Tyttö-vai poikaolo?

Eilen käytiin terkkarilla ja se sano ultratessa että poikamasulta näyttää kun kasvaa vaan etiäpäin eikä sivuille oo kasvanu lainkaa :D näin viimeyönä unta pojasta joten nää poika fiilikset vaan vahvistuu!
 
Jennese kummin kävi? :)

Tyttö tulee meille :) Mä näin kovasti unta pojasta ku varmaa alitajusesti toivoin sitä mut pääasia et on terve! :Heartred mut nyt viikkoo ennen alko tuntuu et tyttö se on ja näin se ultrakonekki näytti :p Nimiki mietittii jo ajomatkalla :D Kaikki oli kunnossa, vastas tasan viikkoja 19+4, semmone 310g kaveri jo :)
 
Raskauden alussa oli semmoinen olo, että tyttö on tulossa. Ennen "sukupuolen tuloksia" saadessa alkoi tuntumaan siltä, että se olisikin poika. Saatiin kuulla puhelimitse lapsensukupuolesta ja olimme molemmat vähän yllättyneitä, että on tyttö tulossa! Olimme niin vahvasti veikanneet poikaa, että tulos yllätti. Sukupuolella ei ollut meille väliä. Parasta oli se että päästiin aloittamaan tyttönimien karsiminen.. :D :wink
 
Raskauden alussa oli semmoinen olo, että tyttö on tulossa. Ennen "sukupuolen tuloksia" saadessa alkoi tuntumaan siltä, että se olisikin poika. Saatiin kuulla puhelimitse lapsensukupuolesta ja olimme molemmat vähän yllättyneitä, että on tyttö tulossa! Olimme niin vahvasti veikanneet poikaa, että tulos yllätti. Sukupuolella ei ollut meille väliä. Parasta oli se että päästiin aloittamaan tyttönimien karsiminen.. :D :wink

Onnea tyttölupauksesta :p nythä satelee tyttöjä sit :D katotaa muuttuuko kelkka toisee suuntaa ku alkaa tulee tietoo enempi sukupuolist :D
 
Onnea tyttölupauksesta :p nythä satelee tyttöjä sit :D katotaa muuttuuko kelkka toisee suuntaa ku alkaa tulee tietoo enempi sukupuolist :D

Sanoinkin lapsen isälle, että nyt on "akkavalta" taloudessa :DD +meidän karvainen lapsi tyttökoira :wink kyllä oli niin vahva näky, et kyllä tyttö tulee!
 
Sanoinkin lapsen isälle, että nyt on "akkavalta" taloudessa :DD +meidän karvainen lapsi tyttökoira :wink kyllä oli niin vahva näky, et kyllä tyttö tulee!

Hihiii :D naiset "päättää" :D Nii meilläkii, meillä sekä koira et pupuki on naaraita ja esikoinen tyttö ja nyt kerra tulee taas tyttö ni joha on akkavaltaa kerrakseen :D :D
 
Meillä esikoinen on tyttö ja koko raskauden oli vahva tyttöolo. Oireita oli vaikka muille jakaa koko raskauden. Nyt ei oo ollut siis mitään muuta kun väsymys joka sekin varmaa johtuu suurimmaksi osin esikoisen yöheräilyistä joita nyt yhtäkkiä alkanut olla vaikka muuten alusta asti nukkunut hyvin (ikää nyt 8 kk). On niin vahva poikaolo ollut alusta asti että tosi jännää nähdä meneekö oikein. :) Ensi viikolla torstaina neuvola lääkäri jossa ultrataan ja sit 8.2 rakenneultra, toivottavasti jommassakummassa suostuisi näyttämään. Nyt viikkoja 17+3 eikä vieläkään aina muista koko raskautta kun on niin oireetonta. Vatsa kyllä kovasti on kasvanut ja pieni myllää etenkin iltaisin kun pääsee makaamaan että ne vähän konkretisoi asiaa.
 
