Tyttö-vai poikaolo?

Vanhemmilla pitääkin olla oikeus kielteisiin tunteisiin, jos lapsi esim. valvottaa ja huutaa. Ihmisiähän tässä ollaan eikä koneita. Ei keneltäkään voi vaatia, että jaksaa toimia kaikissa tilanteissa hymy huulilla. Tämä nettimaailma on vienyt ihmiset siihen pisteeseen, että ihan kaikkea haukutaan ja sanotaan, että olet huono äiti. Itse esim. tiedän, etten pystyisi olemaan kotona vuositolkulla lapsia hoitamassa. Minulla kaatuu seinät päälle, jos elämä pyörii vain kotona. Joskus luin tällaiseen aiheeseen liittyvää nettikeskustelua ja siellähän oli aivan kamalia kommentteja siitä, ettei olisi saanut tehdä lapsia, jos ei kestä olla niiden kanssa kotona. Miksei saa olla äiti monella tavalla :sad001 Onneksi näillä palstoilla on fiksuja tyyppejä.
 
Mulla oli koko tähänastisen raskauden vahva fiilis tytöstä, kaikki höpöhöpötestit ja merkit joista voisi päätellä sukupuolen viittais tyttöön mut tänään selvisi et ihan selkeästi poika tulossa :D olin varma etten pety oli kumpi vaan ja se fiilis piti, jännää tietää kumpi siellä majailee. Poikien nimiä meillä kyllä oliki valmiina enemmän. Mies ihan superonnellinen pojasta, vaikka olis varmasti ollu tytöstäkin :)
 
Kerrotteko muille vauvan sukupuolen etukäteen? Me ajattelimme pitää yllätyksenä, koska minusta on kivempi, kun sukupuoli on salaisuus syntymään saakka. Meillä on niin vähän säilytystilaakin, etten halua sukulaisten ostelevan joko tyttöjen tai poikien vaatteita tai tavaroita etukäteen (eikä kyllä makukaan kohtaa :P).
 
Kerrotteko muille vauvan sukupuolen etukäteen? Me ajattelimme pitää yllätyksenä, koska minusta on kivempi, kun sukupuoli on salaisuus syntymään saakka. Meillä on niin vähän säilytystilaakin, etten halua sukulaisten ostelevan joko tyttöjen tai poikien vaatteita tai tavaroita etukäteen (eikä kyllä makukaan kohtaa :P).

Ei olla kerrottu :) ajattelin et kiva pitää itsellä syntymään. Vaikee kyl tänään ollu olla sanomatta mitään ja en oo varma etteikö se vahingossa lipsahtais viel ennen syntymää :D
 
Me kerrotaan kyl niin kun esikoisestaki. En pysty pitämään sellaista salaisuutta :)
 
Esikoisesta kerrottiin kaikille muille paiti mun äidille joka ei jostain syystä missään tapauksessa halunnut tietää.
Nyt vähän miehen kanssa juteltiin josko pidettäis vaan meidän välisenä tietona mutta saa nähdä miten käy jos/kun saadaan ens viikon ultrassa tietää.
 
Ihana lukee näitä! Me ollaan mietitty vain poikien nimiä, nään unia.. :D On vaan sellainen fiilis että pikku-jäbä sieltä tulee.
 
Ihana lukee näitä! Me ollaan mietitty vain poikien nimiä, nään unia.. :D On vaan sellainen fiilis että pikku-jäbä sieltä tulee.
Kerro sit pitiks sun fiilis paikkansa! Jänniä tollaset etiäiset!
 
