Ultra- ja neuvolakuulumiset

JEEEEEEEEE, tänään ultrassa prinsessa oli nätisti pää alaspäin - ja kyllä, edelleen tyttö :) Huh, melkee jo meinasin ahdistua mahdollisesta perätilan aiheuttamasta sektiosta, mutta nyt saa taas rauhaksiin kasvattaa masua ja odotella synnytystä. Tän hetkinen painoarvio ultralla oli 2848g, josta syntymäpainoks uumoiltiin semmosta 3,5-4kg. Esikoinen oli 4040g syntyessään rv41+3, joten aika samoihin taitaa mennä. Snadisti kyllä toivon, että nyt tultais ulos vähän aikasemmin, ettei kovin hirmusesti kerettäs kasvaa... Nelikilonen riittää hyvin, mitää neljäpuolikasta ei taitais olla nii kiva ulos pusertaa.
 
meg: hienoa että oli pää alaspäin! :)
Mie kävin tänään sokerirasitustestissä, tulokset olivat seuraavat 4.6 - 1h 9.3 - 2h 8.8. eli hoidetaan sitten ruokavaliolla raskausajan diabeteksenä raskauden loppuun asti. Sain tänään mittarin neuvolasta verensokereiden mittaukseen, johon sais myös ohjeet. Onneksi ei tuo ruokavalio kovasti muutu tämän asian myötä kuitenkaan. Ihmetyttää vaan, että mistä tämä diabeteskin sitten tuli. Kasvikset, salaatit yms. kovasti maistuneet koko raskausajan.
 
Supistellu kovasti, ollut rankka viikko henkisesti ja fyysisesti. Olin lapseni kanssa lastenosastolla ja kävin sit samalla synnärillä tarkistuttaan tilanteen ja Olihan kohdunkaula lyhentyny 2 cm:n ja auki olin jo 2:lle sormelle. Nyt sitte limatulppaa alkanu tulla ja vihloo kovasti alaselkää ja sisäreisiä. Saa nähdä joutuuko sitä piankin tositoimiin. Mies tosiaan tulee vasta huomenna pitkältä työmatkalta ja mulla viikkoja vasta 36+5... No lapsille ainaki hoito turvattu ja tyttärenikin pääsi kotiin osastolta. Eli kattellaan ja otetaan rauhakseen että ei tarvis yksin synnyttään mennä.
 
Täällä oli näillä näkymin viimeinen neuvolakäynti viikoilla 36+1. Paino noussut ensimmäisestä neuvolakäynnistä 61,5kg 67kg. Sf mitta 32 ja kaikki muutenkin ok. Seuraavaksi odotellaan vain loppuviikon käyntiä tayssissa ja päivämäärää koska käynnistellään.

Piti olla vielä yksi neuvolanlääkäri tässä lopussa, mutta terkka suositteli sen väliin jättämistä kun on kuulemma lääkäri vaihtunut ja äitien mukaan ollut niin kovakourainen ettei sitä minulle suositellut ettei sitten edesauta synnytyksen käynnistymistä. Oudolta tuntuu ettei terkka tai äidit ole siitä lääkärille huomauttaneet...

Nyt ei olekaan olllut lääkärikäyntejä kuin viimeksi 27 viikolla, vähän jännittää mikä on alakerran tilanne, mutta sekin selvinnee pian. Supistuksia on ollut aina välillä, mutta eipä niistäkään tiedä ovatko olleet avaavia. Ja ei se minulla ennenkään ole vaikuttanut synnytysten kulkuihin, kun aukeeminen alkaa niin se tapahtuu sitten vauhdilla...

Välillä iskee aikapula (vaikka kaikki onkin valmiina vauvaa varten) kun tajuaa että viikon (viim,kahden) päästä on kukkutimuru kainalossa.
Ihanaa. :happy093
 
Hiiohoi toukomammat!

Terkkuja neuvolasta ja oman navan ympäriltä: rv 38+5 ja valtakunnassa kaikki hyvin. Verenpaineet ja hempat ok, masun mitta 32 cm. Viimeisiä päiviä/viikkoja viedään, hui! Olin aluksi aivan varma, etten ole näin pitkään yhtenä kappaleena, mutta ihmeekseni joudun syömään sanani ja tyytyä odottamaan, jahka vauva on valmis tulemaan. Voi mennä vielä pitkäänkin. Esikoinen syntyi rv 37+1, joten siksi olin jotekin varautunut lyhyempään odotukseen tälläkin kertaa.

Vointi on siis mitä mainioin. Masu ei paina, eikä ole tiellä. Jaksan hyvin tehdä päivittäin lenkkejä, ja mikäs sen ihanampaa näillä aurinkoisilla kevätkeleillä :) Välillä kyllä supistelee, muttei tarpeeksi paljon. Vauva on ollut jo pitkään ns. valmisuasemissa, joten h-hetkeä odotellessa... Jännittää saanko huhti- vai toukovauvan syliini :Heartred

Mites teillä muilla odotus on sujunut? Viimemetreillä kaikki mennään ja eikös kaikki ole jo mammalomallakin?

