkohan tuolla mahassa edes ketään. Mulla on viikot 11+1 ylihuomenna, mut täällä sanottiin et ennen 12+0 viikkoa on tultava jos haluu siihen sikiöseulontaan osallistua. 12+0 on kuulemma jo liian myöhään, mut muistelisin kyllä et esikoisen kohalla olis sanottu kolme vuotta sitten, että ennen 12+0 viikkoa on turha tulla. Onkohan jotenkin muuttunu noi suositukset?

Mulla ois ensi viikolla nt-ultra, sillon 12+0.
(mennään sun kanssa täysin samoilla päivillä)
Sikiöseulontaan osallistuttaessa ultra pitäisi olla viikoilla 11+0–13+6. Ainakin meilläpäin papereissa lukee niin.
 
Mulla nt-ultra 25.9 eli ajat lähekkäin Keltainenkuu n kans On odottavan aika pitkä! Onneksi ekassa neuvolassa kurkattiin vanhalla uä ja näky pieni ja sydän läpätti että vähän helpottuneempi olo oottaa seuraavaa ultraa.

Se vaan menee viikolle 13+0 et mun mielestä tosi myöhään.
Näytti kyllä vissiin et tiiinnnalla ja zaeadalla olis kans nt ultrattiin suht myöhään.

Mitenhän sit jos sieltä löytyykin jotain järkyttävää!? Ja lääkärille vasta sit reilu viikko ultraan jälkeen..
 
Ylihuomenna nt-ultra :smiley-bounce013 ei malttais yhtään enää odottaa ja samalla pikku pelko alkaa hiipiä, että onkohan tuolla mahassa edes ketään. Mulla on viikot 11+1 ylihuomenna, mut täällä sanottiin et ennen 12+0 viikkoa on tultava jos haluu siihen sikiöseulontaan osallistua. 12+0 on kuulemma jo liian myöhään, mut muistelisin kyllä et esikoisen kohalla olis sanottu kolme vuotta sitten, että ennen 12+0 viikkoa on turha tulla. Onkohan jotenkin muuttunu noi suositukset?
Onpa erikoista. Ainakin täällä Husin alueella aikaikkuna on tuo 11+0-13+6 ja oon ymmärtänyt, että mielummin pitäis olla jo lähempänä 12+0 kuin 11+0. Silloin 11+0 sikiö on nimittäin vielä niin pieni, että kaikki rakenteet eivät välttämättä erotu niin hyvin. Tiedän yhden äidin, joka oli ollut ultrassa just 11+0, mutta käsketty tulemaan viikon päästä uudestaan, kun sikiö oli ollut vielä niin pieni. Onko sulta otettu seulontaverikokeet? Nehän pitää ottaa rv 9-11. Joissain paikoissa ne halutaan kai ottaa samalla kertaa, koska verikokeiden luotettavuuden vuoksi on tärkeä tietää raskausviikot verikokeen ottoaikaan. Jos kokeet ja ultra otetaan eri päivinä, niin sitten kai ultrasta lasketaan kai vain taaksepäin raskausviikkoja.
 
KYSllä on taas, että ultra yritetään saada aina viikolle 12+.
Saanko kysyä ootko tiiinnna mistä päin Pohjois-Savoa? :) Onko sulla Kysillä NP-ultra? Me asutaan Kuopiossa ja mulla on np-ultra ihan neuvolassa :wideyed: Rakenneultra ois kuulema sit Kysillä.
 
Saanko kysyä ootko tiiinnna mistä päin Pohjois-Savoa? :) Onko sulla Kysillä NP-ultra? Me asutaan Kuopiossa ja mulla on np-ultra ihan neuvolassa :wideyed: Rakenneultra ois kuulema sit Kysillä.

Mulla taas np-ultra Kuopion tk:ssa ja rakenne Kysillä :D Meillä on Kuopioon tunnin ajomatka. Jännä miten menee niin erilailla kaikilla.
 
Ultrassa käyty. Kaikki niin hienosti kuin vain olla voi:Heartred Niskaturvotus 1,3 mm, eli ei huolta. Pieni poseerasi tosi hienosti ja nähtiin hyvin rakenteitakin. Vauva olikin isompi kuin varhaisultran mukaan, eli vastasi tänään 12+3, kun luulin, että olisi ollut vasta 11+6. Laskettu aika jäi nyt menkkojen mukaan laskettuun, eli virallinen la on jo 29.3. Koon mukaan olisi kuitenkin 1.4., joten taidan jäädä tänne:)
 
Me käytiin nt ultrassa tiistaina ja sieltä löytyi hyvin eläväinen pieni:love017 pituutta oli 57mm ja niska turvotusta 1.5mm. Laskettu aikakin pysyi samana. On niin hassua kun näät et mahassa riehuu joku mut et tunne mitään:laughing002

Joo, oli kyllä hassua nähdä vauvan pyörivän niin aktiivisesti:grin Mulla on kuulemma istukka etuseinässä, eli vauvan liikkeet tulee todennäköisesti tuntumaan vasta aika myöhään. Harmi sinänsä kun niin kovasti jo odotan liikkeitä, mutta onneksi on doppleri, jolla sydänäänet ainakin löytyy:)
 
Joo, oli kyllä hassua nähdä vauvan pyörivän niin aktiivisesti:grin Mulla on kuulemma istukka etuseinässä, eli vauvan liikkeet tulee todennäköisesti tuntumaan vasta aika myöhään. Harmi sinänsä kun niin kovasti jo odotan liikkeitä, mutta onneksi on doppleri, jolla sydänäänet ainakin löytyy:)


Mulla on istukka takana, esikoisesta tunsin liikkeet viikoista 15 eteenpäin et jännitetään rupeeko niitä nyt tuntuu yhtä aikasin :)
 
Mekin käytiin tänään ultrassa ja kaikki oli hyvin. ❤ Pikkuinen oli 5,6 cm pitkä ja vastasi viikkoja 12+1. LA pysyy kuitenkin samana, eli sen mukaan tänään on 11+5. Siellä hän teki paljon kuperkeikkoja, niskaturvotus oli 1,3 mm eli kaikki vaikutti normaalilta. Mulla istukka oli vielä laajalla alueella, eli ei voinut vielä nähdä mihin se asettuu.
 
Ultra-aika tuli eilen postissa ja se ois 15.10... Niiiin pitkä aika sinne vielä pläää!! :sorry:
 
Mäkin kävin ultrassa keskiviikkona, kaikki oli hyvin! Turvotusta oli 1,2mm. Aluks siellä nukuttiin hyvin kasassa, mutta hetken päästä jo riehuttiin vähän :D Sit kun vielä aika menis nopeesti, että olis rakenne ultra :rolleyes:
 
Takaisin
Top