Ultrakuulumiset

Mulla on huomenna se synnytystapa-arviolääkäri, jännittää kauheesti!!!

Mullaki on huomenna, mua jännitti kans mut perjantaina neuvolatäti sanoi et jos jotain kypsymistä jo on niin ei se oo huono juttu enää näillä viikoilla. Niin ei mua sillee jännitä enää :) rv36+2 on nyt.
 
Määki haluun kokoarviooooonnnn! Neuvolalääkärillä oli selvästi vähän huono päivä, eikä häntä kauheesti kiinnostanu. Hää oli vaan et "en mä näillä meidän laitteilla voi oikein sanoo"... Sf mitta ja lapsiveden määrät on normaalit, joten masukinki pitäis olla ihan peruskokoinen.

Meillä ei ultralla kokoarvioo tehdä ellei oo syytä epäillä tosi isoa vauvaa, tai muuta häikkää. Neuvolalääkäri ihan käsikopelolla tutkii paikat ja painelee mahaa et minkäkokoinen tyyppi ehkä olis. Mulla katottiin kunnan toisessa neuvolassa 1,5vko sitten vauvan tarjonta mut sillä laitteella ei paljon muuta sit näykään.

Oon ite ja mun veli ollu reilusti yli 4kg syntyessä, ja mun äiti sanoi et suvussa paljon yli neljäkiloisia (radia ei kellään). Neukkutäti sano et tästä kantsii lääkärille sanoo niin voi sit paremmin arvioida tarviiko koko kattoo tarkemmin. Minä 176cm, mies 190 ja rotevia molemmat, joten voi hyvin olla et vauvakaan ei ihan pieni. Sf-mitta mulla ollut keskikäyrän ylärajalla koko ajan.
 
Mulla on vähä reilu viikko kokoarvioon. Jännittää todella paljon koska jos vauva edelleen näyttää isolta niin sit käynnistellään rv 38 ja siihen ei oo enää kauan :)

Misu ja pikkujäbä rv 34+3
 
Olisin halunnut sinne ultraan kun kerran se radinkin muka on vaikka ei enää tarvitse seurailla sokereita.. eka neuvolalääkärikin vasta 3viikon päästä eli viikolla 35+6. Itse kovasti haluaisin "hätäillä" ja tutkia ja selvittää kaikkee jo mutta ilm. ei ole tarpeellista.
 
Kasvukontrollissa käyty ja kaikki ok. Vauva liikkui vimmatusti, ni lääkäri meinasi hermostua että ei saa kaikkii asioita mitattuu, mut onnistu kuitenkin. Insuliinihoitoinen radi on, ja sen vuoksi pääsin käymään käyrilläkin (mulle uus tieto). Vauva päätti ottaa syvää unta käyränluvun aikaan ja sitä sitte käsikopelolla vatsanpäältä tökittiin. Ei tehonnu se eikä kyljen käännös, vipin snadilla alkoi sitten jamit. Käyräily ok. Jotain navanaluskipuilua ollu ja pyysin sisätutkimuksen. Paikat viel ennallaan. Liikelaskennasta vielä sanoivat 10 liikettä/tunnissa täyty, niin heti tarkastuskäynnille. Riskiä ei pidä ottaa. Ja radilaisia ei päästetä täydelle 39+0 viikoille tai yli.
 
Ehkä insuliinihoitoisia ei päästetä, mutta ei mulla vaikuta mitenkään synnytyssuunnitelmiin, kun arvot on ollu kunnossa.
 
Hyvä, että arvot on kunnossa. Kontrollissa sanottiin, että käytännössä lapsen koko ratkaisee, miten pitkälle annetaan olla kohdussa. Seuraavaa kontrollia odotellessa 2vkon kuluttua...
 
Mulla ei oo tässä raskaudessa radia, oon käynyt kahdessa rasituksessa ja arvot tosi hyvät mutta vauva on todella iso..35+6 oli arvio 3.9 kg. Maanantaina on 37+3 ja sillon vielä katotaan uusiks ja hyvin todennäköisesti alotetaan käynnistys.
 
