"Tyhmät" kysymykset?!

Mites noi petipuuhat alkuraskauden aikana, uskaltaako sitä semmoisia harrastella vai pelottaako se uuden tulokkaan pois?! :D
 
Seksi on täysin turvallista koko raskauden ajan :) ehkä ihan alkuraskaudessa kannattaa varoa ettei mies kauheasti sohi sitä kohdunnipukkaa vaikka ei senkään kauheasti pitäis vaikuttaa. :)
 
Ei pitäis seksin vaikuttaa, edes sormeilun. Puhtaudesta tietty voi pitää vähän huolta :)
yhdynnän jälkeen voi tulla pientä verenvuotoa emättimestä ihan vain senkin takia, että limakalvot ovat turvoksissa ja herkät, joten herkemmin tulee pieni haavauma ja sit saattaa sitä säikähtää. Jos vuoto kuitenkin jatkuu niin kannattaa käydä näyttämässä lääkärillä, eikä sekään silloin ole yhdynnästä/seksistä kiinni. :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Tää nyt ei ehkä liity alkuperäiseen ketjun ideaan, mutta mä oon miettinyt että voisikohan aloittaja-Kyfi vaihtaa itselleen vähän tunnistettavamman nimen? :oops: Kun mää en vaan pysy tollasissa perässä, ja olis mukava "tietää" kenen kanssa juttelee :)
 
Miten on kaikkien eri juustojen kanssa? voiko esin britä, auraa ja tuorejuustoo syödä jos se on pastoroitua?
 
Mun käsittääkseni kaikki pastoroimattomat olis vähän niin ku kiellettyjen listalla ja useemmat pehmeet juustot kuten tuorejuusto on nou nou-listalla
 
Tuorejuusosta mulle sanottu et on ok jos pastoroitu, tai jos sen valmistaa ruokaan tai leivonnaiseen yli 72 c°

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Hei ! Miten ootte alkuraskaudessa uskaltaneet syödä tuore ananasta? Mulla menossa rv 7+2 ja oon vetäny nyt viikon aikana kolme ananasta melkein yksin ja nyt vasta leikkinä vitsailin miehelle että entä jos ei saakkaan sitä syödä ja tarkistin netistä ja vastaan tuli et se aiheuttais keskenmenoja niinkuin papaija koska ananaksessa on paljon bromealiinia joka saa kohdun supistelemaan... Nyt varmaan saa sit pelätä pahinta et kohta keskenmeno.. :sad001

Joo ja rv 6+2 vedin taas hirveesti pellavansiemeniä raakana jugurtissa yli desin verran kahesti päivään ihan siis jo ennenkuin raskaus alkokaan noihin viikoille asti, ennenkuin luin pussin takaa et ei saa ottaa 2ruokalusikallista enempää.. :sad001:sad001:confused005:BangHead
 
No, ei oo kyllä tullut mieleenkään, ettei sais tuoretta ananasta syödä... Ei nyt oo kyllä tullut syötyäkään, mut en kyllä ois sitä osannut mitenkään varoakaan.

Pellavansiemeniä taas ei ilmeisesti suositella niiden sisältämän kadmiumin ja syaanivedyn takia. Ainakin kadmium raskasmetallina uskoakseni aiheuttaa ongelmia vain pitkäaikaisen altistuksen myötä.
 
Ei kyllä ole täälläkään päin tietoa että ananas aiheuttaisi km. Alkuraskaudessa harvinaista on että pystyis itse "aiheuttamaan" km, vaan se onyleensä joku muu syy siellä takana :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
En mäkään ehkä usko, että sillä ananaksella saisi keskenmenon aikaan. Edellisessä raskaudessa en tosi pystynyt edes katsomaan ananasta kohti. Nyt ollaankin leikkimielisesti aina Prismassa tesrailtu ananadta haistelemalla. :d eilen kaupassa ei kyllä tehnyt mieli haistaa, kun muutenkin oksetti.
 
Alkuraskaudessa on vaikee aiheuttaa itse km, tupakointikin esim vaan lähinnä lisää riskiä mut ei automaattisesti aiheuta km. Varovaisuus silti aina hyvästä :)

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Tämä on just niin oikea palsta meikäläiselle :D mulla on pitkä lista tyhmiä kysymyksiä! Anteeks jo etukäteen. Eka tulee tässä: (hitto ku nolottaa) mulla on tänään rv 4+3 (vaun mukaan) niiiiiiin onko tämä nyt raskausviikko neljä vai jo viisi? :D
 
Juu, 4 täysinäistä viikkoa ja 3 päivää eli 5.viikko :) Itelläki meni tovi sisäistää tää ku muutenki nää päivien lasku on vähintäänki mielenkiintosta :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä olen kyllä syönyt ananasta kahdessa aikaisemmassa raskaudessa jos sitä jossain on ollut enkä oo ikinä ennen kuullu ettei sais syödä. :confused: Pastoroimattomia maitotuotteita ei saa syödä, eikä vakuumi pakattuja tuotteita esim. kaupan kraavia kalaa. Haukeakin tulee välttää. Ja tietysti raakaa lihaa ei saa syödä esim. lihapulla taikinan maistaminen. nyt ei muistu enempiä mieleen mutta aattelin ny muutaman kirjottaa jos jotain kiinnostaa.:)
 
Kiitti pimut :) toinen tyhmäkysymys koskee juustoa. Luinkin jo tuolta että asiaa oli hieman jo pohdittukin mut voiko olla totta että fetajuutoskin olis muka kielletty? entä halloumi?
 
Takaisin
Top