Ultra- ja neuvolakuulumiset

Femi

Puuhakas puhuja
Tänne vois kertoilla ultra- ja neuvolakuulumisia nyt kun niitä alkaa pikkuhiljaa tulla :) Ultrakuviakin ois kiva nähdä!
 
Meillä oli eilen eka neuvola, eilen oli siis 6+1! Ihana neuvolatäti! Katsoi painon, verenpaineen, virtsanäytteen, hemoglobiinin ja rupatteli puolitoistatuntia! Jutteli vain että vauva sitä ja vauva tätä vaikkei ole vielä edes varmaa onko mahassa mitään tai onko siellä mitään elävää! Varattiin 8+4 viikolle lääkärikäynti! Ja tasan viikon päästä on varhaisultra josta neuvolatäti pyysi ilmoittamaan hänelle siellä käytyäni! Mutta jotenkin neuvolata tuli paljon konkreettisempi olo! :-) saatiin vinopino ohjeita ja oppaita :-)
 
Eka neuvolakäynti oli eilen, vko 8+2. Sain ultra-ajan jo kahden viikon päähän! Jee! :) Mitäs tässä, sama terveydenhoitaja kuin ensimmäisessä raskaudessa; tuntee hyvin meidän koko perheen. Verenpaineet ja hemoglobiinit kunnossa. Pitää nyt vaan syödä todella terveellisesti ja säännöllisesti, ettei sokerit ja paino nouse.

Ainiin, voi olla, että joudun ultran jälkeen siirtymään tammikuisten puolelle. Vähän näyttää siltä, että laskettuaika olisi jo tammikuun lopulla.
 
Tänään tipahti postiluukusta kutsu ultriin. Jännää... Eka on 22.7. ja toinen 15.9. Toinen sijoituu miehen ja toinen taas mun synttäriviikolle, joten toivotaan, että mieluisat lahjat saadaan silloin kumpainenkin. :)
 
Mulla eka neuvola oli maanantaina ja se oli kyllä ihan peruskäynti, niitä kun takana onaika paljon. :) ultran sain silloin varattua jo tälle päivällä (rv9+4) ja se on reilun tunnin päästä! Jännittää ihan sairaasti! Onneks saatiin lastenvahti että mies pääsee mukaan. :)
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Ja mun oli niin kuuma siellä! Hikoilin kuin pieni porsas! Mun oli pakko puolessa välissä sanoo että voitko pistää ton tuulettimen päälle, ja ikkunan auki, mä en kestä olla. Ja siis mun aika oli 8.15, ulkona oli vielä viilee kun sinne mentiin. Mikä lie hiki kohtaus mulle tuli. Tai sit se oli tilanteen realisoituminen mikä alkoi ahdistaa.. :D Mut nyt on lippuu ja lappuu, ja pitää muistaa labra aika varaa, ja joudun sokeri rasitukseen, nice. :)
 
Miss T: mulla on sama probleema, ruumiinlämpö saattaa olla heti aamulla herätessä lähes 37 astetta, kun normaalisti lämmöt on hädin tuskin 36 astetta.. Kuuma on ja mieluiten olisin koko ajan pelkissä alushousuissa! Näinkin yks yö painajaista, että olin töissä kokonaan ilman minkäänlaista alaosaa. Toivottavasti ei ollut enneuni....
 
Muokattu viimeksi:
ma kavin muistaakseni viikko sit mun oma laakarilla en oikein tieda mita mielta olisin..
Okei verikokeita otettiin kattavasti mutta valikoiden kysyttiin mm haluanko HIV, kuppa yms, sanoin haluan kaiken
perusveriryhma maaritykset yms
Toksoplasmoosi otettiin kanssa varmuuden vuoksi
Lisarautaa se oli jo mulle tyontamassa samoin tein kunnes huomautin etta odottelisin mielellaan ne verikokeen tulokset mun hemppa kun on normaalisti 155...
Virtsanayte piti tuoda seuraavaksi kerraksi aamuvirtsasta.

Menin labraan ja lappujen kanssa sinne, pyysin nayteastian kotiin koska seuraava tapaaminen oli vasta viikon paahan kello 11:15 niin ma en ihan taida mun aamuvirtsaa pidatella sinne saakka, labratytto eli klinikan sihteeri sanoi etta ei sen tarvii olla aamuvirtsaa, okei mutta laakari sanoi niin, joo ei tarvii olla. okei...
Se unohti ottaa toiset naytteet ja totesin siihen sitten vaan kun se tuli eteiseen peraan etta onhan mulla tuo toinen kasivarsi ilman reikaa joten anna menna.