Tänään oli äitiyspolilla synnytystapa arvio ja kaikki oli kunnossa. Viikkoja on nyt 37+0 ja vauveli painoi 3kg. Lapsivettä oli masussa sen verran että poliklinikalla onnistui ottaa ultrassa värillistä 4D kuvaa vielä tässä vaiheessa raskautta. Oli ihmeellistä nähdä pienokaisen kasvot ensimmäistä kertaa ja olin aivan onnesta soikeena ❤
 
Se on kyllä huikee kokemus nähdä oma pikkuinen niin selväpiirteisenä omassa masussa. En edes tiennyt että näitä 4D kuvauksia on mahdollista tehdä kunnallisella sektorilla joten olin aivan äimän käkenä kun vauva näkyi yhtäkkiä ruudussa niin eläväisenä. :)
 
Luminia: iha sama juttu! Oli nii Jännä, kun lääkäri pamautti 4D:n päälle! Iha outoa! Mut iha ihmisen korva siel näky ja rakastuin ! :p
 
Luminia: iha sama juttu! Oli nii Jännä, kun lääkäri pamautti 4D:n päälle! Iha outoa! Mut iha ihmisen korva siel näky ja rakastuin ! :p
Tiedän tunteen ! Multa meinas itku päästä siinä tilanteessa. Oonkin eilisestä asti tuijotellu vähän väliä mukaan saamaani kuvaa. Sattui vielä niin hyvä tuuri että kasvot näkyivät kokonaan, siinä hän nukkuu kauniisti silmät kiinni :shy:
 
Tiedän tunteen ! Multa meinas itku päästä siinä tilanteessa. Oonkin eilisestä asti tuijotellu vähän väliä mukaan saamaani kuvaa. Sattui vielä niin hyvä tuuri että kasvot näkyivät kokonaan, siinä hän nukkuu kauniisti silmät kiinni :shy:

Ottakaa niistä ultrakuvista paperille kopiot. Itselläni oli ihana nivaska noita ultrakuvia ja jostain syystä ne olivat kiinnittyneet toisiinsa kun olivat pinkassa. No, itku ja hammasten kiristelyä kun eivät sitten lähteneetkään toisistaan irti vaan olivat pilalla ja mitäpä niitä enää säilyttää... :facepalm::spitoutdummy:.
 
Nlassa kävin, kaikki ok. Hemppa oli hurjan hyvä, en tiiä miten se niin oli korjaantunut ilman lisärautaa. Painoni oli hieman laskenut ja sekin yllätti. Verenpaine ei ois voinu olla parempi.. taipumus ollu olla koholla, mutta harvemmin tässä raskaudessa. Hyvillä mielin siis.

Pystyyn nukahtelen, mutt se korjaantunee sitte, kö on synnyttäny ja ei vahtaa paastoja.
 
Ottakaa niistä ultrakuvista paperille kopiot. Itselläni oli ihana nivaska noita ultrakuvia ja jostain syystä ne olivat kiinnittyneet toisiinsa kun olivat pinkassa. No, itku ja hammasten kiristelyä kun eivät sitten lähteneetkään toisistaan irti vaan olivat pilalla ja mitäpä niitä enää säilyttää... :facepalm::spitoutdummy:.
Joo olen joka kerta pyytänyt paperiversiota, mutta aina olevinaan liia huono näkökulma... :shifty: Jospa ens tiistaina sais viimeisen ultran aikana myös sen kuvan! Ois kiva saada, kun viimeinen raskaus mulla tämä.

Voi eii.. Pitääpä ite pitää kuvat erillään.. Ikävä toi! :sad001
 
Joo olen joka kerta pyytänyt paperiversiota, mutta aina olevinaan liia huono näkökulma... :shifty: Jospa ens tiistaina sais viimeisen ultran aikana myös sen kuvan! Ois kiva saada, kun viimeinen raskaus mulla tämä.

Voi eii.. Pitääpä ite pitää kuvat erillään.. Ikävä toi! :sad001
Ne ultratulosteet ei niin ikään kestä esim. auringonvalossa paistattelua... Jos ette saa niitä ultrarullakuvia sieltä lekurilta, pyytäkää että laittavat laitteen pysäytyskuvalle ja otatte esim omaan puhelimeen sen kuvan, ken kameran omistaa puhelimessaan. Ainakin meillä sai tk ultrassa ottaa kuvat niin kö laitteesta saanu paperitulosteita.
 
Kasvua jälleen mittailtu ja kaikki kunnossa. Vastaa hyvin viikkoja. Tällä kertaa lekuri ei nähnyt syytä käynnistykselle, jos näillä vielä mennään ensultrassakin, mutta yliaikaseksi eivät kuulemma päästä. Max 3 weeks jäljellä. I'm so excited!
 
Takaisin
Top