Ultrakuulumiset (nt- ja rakenneultra)

Mulla vaihdettiin, kun ultra näytti raskauden olevan neljä päivää pidemmällä kuin neuvolan arvio.
 
Mulla oli heittoa yli viikko ja tiedossa pitkä kierto, niin vaihdettiin. Edellisessä ei vaihdettu, vaikka oma epäilys oliskin ollu se palttiarallaa viikon heitto ja ultrassakin oli pienempi.
 
Täällä vaihdetaan laskettu aika jos heittää ultrassa yli 5 päivällä
 
Mulla kans pitkä kierto ja la vaihtui 8 päivää myöhäisemmäksi. Sama homma oli esikoisen kanssa, silloinkin la siirtyi juurikin tuon samaisen 8 päivää eteenpäin.
 
Ootteko millasia tuloksoa saanu niisyä verikokeista? Joku spappa ja hcg jotain. Onko jotai taulukkoo mikkä on viitearvot?
 
Mä en oo kattonu niitä arvoja vielä ja osaan meen vasta ensviikolla
 
Mulle ei ole vielä tullut vastaukset, mutta kävinkin vasta tänään labroissa :)
 
Mulle ei koskaan ilmoitettu mitään lukuja, paitsi siis niskaturvotus 0.8 paikanpäällä ultrassa. Kirjeitse tuli vastaus, että ei kohonnutta riskiä mutta ei siinäkään mitään lukuja. Labratuloksista näkyi vain tulokset "tehty".

Miten ne tulokset ilmoitettaisiin, en esim löytänyt että olisi mitattu hcg ym?
 
Muokattu viimeksi:
Mulla näkyy kaupungin palvelussa vain että seulontanäytteet otettu, eikä mitään arvoja. Nt-ultra olisi ensi viikolla edessä.
 
Meillä kätilö (tai siis kone) laski riskiluvut nt-ultran yhteydessä ja katsottiin ne yhdessä. Down-riski oli jotain 1:2300 tms, trisomiat 1:100000.
 
Sain kirjeitse tulokset että kohonnutta riskiä ei downiin, mutta tutkitaanko yhdistelmäseuloissa siis tosiaan ainoastaan down? En ainakaan saanut tuloksia koskaan muista trisomioista. Tästäkin jo useita viikkoja. Olen jotenkin ihan hukassa näiden asioiden kanssa :shy:
 
Muistaakseni katsotaan myös Edwardsin syndrooma ja Pataun syndrooma (olisko ollu trisomiat 13, 18 ja 21 (joka on down)). Korjatkaa jos muistan väärin.
 
Mulla kyl ainaki näku ne kaikki tulokset verikokeista ja pissasts minkä samalla vein. Se hch oli 62 ja s-pappa n. 2400. Nii sillä vaan mietin ku toi s-pappa oli noin hiton korkee että kertooko yksin jostakin :eek::wideyed: noo kaippa ne sit siä ultrassa kertoo noista tarkemmin mut kuha ny aattelin ku tuli tekstari että tulokset tullu ni pitihän ne käydä kattoo :rolleyes::laughing021
 
S-pappaa ei ole yhdistetty mihinkään riskeihin. Mulla oli päälle 3000 (tarkkaa lukua en muista nyt ulkoa). Joillain vaan vissiin luonnostaan korkea. :grin
 
Muistaakseni katsotaan myös Edwardsin syndrooma ja Pataun syndrooma (olisko ollu trisomiat 13, 18 ja 21 (joka on down)). Korjatkaa jos muistan väärin.

Eli näistä kaikista pitäisi tulla tulokset? Vai?
 
Eli näistä kaikista pitäisi tulla tulokset? Vai?
kai se riippuu vähän sairaanhoitopiiristä. Mulle on kerrottu nt-ultrassa riskiluvut kaikista, meille ei siis tule kirjettä kotiin vaan kätilö kertoo kasvotusten.
 
Takaisin
Top