Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan

Millaset vaatteet ootte varannu tai näillä syntyneillä on ollu kotiinlähtö vaatteina? Tai mitä sisältäen. :) Hirviän vaikia miettiä, että kuinka paljon tarttee varata mukaan.
 
Mä en esikoiselle aikonut antaa tuttia ainakaan heti pikkuvauvana. Neuvolassa kuitenkin sanottiin, että voi antaa -varsinkin jos vauva on saanut myös pullosta maitoa. Silloin vauva on jo tottunut imemään maitoa sekä tissistä että tuttipullosta. Sitten ei pitäisi tutin syönnin häiritä enempää imetyksen onnistumista. En sitten tiedä, jos vauva on ollut kokonaan rintalapsi, sotkeeko tutti imetystä? Muutamassa viikossa vauva käsittääkseni omaksuu kunnolla tissistä syömisen. Luulisin, ettei noin kuukauden-puolentoista iässä olisi niin merkitystä... Nyt kun tarkemmin mietin, niin tutti olisi varmaan jo sairaalassa auttanut meidän esikoista viihtymään ja olemaan edes vähän äidistä erossa. Meillä tissiteltiin sairaalassa pahimmillaan yhtä soittoa KOLME tuntia! Tulin siihen tulokseen, että olen ns. huvitutti ja poika kaipaa turvaa. Ei edes vastasyntynyt noin kauaa syö!! Sitä paitsi vauva nukkui tissi suussa ja havahtui, jos lähden jonnekin. Jos menin syömään, vessaan tai vähän jaloittelemaan, niin eikös parkuminen alkanut pian. Joillekin vauvoille se tutti voi olla kyllä suuri apu niihin hetkiin, kun äiti on vähän kauempana. Mä en itse ainakaan kykene olemaan aina tissit ojossa, vähän pitää olla niitä taukojakin -varsinkin, kun esikoinen on niin pieni. Mutta hyvä, kun tuttiasia tuli puheeksi, saatan minäkin ottaa sairaalaan pikkuiset tutit varoiksi, jos niille tulee suuri tarve.
 
Mä en esikoiselle antanut tuttia enkä kyllä sairaalassakaan kellään nähnyt tai kukaan mitään tutista puhunut:rolleyes: mut toimin sit itse aika usein 'tuttina' mikä sillon oli ihan okei kun oli vaan yks lapsi mut nyt toiselle ajattelin kyllä tarjota tuttia...
 
Ja noista vaatteista.... Ajattelin pitkähihaisen bodyn, housut, sukat, kevyt hattu ja sit joku viltti vaikka mukaan jos sattuu olee kylmä. Tai joku fleece varmuudeksi mukaan
 
Miulle nyt rv36+2 lääkäri sanoi sisätutkimuksen jälkeen ett saan rauhassa käydä uimassa, vissiin kun limatulppa ei ollut irronnut. En edes asiasta itse kysynyt, vaan hän mainitsi.

Mie ajattelin vauvalle ottaa kotiutumisvaatteiksi sukat, housut, bodyn, hatun, tumput ja fleeceviltti kaukaloon jos vilponen keli. Eka kertaa ku on asialla ni en kyllä oo yhtään varma miun valinnoistani...

Voiko vauvalle laittaa ihan villasukat ja villatumput, vai tarviiko olla tyyliin äitiyspakkauksen tai ohuemmat? Öh oon vähän pihalla kieltämättä :eek:
 
Miulle nyt rv36+2 lääkäri sanoi sisätutkimuksen jälkeen ett saan rauhassa käydä uimassa, vissiin kun limatulppa ei ollut irronnut. En edes asiasta itse kysynyt, vaan hän mainitsi.

Mie ajattelin vauvalle ottaa kotiutumisvaatteiksi sukat, housut, bodyn, hatun, tumput ja fleeceviltti kaukaloon jos vilponen keli. Eka kertaa ku on asialla ni en kyllä oo yhtään varma miun valinnoistani...

Voiko vauvalle laittaa ihan villasukat ja villatumput, vai tarviiko olla tyyliin äitiyspakkauksen tai ohuemmat? Öh oon vähän pihalla kieltämättä :eek:

Mää tässä oon vähän seuraillut pitkän ajan sääennusteita ja elokuusta on luvattu aika lämmin taas. Esim. meidän LAn (14.8) molemmin puolin on luvattu viikoksi 20 astetta lämmintä ja auringonpaistetta. Toki nuo on vielä tosi epävarmoja ennusteita, mutta kyllä noilla keleillä voi ihan hyvin jättää ne villavaatteet kotiin ja ottaa ohuemmat matkaan :)
 
Onko joltaki nyt tai aiemmin kokeiltu kohdunsuun tilannetta todella kovakourasesti ajatuksena nopeuttaa kypsymistä? Tänään oli kontrolliultra ja tosiaan lääkäri oli todella kovakouranen sisätutkimukseb kans. Nyt sitte vihloo vähä väliä mahaa, alaselkää ja kohdunsuuta tai tuolta alhaalta muuten vaan. Niin mietinki, että kuinkakohan nopiasti täsä vois synnytys käynnistyä nyt sitte tuon takia? Sormelle oli auki ja torstaille sovittiin käynnistysaika, mutta tuli vähä tunne että tartteekohan mennä ees käynnistyksen kautta
 