Valoa ja iloa odotuksiinne kanssasisaret!

-gettu
 
^Tuo äskeinen viesti oli siis multa, mutten tainnut olla kirjautuneena, kun sen lähetin...
 
Tää ei nyt varmaan ihan tähän osioon kuulu, mutta kirjotan ny kuitenkin... Supistustilanne rauhottunu täällä, varmaan autto kun tytär on toipunut ja saa olla omassa kotona. Tänään meinaan kaikkia fysiikan lakeja uhmaten kävin viä kaupassa koko poppoon kanssa (4v, 3v, ja 2x 1,8v) ja ajokilometrejä tulee aina 130 kun kauppaan lähetään. HIukan oli jo tuskallista ja varsinkin kun isommat kiukutteli... Huomenna siis rv 37 täynnä (ultran ja omien laskujen mukaan 37+4. Mies tuleekin vasta huomenna aamulla kotiin, joten sitä odotellessa. Vaikka vauva onkin vasta juuri ja juuri täysaikanen, toivon että pääsisin synnyttään kun mies tulee kotiin ja ennenkuin se taas lähtee reissuun. Tää on niin hermoja raastavan pelottavaa yksin 4:n noin pienen lapsen kanssa odotella täällä korvessa yksin synnytystä. Sen kun tietää että se aika kun olen toimintakykynen on tosi lyhyt, siinä ei paljoa enää mitään ylimäärästä touhuta, hyvä jos sairaalaan ehtii ajoissa :eek: No nää jututhan kyllä menee niin että itse ei paljoa asioihin voi vaikuttaa... Huomenna olis keskussairaalassa synnytystapa-arvio. Jännää tietää minkä kokonen pötikkä sieltä olis tulossa :happy090

Aika jännä muuten ettei oo yhtään synnytystarinaa viä tullu, pääseeköhän kaikki täysaikasia vauveleita synnyttämään?

Hyvää vointia kaikille!
 
hellureih täältä helsingin suunnilta..Hurjaa lukea kun joillakin on satoja kilometrejä synnyttämään..mä olisin varmaan hiukka enemmän heikoilla jäillä vaikka täälläkin masun asukki Hugo onkin toinen mukula.. :Heartred

Tänään oli neuvolalääkärin aika ja minulla siis rvk 35+3, SFmitta 35cm :excited001 ja painoarvio pojusta on 3470g :stop HIEMAN ehkä jänskättää että taitaa tulla tästä pojusta isompi kuin edellisestä..
Kaikki arvot ovat loistavat ja olokin ihan jees.
Tuntuu että syntyis aikaisemmin koska jo viikoilta 20 on ollu noita ennakoivia supistuksia ja esikoinen syntyi 39+6. tänään kerrottiin myös kohdunkaulan pehmentyneen (mitä lie sitten meinaakin).

Toivon kaikille odottaville joilla h-hetki lähestyy että sais jo nyyttinsä kainaloon tuhisemaan..sitä minäkin odottelen..
:love7 :wav
 
rv36+3 neuvolassa kaikki hyvin :) Kohdunkaula kokonaan vielä jäljellä, joskin pehmentynyt ja yhelle sormelle ollaan auki. Että eiköhän käännetä rauhassa sentään kalenteri toukokuulle, mutta sitten saiski jo ens kuun alkupuolella mun puolesta prinsessa päättää tulla. Esikoisen 3v synttärijuhlat pidetään ens sunnuntaina, ja kovin poika meinaa et pikkusisko tulee äitin masusta hänen synttäreinä, mut josko hänen tuntemuksensa meinaisiki oikeeta synttäripäivää 30.4.? :D Siinä oiski ku täki sais synttärinsä vappuaatolle... Totesin kyl jo alkuraskaudesta miehelle, et jos nytkin synnytään vappuaattona (sattuis rv:lle 37+3), ni sit saa kyl kaikki mahdolliset seuraavatki lapset syntyä samana päivänä, mitä sitä jälkikasvun synttäriä turhaan muuttelemaan :DD Noooh, seuraava psykologiaika tuosta synnytyspelosta on 6.5., notta eiköhän seki keretä vielä käydä, laskettu aika kuitenkin vasta 18.5....
 
NoKo
kerkesin jo sinua melki onnitteleen, aattelin että vauva olisi jo tullut.
itse halusin jo synnyttää, päiviä vaan lasketaan ja väsymystä purraan.
 
Tänään myös neuvolalääkärin vastaanotolla (36+4) kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt sentillä. Kiva tietää, että sentään jotain on jo tapahtunut. Vauveli myös laskeentunut alaspäin ja limatulppakin irronnut noin viikko sitten. Toivotaan kovasti, että kohta pääsis "tositoimiin".
Minä kans oon odotellut jo synnytyskertomuksia ja tietoja, että joku olis synnyttänyt mutta ilmeisesti toukokuiset pitävät jalat ristissä huhtikuun :)
 
Täällä yksi ensisynnyttäjä odotteleepi vuoroaan. Tänään rv 37+5. Neuvolalääkärissä viime viikolla kaikki kunnossa, kohdunkaula pehmentynyt vastaten viikkojaan. Mites teillä muilla; millä perusteella noita painoarvioita on heitetty? Meillä nimittäin ei lähdetä painoarvioita tekemään. Kauheastihan itseäkin ne kyllä kiinnostaisi, mutta toisaalta syy miksi niitä ei tehdä (siis jos sf-mitta ym.menee käyrillä), on juuri se, että ovat niin epävarmoja. Ja tuleehan niissä heittoja paremmillakin laitteilla, meidän neuvolan ultra ei niitä parhaimpia ole.

