"Tyttöjen ja poikien" värit?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Pukeudutaanko teillä sukupuolineutraalisti vai oletteko tarkkoja esim. vaatteiden väreistä? Meillä kaikki värit kuuluvat kaikille, ja joskus ärsyttääkin, kun pojille on usein tarjolla vain tummia ja tylsiä värejä. Olen sitten ostanut tyttöjen puolelta vaatteita välillä pojillekin.

Meillä taaperolla (poika) on myös pidemmän mallinen tukka, ja melkein aina häntä luullaan tytöksi. Ei se minua haittaa, huvittaa vain kun ihmiset tekevät niin äkillisiä johtopäätöksiä. :)
 
Yritän ostaa kahdelle vanhimmalle, poikia, sellaisia vaatteita joita voin tarvittaessa pitää myös kolmella pienemmällä, tyttöjä. Aika paljon lapset saa itse valita vaatteensa kaupasta/kutsuilta/kuvastosta, tytöt tuppaa valitsemaan Frozenia tai jotain eläinten kuvia ja pojat on tykästyneet yksivärisiin vaatteisiin tai yksinkertaisiin kuvioihin, värit saavat kaikilla olla kirkkaita. Pinkki ja vaaleanpunainen taitaa olla ainoat jota pojat ei halua päälleen laittaa.
 
Ostin viime viikolla pojalle pinkin matkarattaat, ja tänään pojalla oli päällä kirkkaanpunaiset housut, limenvihreä paita pastellinvärisillä kuvioilla, valkoinen aurinkohattu ja tummanvihreät kengät. :grin

Mustia tai tummansinisiä vaatteita en osta, synkistelköön sitten mustissa aikuisena kun kaupoista ei muun värisiä vaatteita löydy.
 
Meillä pidetään lähes kaikkia värejä. Tykätään väreistä ja kuvioista ja pidän niitä itsekin. Nykyään ei vaan kaupoista löydy värejä, pelkkää valkoista, vaaleaa ja pastellivärejä. Ainoat värit mitä meiltä ei löydy on pinkki ja vaaleanpunainen. Ei miehen kanssa tykätä kumpikaan, niin ei haluta lapsellekaan pukea omasta mielestä rumia vaatteita. Eli ei ole myöskään tyttöjen tai poikien värejä. Meillä vaatteet on melkein kaikki minun mielestäni unisexia. Voi sitten säästää seuraaville lapsille ja värikkäät on enemmän makuuni, kuin tummansiniset tai pinkit. Nykyään on lasten vaatteet kaupoissa tosi tyttömäisiä tai poikamaisia. Ennen oli enemmän molemmille sopivia värejä/kuoseja.
 
Kyllä puen pojat aika poikamaisesti ja tytön tyttömäisesti ja niin saa ollakin, en lähde unisex-hössötykseen yhtään mukaan.
Isommat jo vähän itsekin sanoo mielipiteitä vaatteistaan ja hyvä niin. Mielipiteitä kuunnellaan ja en pakota pukemaan mitään.

Kohta 3v pojalla on kyllä pinkit kumisaappaat ja yhdet pinkit kurahanskat, siskon peruja. En jätä värin takia käyttämättä.
 
Itse toivoisin kauppan rehellisiä värejä. Siis punasia, sinisiä, vihreitä, keltaisia yms. Ei mitään hailakoita ja hajuttomia, mauttomia.

Kyllä ne kerkee puhkeutumaan mustaan ja beigeen, sekä muuhun tylsään myöhemminkin.
 
Meillä puetaan tyttö tyttöjen vaatteisiin jossa on kirkkaat värit. Pinkki, violetti, musta, harmaa yhdistelmät on suosituimpia. Löytyy toki myös esim keltaista ja turkoosia. Mä en pidä valkoisista tai muista tylsistä hailakoista väreistä. Niin ja vihreää ei löydy kenenenkään vaatteista tai sisustuksesta meillä koska en pidä vihreästä muualla kuin kasveissa.
 
Meillä on pojalla kaikenvärisiä vaatteita (mitä vain on löytynyt). Vaaleapunaista ei tällä hetkellä ole, mutta on hänellä ollut aiemmin ainakin vaaleanpunainen kesähattu. Ei siis tyttöjen ja poikien värejä. Enemmänkin vaikuttaa ne kuvat ja muut. Pitsihörhelöitä tai muita ylityttömäisiä (prinsessan kuvia) en pojalle viitsi pukea ellei hän nyt itse halua. Kuvissa sitten mennään enemmän lapsen mielenkiinnon kohteiden mukaan. Autoja eläimiä siis. Valitettavan paljon vain tyttöjen vaatteet on niin tyttömäisiä ettei viitsi pojalle pukea (juurikin hörhelöä ja prinsessoja) ja pojille taas on vaikea löytää muuta kuin sinistä ja harmaata. :meh:
 
Tytölle menee kaikki värit, painopiste on kuitenkin siellä punaisen eri sävyissä mutta sinistäkin löytyy.. Tuntuu että on helpompaa pukea tytölle ns. poikien värejä kuin toisinpäin..
 
Pojalla on aika ns. poikamaiset ja tytöllä tyttömäiset vaatteet, vaikka pojalla olisikin punaista ja tytöllä sinistä. Värejä on ja ei ole, enemmän sen mukaan, mitkä vaatteet on kivoja :)
 
Olen kyllä vähän vanhanaikainen. Jos lapsella on nuttura tai letti ja pinkit vaatteet, niin kyllä oletan hänen olevan tyttö.

Meillä käytetään pojalla lähes kaikkia värejä, pinkkiä kyllä hyvin vähän, lähinnä lakanoissa ja yövaatteissa. Mutta olen ostanut tytöille suunnatun haalarin koska se oli hienompi kuin poikien synkkä musta-sininen, samoin saappaat ostettiin keltaiset, jotka oli ilmeisesti tytöille ajateltu, kun toiseksi ainoa väri oli musta. Pidän värikkäistä vaatteista ja niitä onneksi löytyy ihan hyvin.
 
Takaisin
Top