Mulla ensimmäisen kanssa lääkäri oli myös tosi kovakourainen rv 36 tarkastuksessa. Koko päivän oli myös semmoinen olo että tää tulee nyt. Mutta silti poika syntyi vasta 40+1:)
 
Millaisia arvioita olette saanut tuolla viimeisellä (rv 36) lääkäri käynnillä? :-)

Itsellä oli tänään se ja painoa tällä hetkellä tytöllä oli n. 2500g ja lääkäri veikkasi syntymäpainoksi lähelle 3500g. Sf-mitta oli 30cm. Kohdunkaulaa oli jäljellä 2cm ja pehmentynyt kovasti, kohdunsuu kiinni.

Huvittavaa lääkäristäkin oli se että tyttö ihan pokkana loikoili jalat suoraksi ojennettuna siellä vaikka tilaa on minimaalisesti.. Se selittääkin sen miten pylly ja jalat tuntuvat aina ihan eri puolilla toisistaan :-D
 
Meillä oli 35+1 viikolla painoarvio 3.3kg eikä puhuttu syntymäpainoarviosta mitään. Eilen oli kontrolliultra OYSisa ja tytön painoarvio 3.8kg, nyt on 37+6. Torstaina käynnistetään. Syntymäpainoarvioksi on saatu kauan sitte, olisko ollu rv32 sillon, 3800g. Että saas nähä minkä kokonen neiti todellisuudessa sitte on. :)
 
Keski-Suomessa ei ole toista lääkärikäyntiä. Yksi vain siellä rv 25 tietämillä ja silloin ei mitään arvioitu vielä. Eli täällä ei hajuakaan minkä kokoinen voi tulla.

Jos miehen syntymäpainoa ja omaa katsoo niin kolmen kilon tietämillä olisi. Mutta tämä oli vain terkkarin kanssa arvailua.

Sf-käyrällä mennään keskilinjaa pitkin.
 
Mää oon täs miettiny ku kaikki puhuu aina siitä kolmesta ässästä ja kysellää et ootteko kokeillu seksiä, nii lopettaako parit sit oikeesti jossai vaiheessa raskautta seksin jos sitä pitää erikseen kysyä että ootteko kokeillu tai ku jotku sanoo et nyt kokeiltii :D tai nii, onko se raskaus saanu sit jommaltakummalta osapuolelta seksihalut pois?
 
No meillä ainakin oli seksikielto jokusen viikon kun supisteli niin varhain ja määrättiin vuodelepoon. Sit vähän jännitti aloittaa viikkojen tauon jälkeen uudelleen. Halut on nykyään ennallaan mutta asennot tuottaa päänvaivaa ja kipua ja vauva usein "häiritsee" kun alkaa potkia ja liikkua kesken touhuamisen :P
 
Mää oon täs miettiny ku kaikki puhuu aina siitä kolmesta ässästä ja kysellää et ootteko kokeillu seksiä, nii lopettaako parit sit oikeesti jossai vaiheessa raskautta seksin jos sitä pitää erikseen kysyä että ootteko kokeillu tai ku jotku sanoo et nyt kokeiltii :D tai nii, onko se raskaus saanu sit jommaltakummalta osapuolelta seksihalut pois?
Meillä ei ole kahteen tai kolmeen kuukauteen ollut seksiä. Liekkö johtunut toisen haluttomuudesta taikka juuri hyvän asennon löytymisestä. Eli miun turha odottaa "pääseväni" kokeilemaan kaikkia kolmea ässää ;D
 
Mulla ainakin halut kuoli plussan myötä lähes täysin, mutta eipä tuo mieskään oo vongannut. On meillä raskausaikana ollu seksiä, mutta harvoin. Itteä varmaan enemmänkin se vauva häirihtee kun miestä, mutta ei se seksi myöskään kovin hyvälle tunnu. Rv 17 tuli verta seksin jälkeen (osoittautu olevan limakalvolta) ja se myös jätti jonkinmoiset traumat, vaikka vuotoja ei oo sen koomin ollu.

Joten meillä kyllä vois puhua juurikin siitä ässästä :D
 
Oletteko uskaltaneet synnytyksen jälkeen kurkata alapäähänne? Mulla synnytyksestä on nyt kuukausi ja uskalsin tänään ekaa kertaa kaivaa peilin esiin ja kurkata sillä kivut eivät tunnu katoavan. Alhaalla näin melkein pikkurillin kokoisen patin, joka tietenkin hinkkautuu aina kun liikkuu. Ja patin alla punainen (ehkä verestävä) alue.. aloin pelkäämään että jos sitä täytyy vielä operoida :/
 
Takaisin
Top