Laakari haluaa katsoa onko kohtu kasvanut tarpeeksi, ellei lahettaa sitten ultraan, mit vit.. ? Eli taalla ei ultrata ennen niskaturvotus ultraa rutiinisti lainkaan ?

Verenpainetta ei mitattu, ei pituutta eika painoa katsottu, onneksi on itsella kirjanpito verenpaineesta viikon ajalta..
Vahan turhan hamsalointi meininkia mun makuun. Kylla Suomen neuvolasysteemi on vertaansa vailla.
 
Täällä käytiin tänään ekassa ultrassa rv8+1, kovan jännittämisen jälkeen oli niiiiin suuri helpotus nähä tiuhti ja kui hyvin siellä sydän sykki ♡ toisaalta tuntuu vielä iha unelta koko juttu :D nyt sit ootetaan aikaa nt ultraan joka n 3 viikon päästä :) kuvan sai mukaan mut ei siitä vielä erota oikeen ku möykyn :D
 
Mju82, Suomessahan tuo hiv, kuppa yms. otetaan rutiinisti kaikilta. Minäkin kävin tänään labrassa tökittävänä, seulontoihin menevät verikokeet, kilpirauhasarvo ja pissa edellisen raskauden parin vti:n takia. Ultra on vasta kolmen viikon päästä, tuntuu että siihen on sata vuotta..

Ja eikai siihen pissanäytteeseen aamupissaa välttämättä tarvihekkaan, kai oleellisempaa ois olla vähintään se 4h pissaamatta. Ainakin tällasilla ohjeilla täällä.
 
Saas nähdä oliko mun pissanäyte toimiva :wink Oli nimittäin tarkoitus kyllä pissata heti aamulla mutta en mä muistanut tietenkään, pissasin noin tunnin päästä sitten uudestaan, eli ei kyllä 4 h ollut rakossa. Mulla ultraan reilu viikko, iik :)
 
Eihän ne näytteestä näe kauan virtsaa on pidatellyt eli kyllä se kannattaa kertoa ettei ole oikeanlainen näyte. Viljely tehdään turhaan liian uudesta virtsasta..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo mua lähinnä huvitti kun lääkäri sanoi aamuvirtsa ja labra tyttö teilasi, tämä samainen joka unohti ottaa kaikki näytteet :wink taidan tuplatarkistaa että tuloksissa näkyy mun nimi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eilen oli ek neuvola ja oon kyllä nii onnellinen meiän neuvola tädistä.. se on ihan huippu :-) sydänääniä ei ehkä kuulunut vielä, luultavasti oli mun syke joka käväisi kuuluvissa. Mutta kohtu kasvanut ja 1-2viikkoa isomman tuntuinen kuin viikot.. johtunee siis toisesta raskaudesta niin pian esikon jälkeen (esikko 14kk).

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla oli tänään 7+0 eka neuvola! Ja iiiihana neuvolatäti, tosin ens kerralla ei oo toi sama, oli vissii joku sijainen tms. Ei sen niin väliä kun parin kuukauden päästä oon jo vaihtanut paikkakuntaakin. Täällä asuessa otetaan vielä labrat ja sokrurasitus (mulla lähisuvussa kakkostyypin diabetesta ni tulee jo näin aikaisin), pissanäyte uusiks (proteiinit oli koholla) ja nt-ultra. Se pitää muistaa varata ite. :D
Paljon liplappuja mut oi, äitiyskortti oli ihana saada! :Heartred


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Huomenna ois ensimmäinen "oikea" neuvola meillä, jännää!! Ei oo meiän ns. oma neuvolatäti vaan joku sijainen nyt kesälomien aikana, toivottavasti joku ihana :) Huomenna ois sitten 8+4, iih!
 
Eilen kävin neuvolassa ekan kerran, jossa juteltiin ja katottiin perusjutut. Tänään kävin verikokeissa ja töistä tultuani oli ultra-aikakin saapunut postissa. Ultra on 28.7, jolloin rv olisi 12+5. Tuntuu hirmu pitkältä ajalta odottaa sinne asti tietoa siitä, onko masussa edes elämää, kun ei oireita ole hirveästi.. jospa se aika tästä menisi nopeasti eteenpäin! :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top