Ultrakuulumiset

Mamatus, mä kävin tuolla synnärillä perjantaina pyörähtämässä missä sitten ultrattiin, tipu oli viikkoihin nähden pikkasen pienempi ja sf meni keskikäyrällä... siihen vauvan kokoonkin vaikuttaa monet seikat, meillä nää kaikki mahtunut 2,6-3,6kg haitariin vaikka täysaikaisia ovat joka ikinen! Lääkäri ei ollut huolissaan totesi vaan että mun Historian luettuaan ja mut nähtyään ei oo huolissaan vaikka vauva on pikkasen pienempi... kun oon itsekin näin "pieni ja siro"... olipa nätisti lääkäriltä sanottu kun en kyl omassa peilissäw nää mitään pientä ja siroa:p veikas että syntymäpaino on siinä 3kg tienoolla... masunkin kokoon vaikuttaa monet seikat ihan niinku aikaisemmat kirjoittajat on jo sanonu:) mut tosiaan jos sua huolestuttaa niin juttele neuvolassa!
 
Itekki olin huolissaan ku kaikki toitottaa "että onpa sulla pieni maha"..lääkäri kuitenki totes että ihan normaalin kokoinen ja kaikki hyvi...pää alaspäin poitsu lötköttelee olla
 
Meiän typyliini oli ultran mukaan aika tasan 3kg pötikkä, kun tiistaina kävin neuvolalääkärillä. Viikkoja oli 37+1 ja paikat hieman kypsyneet.. Eli pessimisti ei pettänyt kun luottaa siihen että heilahtaa samoille viikoille kuin siskonsa (41+5) :happy119
 
Muokattu viimeksi:
sisarukset itsepäisii 40+6 lopult ja likka kiekon mukaa 41+5 mut omien mukaa 40+0 5pvä:n epäonnistuneen käynnistyksen jälkee sektiol. nyt vaa iski hirvee nälkä, alhaal juilii ja välil supparei.
 
3200g paino arvio tänään rv 37+5 . Käynnistetään kun on rv 41+0 jos ei päätä aikaisemmin tulla ulos.
 
Eilisen neuvolan yhteydessä pitkästä aikaa ultrattiin. Jäbä oli nyt kääntyny suoraan ja pääkin oli vissiin jo paikoilleen laskeutunu, eli siellä ollaan jo lähtövalmiuksissa. [emoji106] ollu siis tähän asti vähä vinommin, ei nyt mitenkää poikittain,mut vähä viistosti siis. Painoarvioks sai 3,1kg [emoji4] Millonkahan saadaan pieni pötkylä tänne.. [emoji173]
T. Malttamaton rv 38+1.
 
Eilen mullakin oli neuvola ja lääkäri ultras..siellä poitsu oli pää alaspäin mutta ei kuulema vielä mitenkää nii alhaalla että ois tulossa heti..jännä oli kattoo ku nenäänsä kutitteli ja nyrkkiä lutuutti ja silmää ja suuta aukoi :Heartbigred
Otti nyt sen streptokokkinäytteenkin.
Viikon päästä ois sitten painoarviota ja synnytystapa-arviota tiiossa.
 
Meillä oli tiistaina 36+5 neuvolalääkäri ja neidin painoksi arvioitiin 3,2kg. Todella ylhäällä vielä porskutellaan äidin kylkiluiden iloksi. Hyvin epätodennäköistä että olisi ihan vielä tulossa vähään aikaan :)
 
Meidän tyttö viihty kyllä viimiseen asti ihan kylkiluiden alla. Vedet kun meni nii ei ollu vielä laskeutunu ja avautumaanki alettiin vasta ku käynnistystippa pistettiin menemään. Hänhän siis synty 37+1 kun päivä siinä ponnistaessa vaihtu ja painoa 3180g ja 50cm pituutta.
 
Joo, ei se laskeutuminen oo ehdotonta synnytyksen käynnistymiselle:wink
Ihan kivan kokonen tyttö teille tullut enkkumamatobe:) miten on muuten vauva arki lähtenyt liikkeelle?
 
Hyvin on lähteny liikkeelle. Meinas huolestuttaa alkuun kun oli hankala saada tyttöä imemään rintaa mutta eilisestä saakka nyt kunnolla alkanut syömään nii voinu huokasta. Enempi nukkuu päivällä ko yöllä mutta se kai on aika tavallista ja toivottavasti muuttuu pikkuhiljaa. :D
 
Huh, meillä tänään 50% ja 1.5cm auki, ja painoarvio 3.1-3.2kg. Jospa tämä tyttö kohta päättäisi syntyä, mun puolesta saisi jo tulla :joyful:lääkäri päätti että tiistaina käydään uudestaan katsomassa missä mennään, ehkä tämä ahkerampi sörkkiminen aktivoisi kroppaa vähän enempi.. Oli kyllä melkoinen ylläri tuo 50% kun yhtään kunnon supparia ei ole ollut, pelkästään kivuttomia lyhyitä harkkareita.
tänään siis 38+4
 
Eilen äippäpolin käynnin yhteydessä lääkäri teki myös samalla painoarvion.
Tällä hetkellä poitsun paino noin 2,5 kg.
Poitsu teki samalla hengitysharjoituksia ja kova hikka menossa mikä näkyi ruudulla ja kuului sydänäänissä :wink
 
Täällä kanssa käyty ultrassa alkuviikosta! Oli ihan kiva tietää missä mennään, kun tuntuu, että näitä käyntejä ja arvioita on tässä toisessa raskaudessa vähemmän kuin esikoisen kanssa.

Pojan painoarvio oli nyt 3 kg ja syntymäpainoksi laskivat n. 3,5 kg. Kuulemma siron oloinen, eli samoilla luvuilla mennään kuin esikoisenkin kanssa. Poika on kääntynyt ja pää oli jo laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt. Minulla ei ollut yhtään paikat avautuneet, joten ei tässä ole mikään hoppu synnärille. Itsestäkin tuntuu, että ei ole vielä aika. Mulla ei tule hirveästi supistuksia ym. Että katsellaan ja ennen kaikkea odotellaan!

Eilen oli magneettikuvaus, joten saa nähdä mikä on tuomio. Odotetaanko vai tehdäänkö suunniteltu sektio. Tänään pitäisi saada tietää. On ollut aika hassusti tällä viikolla 3 tapaamista lääkäreiden/neuvolan ym. kanssa, kun edellesestä kerrasta on lähes puolitoista kuukautta.

Tänään 37+6
 
Lääkäri soitti, ja kaikki ok. Eli odotetaan ja odotetaan. Vauva syntyy, kun syntyy.

En tiedä miten muuten Helsingissä (tai muualla) on, mutta mulla oli tuo toinen lääkärikerta (ja samalla synnytystapa-arvio) Kättärillä, kun esikoinen syntyi sektiolla. Muuten olisi ollut kai ihan tavallinen neuvolalääkäri. Siksi minulla nyt ultrattiin ja sain tietää noinkin tarkasti, mitä vauvalle kuuluu. Meillä ei neuvollassa ole mitään ultraa, joten silloin olisi se arviokin tehty kai ihan käsimääräisesti.
 
Tänään aamusta kävin äippäpolilla ultrassa kun ei viime viikolla selvinny miten päin bebe on.
Pää alaspäin onneks oli! nenä oli vielä ylöspäin mutta toivottavast osaa kääntyä enne synnytystä :)
Painoarvioks saatiin 2856g ja rv 36+5.
Oli tarkotus ohimennen kysästä että näyttääkö se viel tytöltä mut en muistanu :grin
 
Takaisin
Top