Tyttö vai poika?

Mulla on ollut tosi vahva tunne pojasta alusta asti. Ennen raskautta huomio kiinnitty aina kaikkeen pinkkiin ja röyhelöiseen, mutta ne ei tunnu nyt kiinnostavan yhtään. Molemmat kyllä kävis :)
 
Te joilla on ennestään lapsia: Vaikuttaa siltä, että suurimmalla osalla tyttöraskauksissa on ollut voimakkaampaa pahoinvointia. Pitääkö paikkansa? Ei tästä varmaan oikeasti voi vetää johtopäätöksiä, mutta itsellä pahoinvointi on toistaiseksi pysynyt melko hyvin kurissa. Mietin olisiko sittenkin poika tulossa. :) Hauskaa joka tapauksessa arvailla ja spekuloida.
 
Se on hyvin yksilöllistä, toisilla taas pahoinvointia enemmän poikia odottaessa... että eipä siitä voi oikein johtopäätöksiä tehdä. Sitten tietää kun on itse kokenut että miten omalla kohdalla menee. Jotkut onnelliset selviää raskaudesta ilman pahoinvointia Vaikka onhan se totta että tyttöraskauksissa helposti pahoinvointia on enemmän, hormonien vaikutuksesta. Itselläni aikakin näin ollut. Mutta useammilla ystävilläni ei ole ollut pahoinvointia tyttöjä odottaessa että hyvin yksilöllistä sanoisin :rolleyes:
 
Mulla ei ole ollut eroa pahoinvoinnilla tyttö- ja poikaraskauksissa :) Ainut selkeä ero on ollut lantion leventymisessä, kun tyttöjä odottaessa on lantio pysynyt kapeana ja jalkaan mennyt S/36 kokoa housut, poikaa odottaessa koon piti olla 40. Muuten painonnousu siis aivan samaa, mutta lantion luut antoivat jostain syystä enemmän periksi, vaikka ei tuo poika syntyessään ollut yhtään isompi kuin tytöt (paitsi esikoinen oli kaikkia pienempi kun syntyi 38+1) ja sf-mitta oli suunnilleen sama loppuraskaudessa.
 
Mulla esikoinen poika ja tosi lievää pahoinvointia oli. Muutenkin melko oireeton raskaus. Jotenkin nyt viikkojen edetessä on tuntunut että ihan samalla kaavalla menee oireet mitä nyt muistaa edellisestä. Enkä osaa yhtään ajatella et voisin tyttöä oottaa. Saa nähdä, vielä en oo päättänyt haluanko tietää etukäteen. En oo yhtään röyhelö-tyyppinen ihminen niin voi olla että vaikka sieltä tyttö tupsahtais niin sais silti mennä raukka isoveljen vanhoilla ainakin vauva-ajan:wink
 
Zaeada, en mäkään ole mikään röyhelöihminen, mutta eihän tyttövauvalla ole pakko olla yhtään röyhelöä:) Odotan siis vasta esikoista, mutta ostan todennäköisesti joka tapauksessa vauvalle pääasiassa aika unisex-vaatteita. Tarkoitan tällä siis samaa tyyliä kuin esim. äitiyspakkauksen vaatteet, jotka käy ihan yhtä hyvin tytölle ja pojalle. Mä en ehkä ihan ymmärrä niitä äitejä, jotka sanoo, että koko vaatekerrasto menee uusiksi, jos seuraava lapsi onkin eri sukupuolta kuin edellinen:wideyed:
 
Mulla oli tytöstä raskaus niin oireeton kuin olla ja osaa, tuntemuksia vatsassa joo ja tissit heti alusta arat muttei muuta. Nyt mulla ollut tuntemuksia ovulaatiosta lähtien vatsassa, nyt ne hävinneet, tunnen kyllä kohdun mutta kivuttomat menkkamaiset tuntemukset on poissa. Tissit kipeytyi vasta huomattavasti myöhempään kuin viimeksi ja nyt äglöttää kyllä aikalailla, 7 + 1 mennään nyt ja luulen että olisi poikaraskaus kun on niin erilaiset oireet kuin tytöstä. Mene ja tiedä sitten! Erittäin tervetullut kumpi sukupuoli tahansa, tytölle tietty pikkuvaatetta ja lelua löytyisi.. Mutta on noita neutraalejakin vaatteita aikalailla varastossa jo ennestään, että en usko että tarvii muuta ostaa alkuun kuin muutama ihan pieni 50cm vaatte, äitiyspakkauksen vaatteet kun on niin suuria
 
Minulla taas poikaraskaus oli pahempi pahoinvoinnin kannalta vaikka eipä se tyttökään helpolla päästänyt. Tästä oli ensi tyttöolo kun pahoinvointi alkoi vähän myöhemmin, mutta kyllä se on nyt niin paha taas että poikakin voisi hyvin olla.
 
