Tyttöjen ja poikien nimiä

Meilläkin haussa nimi, joka kuulostaa hyvältä molemmilla kielillä. Tosin ei vielä tiedetä sukupuolta, joten kauhean tarkkaan en ole miettiny. En esim pidä siitä, että niinkin tavalliset nimet kuin Julia tai Johanna (ihan vain esimerkkinä) lausutaan eri tavalla ja Johannassa tulee painotuskin eri kohtaan.
 
Onko joku jo aivan varma tulevan lapsen nimestä? Mä olen aivan rakastunut nimeen Eva ja olemme lähes satavarmoja että sen nimen pienokaiselle annamme. Toiseksi nimeksi luultavasti Olivia. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Jos tulee tyttö, kuten lupailtiin, hänestä tulee Majlis, Mailis, Maj-Lis tai Mai-Lis. Itse pidän Maj-Lis kirjoitusasusta, mutta mies haluaisi ilman väliviivaa. Nimi tulee suvusta, kun kummankin isoäidiltä. Kirjoitusasuero on, mutta muuten nimi on sama.
Jos taas tulee poika, ollaan Aatos-nimeä pyöritelty mielissämme.
Toisista nimistä ei ole vielä mitään ajatusta, jos vauva on tyttö. Miehellä on suvussa siirtyneitä pojannimiä, joten pojan kohdalla ei olisi ongelmia tässä kohtaa:D
 
Meillä nyt sitten pojan nimi haussa. Esikoinen on Conny Joel, nykyinen kuopus Felicia Katarina ja tulokas olisi sitten joko Colin Gustav tai Hugo Gustav... Taidetaan kallistua Coliniin, kun sitten olis Conny ja Colin. :Heartred ja juu, vi är också tvåsprågika.
 
Ja meillä on ollut aina nimi valmiina ennen syntymää ja aika hyvissä ajoin. Oon perustellu sen puolisolle, et pitäähän mun tietää ketä olen synnyttämässä. :-D
 
Hih, aivan huippua! Jotenkin ihanasti ajateltu fashionhunny :)
Täällä on tytölle nimiehdotuksia muutamia, mutta en nyt oikein tiedä mihin niistä kallistuisi... mun oma suosikki on ehkä Lilja, mutta listalla on mm myös Elsa ja Amanda. Toinen nimi tuleekin vähän itsestäänselvyytenä, kun kukee meillä suvussa :)
 
Voi kuinka ihania nimiä te olette löytäneet! Varsinkin Pookkanan Majlis-nimestä tykkään tosi paljon, meilläkin on sitä suvussa. :) Kun ihastelin nimeä miehelleni hän totesi, että Iranin parlamentin nimi on Majlis. Niin tyypillistä miehelleni, hän tietää ja muistaa aina kaikki oudot yksityiskohdat. :rolleyes:

Me olemme jo tienneet kauan, että jos tulee tyttö niin halutaan antaa nimi Freja. Nyt on kuitenkin poika tulossa, joten olemme päätyneet nimeen Joel. Mieheni isoisän isä oli nimeltään Joel. Pojalle tulee minun sukunimeni, joka oli äitini tyttönimi (vaihdoin siihen kesällä), joten kiva, että saa etunimen mieheni suvusta.
 
Meillä on vielä hieman hakusessa nimi. Itsellä on pitkä väliviivanimi joten sellaista en halua (Suomessa on vain 40 muuta joilla sama nimi kuin mulla). Ollaan kuitenkin mietitty et vaavista tulee joko Aino Inkeri, Aada Maria, Helmi Helena. Jos käykin niin et vauva onkin poika nii nimeksi varmaa tulee Aatu Juhani.
 
Kiitos rondine:) Kauniita nimiä teilläkin tulossa!
Pidän monista tyttöjen nimistä (toisin kuin mieheni), mutta poikien nimet ovat vaikeampia. Mies juuri tänään ehdotti toiseksi nimeksi Marieta eli Majlis Marie. Mietittiin Aatos-nimeä sillä idea vauvan hankkimisesta oli eräänlainen aatos. Emme varsinaisesti yritetty; annettiin vain yksi mahdollisuus, joka sitten tärppäsi:Heartred Mutta seuraavalle vauvalle ei varmaan sitä nimeä anneta. Harald olisi seuraavan lapsin nimi, jos sattusi poika.
Sukunimen valinta on vaikeaa. Pidämmme kummatkin kummankin sukunimestä. Emme ole vielä naimisissa (olemme päättäneet mennä "sitten joskus vauvan jälkeen") ja en tiedä haluaisinko ottaa mieheni nimeä.
Vanhemani antoivat minulle äitini sukunimen, sillä he olivat sopineet poikavauvasta tulevan isän sukunimellä varustettu ja tytöstä äidin. Mietimme tätä myös mieheni kanssa, mutta en ole enää niin varma! Kovin vaikeaa!
 
Ihania nimiä!:gen014 me ollaan vielä pyörittelemässä useita vaihtoehtoja...mutta jos tulee poika niin tahtoisin nimeksi Miska, sitte kyllä joutuis laittaa 3 nimee ku, toiseksi nimeksi tulisi Onni ( edesmenneen vaarini mukaan) ja Juhani ( mieheni toinen nimi)....tietty vois laittaa vaan Miska Juhani....muttaku olisin nii halunnu Onninki sinne väliin, vaikeaa!:happy090 muita pojalle miettittyjä on: Oliver, Valtteri, Justus (minun lemppari, miehelle ei käy) Mikael, Aaron....
tytölle olis niiiiiin monta ihanaa vaihtoehtoa! Näillä näkyminen tytölle laitettais nimeksi Hanna ja toinen nimi olis Vanamo ( oon niin tykästyny tuohon Vanamoon:Heartred) muita ehdokkaita: Aino,Aada, Elisa, Aliisa, Vanessa, Sofia,Saara.... sukunimi tulee mieheni mukaan ja se on yleinen suomessa.
 
Pookkana mun veljen toisen lapsen nimi on aatos ja on aivan ihana nimi.toisen nimi on aulis.ihanan erillaisia:)
 
Olen myös miettinyt Eilaa, Ainoa ja Aulista kun löytyvät suvusta ja ovat hienoja nimiä:) Niitä saavat sitten seuraavat lapset, kun haluan kaikille lapsille yhden nimen suvusta ja pari "uutta".
Nimien keksiminen on kyllä todella ihanaa kun kuvittelen ihan vauvani syliini ja mietin olisiko se sopiva nimi hänelle. Olen niin into piukeella kun synnytys alkaa kovin lähestyä ja pääsen näkemään pikkuiseni! Nimien keksiminen tuntuu tuovan vauvaa lähemmäs!:Heartred
 
Meillä todennäköisesti tulee tytön toiseksi ja kolmanneksi nimeksi Milja Elviira :) molemmat ovat suvusta tullut. Ja etunimeä ei olla vielä sen kummemmin mietitty.. Päätettiin että katotaan muutama hyvä vaihtoehto ja annetaan nimi vasta sitten kun pikkuinen syntyy että mikä nimi sopii hänelle :grin
 
Takaisin
Top