Mulle on nyt tullu tyttöolo, mut saas nähdä. Pari viikkoa täytyis jaksaa jännittää. Pelkään et petyn jos onkin poika :0 vaikkei sillä ole loppupeleissä mitään väliä, rakas ja toivottu lapsi silti on
 
Mä oon aina toivonut enemmän tyttöä. Nyt kun olen raskaana niin tuntuu tavallaan väärältä toivoa jompaa kumpaa sukupuolta, kun ei se vauva voi itse siihen vaikuttaa kumpaa sukupuolta on. Kolmen viikon päästä sitten asia saattaa selvitä. Mikään ei kyllä voisi vähentää rakkauttani tätä lasta kohtaan enää tässä vaiheessa, joten vaikka tulisi poika niin rakastaisin tietysti yhtä paljon kuin tyttöä.
 
Mä oon aina toivonut enemmän tyttöä. Nyt kun olen raskaana niin tuntuu tavallaan väärältä toivoa jompaa kumpaa sukupuolta, kun ei se vauva voi itse siihen vaikuttaa kumpaa sukupuolta on. Kolmen viikon päästä sitten asia saattaa selvitä. Mikään ei kyllä voisi vähentää rakkauttani tätä lasta kohtaan enää tässä vaiheessa, joten vaikka tulisi poika niin rakastaisin tietysti yhtä paljon kuin tyttöä.

Joo samat fiilikset. Vielä vääremmältä tuntu rakenneuän jälkeen ku oli pari päivää pettyny et tuleeki tyttö eikä poikaa. Yhtä rakas tulee olemaan silti kun sieltä tulee kumpi tulee :Heartred
 
Just tän takia mä niin toivon et rakenneultrassa näkys sukupuoli selkeesti ni sais ton mahdollisen pettymyksentunteen käsiteltyä ennen synnytystä! Ois ihan kauheeta jos synnärillä ekat fiilikset, vaikka nopeesti menis ohi, olis pettymyksen tunteet "väärästä" sukupuolesta.
 
Mä oon parin lapsensa jo hankkineen kaverin kanssa aiheesta jutellut, ja ne oli molemmat sitä mieltä, ettei synnärillä vaan enää koe pettymystä tuli kumpi tuli, ultrassa mahdollisesti, ku ei oo vielä niin konkreettista. Enpä sitten tiedä.
 
Itse en ymmärrä että toivoo jompaa kumpaa saati että tulee pettymystä yhtään!!. En haluis sanoo lapselleni että toivoin toista mutta olet yhtärakas.
 
Mäkin toivon, etten toivoisi. Näille ajatuksille ei vaan voi mitään. Ja on myös aika tabu aihe.
 
En mäkään pettymyksen tunnetta ymmärrä. Lapsi on rakas oli kumpi vaan ja kun se ei todellakaan oo itsestäänselvää että niitä lapsia edes saa.
 
No eihän omille tunteille ja ajatuksille voi mitään. Enkä mä oo pettyny lapseen tietenkään! Sehän on jo tavattoman rakas jo nyt! Eihä tota tollee voi sanoo et ei voi tulla tunteita tämmösest asiasta. Sehä on iha samalainen tunne ku esim. Pelko miten pärjään kahen pienen lapsen kans vaikka tiiän et pärjään totta kai! muutenki raskausaika erittäin tunteikasta aikaa.
 
Mielestäni tärkeä ja rohkea keskustelunavaus. Miksi ei voi ymmärtää, että joku toivoo erityisesti tyttöä tai poikaa? Inhimillistähän se on ja mielestäni ihan sallittua. Myös mahdollinen pettymyksen tunne on ihan tervettä tunnustaa eikä siitä pitäisi ketään teilata. Ei se tarkoita, ettei lasta voisi rakastaa ihan yhtä lailla, kiintymyssuhde ja rakkaus lasta kohtaan kuitenkin usein kasvaa vähitellen ja silloin sukupuolen vaikutuskin varmasti pikkuhiljaa lievenee. Kyllä näistä asioista jossain pitää voida puhua.
 
Takaisin
Top