La mulla 9.5. mitään supisteluja en ole huomannut, joten tuskinpa tää täältä ennakkoon syntyy, vaikka kovasti oon yrittänyt pikkaisen tehdä diiliä vapun jälkeen :) Mut vointi on niin hyvä, että tällä hetkellä ainakin ajattelen, että syntyy sitten kun on syntyäkseen. Kunhan ei tarttis käynnistellä. On kyllä vähän epätodellinen olo, että ollaan jo näin pitkällä, eikä mitään oireita. Mutta nautin vapaastani ja pihamaan kuopsutuksesta oikein olan takaa :)
 
Mulla tehtiin viikko sitten sen hetkinen painoarvio 2,8 kg. Olen siis käynyt kasvukontrolleissa pienen masuni takia. Laskettu aika on viikon päästä 1.5.
 
Mulla tehtiin painoarvio ultralla viime pe eli rv35+6 samalla ku tsekattiin prinsessan asento (istuskeli pitkään), koska esikoisella oli turhan ahdas matka maailmaan :sad001 Nyt sitten katottiin että olis tulossa bauttiarallaa saman kokonen, ehkä vähän pienempi, ja siten ois turvallinen matka pienellä tiedossa. Nyt vaa toivotaan että syntyy sopivilla viikoilla - reilusti yliaikanen saattais näillä tiedoilla olla sit jo ehkä vähän turhan iso...muuuuutta ei stressata turhaan liian aikaseen :)
 
meilläkin ultralla tehtiin painoarvio eli reisiluun pituus ja vatsa ja pää mitattiin ja siitä kone antaa arvion, siis ultrakone antaa arvion. tätä epäillään n.4kg mukulaksi :D :D
 
meilläkin ultralla tehtiin painoarvio eli reisiluun pituus ja vatsa ja pää mitattiin ja siitä kone antaa arvion, siis ultrakone antaa arvion. tätä epäillään n.4kg mukulaksi :D :D
 
Nyt Taysiin tehtiin lähete vasemman puolesta munuaislaajentumisesta lapsella munuiaisjohdinkin on laajentunut(viikossa) ja rakko suurehko. viikossa tullut 400g lapselle. olen nyt 38+1vko.
ehkä tämäkin joudutaan käynnistää voi että kun vihaan käynistyksiä. mutta tays:si arvio tilanteen.
 
Eilen oli sitten se synnytystapa-arvio ja tietty alateitse pyritään homma toteuttaan. Alkaa olla hermo kireellä, Mies lähtee ilmeisesti nyt pe kaheks viikoks reissuun ja ei kunnon suppareita viä vaikka kipeä kyllä oon ollu ja limatulppaa tullu reippaasti... Eilen oli kohdunsuu 3cm auki, ja lääkäri sanoi että tuskin täysaikaseks mennään, että ihan koska vaan voi alkaa, ja nythän vauva on turvallisilla viikoilla 37+1 ja painoarviokin hyvä 3120g. Ollaan omin konstein peiton alla koitettu käynnistellä, mutta lopun hoitaa sit luonto :laughing5
 
Meillä oli tänään neuvolassa jänniä hetkiä, kaikki arvot ja testit ok, mut pitkästä aikaa katsottiin kohdunsuun tilannetta, niin kätilö tuumas vaan et "mitenkä tää on jo näin alas ehtinyt". Kohdunsuu oli pehmennyt, mutta kuitenkin vaan sormelle auki. Suppareita ei oo vielä ollutkaan, välillä vaan sellasia sukkapuikkovihlasuja. Käskettiin kuitenkin välttää kovin pitkää kotona oleilua kun alkaa tapahtua, koska vaikuttaa siltä et saattaa tulla melko nopsaan, ja meiltä menee kuitenkin tunti saikulle! Jaiks, jännittämäänhän tässä alkaa! x) Viikkoja nyt siis 38+5.

Lähtiessä klö antoi vielä miehelle tehtäväksi "laittaa päivittäin ruiskullisen siemennestettä pehmikkeeksi ja hieroa nännejä", jotta saatais vauva vapuksi. Meinas pokka revetä, kun klö on kuitenkin about 60 wee! lol
 
Tänään oli neuvola (saas nähä oliko viimenen) Kaikki ihan ok, sf käyrä laskenu ja vittaa sihen että vauva laskeutunut ja pää olikin kiinttynyt alas. Pikkasen oli ajaminen jo tuskaa, no mä päätin että lakkaan murehtimisen ja pystyn synnytykseen vaikka yksinkin. Paino oli taas laskenu, ruokahalu ollutkin huono...
 
Takaisin
Top