Mulla poikaolo on vahvistunut kun ei ole voimakasta pahoinvointia, ainoastaan muutaman kerran joutunut oksentamaan. Tosin esikoista odotan joten en sen puolesta voi verrata, mutta näin yleisesti ottaen olen lukenut kokemuksia että tyttöraskauksissa pahoinvointi olisi voimakkaampaa. Tiedä häntä :rolleyes:

Kaveripariskunnan luona pidettiin galluppia että tuleeko meille tyttö vai poika, ja jännä oli huomata että 3/4 veikkasi tyttöä, mieheni mukaanlukien. Meillä ei siis ole aiemmin ollut puhetta siitä, että kumpaa veikataan tässä vaiheessa :) Että yksin olen poikaveikkaukseni kanssa :hilarious: Myös sormustesti ennusti tyttöä :angelic:
 
Mulla alusta asti ollu sellanen tunne, et tyttö.. meillä on suvussa tyttöraskaudet levenneet niin, et näkyy selän puoleltaki, ja mul on jo ny sillai tuolla.. en tiiä sit.. josko sen sit ultrassa sais nähhä..
 
Mulla tullut nyt poikaolo, vaikka aluksi ajattelin, että varmasti olisi tyttö tulossa :)
 
Mulla oli aluksi pienoinen toive ja aavistus pojasta, mutta nyt kun pahoinvointi ja oksentelu on taas tätä 24/7 niin eiköhän sieltä tyttö taas ole tulossa :D
 
Jotenki alkaa tuntuu, että tää saattais olla poika.. Tai ehkä alitajunnassa nyt "valmistaudun" poikaan, niin jos onki ni ei oo nii iso yllätys.. Kun toivon vähän enemmän ehkä tyttöö kuitenki :grin älkää ymmärtäkö väärin, kumpiki tervetulleita, mutta tyttövauva ois silti niiin ihana. :dummy1:
 
Mä olen nyt ehkä entistäkin varmempi, että tulossa olisi tyttö. Eilen nt-ultrassa katsottiin myös sykkeet ja sikiön syke oli vähän yli 160. Okei, mitattiin vain hetki, mutta olen kuitenkin lukenut, että tytöillä olisi keskimäärin nopeammat sykkeet kuin pojilla.
 
Mä olen nyt ehkä entistäkin varmempi, että tulossa olisi tyttö. Eilen nt-ultrassa katsottiin myös sykkeet ja sikiön syke oli vähän yli 160. Okei, mitattiin vain hetki, mutta olen kuitenkin lukenut, että tytöillä olisi keskimäärin nopeammat sykkeet kuin pojilla.
Sullahan oli kans voimakasta pahoinvointia, niin eikös sekin vähän niinkuin puhuisi tytön puolesta? :wink Vai liekö urbaanilelegendaa :rolleyes:
 
Tosi outoo et ekasta mulla oli alusta asti vahva tyttö olo ja tyttö tuli, mut nyt en osaa yhtään sanoo kumpi ois. Ehkä vähän jännittää, että jos tuleekin poika kun tyttöä enemmän toivoisin.
 
Tosi outoo et ekasta mulla oli alusta asti vahva tyttö olo ja tyttö tuli, mut nyt en osaa yhtään sanoo kumpi ois. Ehkä vähän jännittää, että jos tuleekin poika kun tyttöä enemmän toivoisin.
Mulla ollut neljässä raskaudessa heti alusta selkeä olo, että kumpi olis tulossa, kolme ensimmäistä osui oikeaan ja vasta nyt oon vähitellen päässyt yli, että tuo neljäs ei ollutkaan poika vaan tyttö, hän nyt 1,5-vuotias :D Mulle on ihan sama kumpaa sukupuolta lapsi on, mutta jotenkin se oli niin vahvasti iskostunut päähän, että poika olis tulossa ja ei se meinannut millään päässä kääntyä.
 
Takaisin
Top