Uhmaa?

Twin

Näppärä viestien naputtelija
Apua.. Meillä itkettiin taas tänä aamuna yli tunti. Joka asia on väärin, poika saattaa suuttua jos on väärän värinen lusikka. Suuttuessaan paiskaa esim. sen lusikan lattialle. Yrittää hakata päätään lattiaan ja suuttuu kun estän. Siitä tulee kauhukierre joka yltyy vaan järkyttäväksi pakokauhuksi. Välillä saattaa leppyä maistamaan puuroa kunnes suuttuu taas jostain. Minä väkisin pidän karjuvaa lasta pois lattialta ettei satuta itseään. Saattaa haluta jotain pöydältä; osoittaa ja sanoo anna mutta ennenkun ehdin tajuta mitä sieltä haluaa niin kiihtyy jo taas. Heräsi tänäänkin itkun kanssa jo kuudelta. Ilmeisestikin tämä on pahinta väsyneenä ja nälkäisenä.. Ei kai vielä ole uhmäikä? Jos jotain hyvääkin niin ulkovaatteet pukee nykyään kiltisti kun niistä ennen tapeltiin. Silloin ennen söi hyvin jopa itse kun se taas ei nykyään onnistu. Tulipa sepustus. Huhhhhh
 
Kannattaa näköjään sepustella. Tänään on selvitty (päikkäreille asti) ilman kiukkuja :)
 
Meillä ihan samanlaisia päiviä.. Välillä ihan aamusta iltaan tuommoista :sad001 Luulisin että kuuluu tähän ikään kun alkaa se oma tahto/temperamentti tulemaan enemmän esiin. Rankkaa on kyllä :banghead: tsemppiä sinne! Ja kiva et välillä on noita kivampia päiviä kun ne antaa niin paljon :p
 
Kuulostaa tutulta :wink On päiviä, jolloin miettii, kuka meidän neiti-aurinkoisen oikein vei ja toi tilalle kauhukakaran... Ja näitä päiviä mahtuu viikkoon aika monta :P
 
Meillä tää mimmi huutaa niin hemmetin kovaa. Ja itkee ja kiljuu. Syynä voi olla, et lämmitän ruuan mikrossa (ei oo heti edessä), juttelen vauvalle (työntää mua naamasta), ei saa kaivaa vaipparoskista/vessanpönttöä...Sit heittää lavat yhteen ja huutaa, kun kantaa esim vessasta pois. Oikein ihanaa siis. Ainiin ja joskus haluaisi ite päättää ruoka-ajat ja menee jääkaapille itkemään "nälkäänsä". Sit ei kuitenkaan syö ees pikeeseen aikaan mitään. ( jääkaapista tippuu tasan vesipullo, mikä ei tietty kelpaa)
 
Oon kuullu puolentoista vuoden uhmasta. Sitä tuntuu olevan liikkeellä... :)
 
Meillä ainakin on uhmaa :nailbiting:. Alkoi 1 v 3 kk iässä ja mietinkin voiko niin aikaisin tulla, voi kuulemma. Ruuat lentää jos ei mene niin kuin haluaa ja jos yrittää syöttää niin sitten taas lentää lusikat ym. Iltaisin nukkumaan meno on hankalaa ja muskarissa kiukuttelee, menee maahan ja potkii sekä hakkaa nyrkkejä maahan (oikein klassista...). Pääsääntöisesti kuitenkin menee hyvin ja ainakin muiden kanssa kuin omien vanhempien, sujuu asiat.
 
Meilläkin on parin viikon aikana keksitty tuo ns. " itkupotkuraivari " eli heittäydytään pitkin pituuttaan lattialle ja hakataan/potkitaan lattiaa. Yleensä syynä on se, ettei äiti tai isä juuri sillä punaisella minuutilla ota syliin, anna ruokaa tai joku kieltää ottamasta/heittelemästä tavaroita. :)

Nukkumaan onneksi menee ihan hyvin.

Eli joku uhma on meilläkin menossa?
 
Takaisin
Top