Kun sain tietää odottavani tätä esikoistani, mietin ainoastaan tyttöjen nimiä ja minkälaisia suloisia mekkoja vauvalle ostaisin ja kuinka sisustaisin vauvan huoneen tyttömäisen kauniisti. Mietin myös kuinka tytön kasvaessa letittäisin hänen pitkät hiuksensa kauniilla nauhalla tai laittaisin ne nätisti sievillä pinneillä... Olen aina ajatellut että jos saan lapsen, se olisi tyttö. Raskauspahoinvointini on ollut hyvin rajua ja pitkäkestoista, tämä siis viittasi myös tyttöön.
Varhaisraskauden yhdistelmäseulontatuloksen perusteella jouduin kuitenkin NIPT-testiin, jossa selviää myös lapsen sukupuoli. Kovin pitkältä tuntuvan odottelun jälkeen sain tietää reilu pari viikkoa sitten testin tuloksen: lapsellani ei ole downia eikä muitakaan trisomioita. Olin niin onnellinen että en voinut lakata hymyilemästä: minusta tulee ihanan poikavauvan äiti :) Lapsen sukupuolella ei ollut siinä vaiheessa mitään merkitystä, pääsasia että vauva on terve. Olenkin jo alkanut kutomaan vauvalle vaaleansinistä vauvanpeittoa :)
Rakenneultra on vasta tulossa mutta sukupuoli siis jo tiedossa.
 
Me kerrotaan kyllä kaikille muillekin, jos itse sukupuoli kysytään. Näin tehtiin esikoisenkin kohdalla. Ei oikein kumpikaan nähdä syytä salailulle. Esikoisesta oli vahva poikaolo molemmilla ja pitikin paikkansa. Nyt ei ole oikein selkeää oloa kumpaankaan suuntaan.
 
Mulla ei pitänyt :D oli alusta asti olo et tyttö tulee, näin unia tyttövauvoista, kaikki "ennusmerkit" joita saa lukee et mitä tekee mieli syödä, minkä muotoinen vatsa jne. viittaa tyttöön mut selkeästi näkyi viime viikolla et poika tulossa. :)
Ihanaa! Onnea Mimmii!
Mulla ei ollut erityisen vahvaa oloa kumpaankaan suuntaan, mut kaikki testit (kuten se kiinalainen raskaushoroskooppi) ja ennusmerkit ja useimpien läheisten arvaukset viittasii poikaan, mut tyttö meillä siellä silti on :wink . Ehkä hän on erityisen poikamainen tai jotain...
 
Muokattu viimeksi:
Ekaa odottaessa toivoin poikaa koska ajattelin lapsen olevan se eka ja viimeinen, unissa liikkui kuitenkin pikkutyttö ja samoin russa. Ns. Toka meni kesken niin alussa ett eipä kerennyt miettiä. Toista tyttöä odottaessa toivoin vain tervettä ja elossa olevaa. Nyt toive on sama, terve ja elossa.. sukupuolella ole niin väliä. En vaan ole hoitanut pieniä poikia....

Ekan sukupuoli kerrottiin tuleville isovanhemmille, anoppi mölysi kaikille uutisen. :facepalm: :arghh:Loukkaannuin syvästi, kyseessä kuitenkin minun hnklö koht asia ja hän ei ajatellut yhtään. Muutenkin niin vähän uusia kuulumisia ylipäätään kenellekään kerrottavana ni tämäkin ilo vietiin minulta. Tokan tytön kohdalla vannotin isosiskoa paljastamasta asian laitaa kenellekään.. no eikö tämä temppuillu anopin edessä ja meni hermot ja itseltäni lipsahti. Kyllä keljutti:banghead::banghead::banghead:, toisaalta oli helpotus. Nyt kolmannen kohdalla en mä tiiä... kai mä juoruan... minkä mä ittelle voin :confused:
 
Meille on nyt sit tulossa tyttö niin kuin arvelinkin. Esikoinen poika. Ihana saada kokea molempien sukupuolten kasvattaminen. :)

Ollaan myös päätetty tytön nimi ja käytetty sitä avoimesti. Toiset nimet paljastetaan sitten ristiäisissä. Näin tehtiin pojankin kans. :)
 
Miten muuten, onko teillä tyttö- vai poikavatsoja? :D Ja meneekö ennustetun sukupuolen mukaan? Meille ennusteltu poikaa ja mulla on kyllä ainakin selkeä poikamaha, kiinteä pallo tuossa edessä.
 
Takaisin
Top