Työnteko uuvuttaa

Sairaslomaa pitäisi saada melko helposti kun sanoo esim että selkä menee hoitotöissä ja muuta vaivaa kertoo. Minä sain kerralla pari viikkoakin. Sitten äitiyslomallekin jäin varhennetulle kun tuntui etten jaksa, se itse loman jälkeinen äippäloma alkaa nyt 15.päivä minulla. Ajattelin siltä kantilta, että kun joku tuttu ei ollut koko raskausaikana töissä, niin minullekin riitti jo kun alkoi painamaan hoitotyössä sieltä ja täältä ja alkoi olla henkisesti raskasta. Ja näillä viikoilla jouduin ensimmäistä lasta odottaessa raskausmyrkytyksen vuoksi jo sairaalaan,:inpain: tahdoin antaa itselleni aikaa jos nytkin tulee se myrkytys, että en suunnilleen suoraan töistä joudu sairaalaan odottamaan ja synnyttämään lastani. Ottakaa vain saikkua/ jääkää vaikka varhennetulle äitiyslomalle jos on mitenkään mahdollista, mikä pakko siellä töissä on väkisin väkertää.Tuo on tietenkin jokaisen oma asia jääkö äippälomalle aiemmin, mutta sellainen mahdollisuus on olemassa, ja minä otin sen.
 
Sairaslomani jatkuu nyt sit sopimuksen loppuun asti eli 9.10. Kohdunkaula on lyhentynyt 3 cm --> 1,7 cm, mikä levossa kyllä hieman piteni ja näytti parhaimmillaan 2,9 cm. Tuli määräys, että nyt on tosiaan otettava rauhallisesti, ei siivousta, ei kävelylenkkejä yms rasittavaa. Hoitotyö ei tule tässä tilanteessa kuulemma kuuloonkaan :D

No nyt otetaan sitten rauhallisesti. Lääkäri määräsi jotain estolääkettä (lugesteron) tohon kohdunkaulan lyhenemiseen. Lueskelin vain sitä käyttöohjetta ja siellä oli maininta, että sitä lääkettä voi käyttää alkuraskaudessa mutta viimeisellä kolmanneksella ei suositella, kun ei ilmeisesti ole näyttöä vaikutuksista lapseen tai jotain. Ja saattaa aiheuttaa maksavaurioita. Mutta jos lääkäri on määrännyt, niin kai hän tietää paremmin voiko sitä käyttää.
 
Noniin, nyt on päätoimen (kassa+aspa) työt taputeltu ja täytyy sanoa, että ihan hyvä kun onkin. Kunnialla selvisin ilman sairaslomia, mutta kyllä ihan viimeset päivät tuntuivat jo aika raskailta. Vielä on lokakuun ajaksi (sunnuntait) kuitenkin muita hommia, mutta näitä voin tehdä onneksi kotoa käsin etänä. :) Huomenna alkaa virallisesti äitiysloma, tsemppiä vielä töissä porskuttaville! :)
 
Mullakin oli tänään viimenen työpäivä ❤ kyllä ihan tarpeeks riitti ja tuskin viikkoakaan olisin enää jaksanut. Työkaverit muisti ihanalla patsaalla ja toivotti tervetulleeksi takaisin jos sellainen mahdollisuus on.
 
Virallinen äitiysloma olis alkanu 22.10, tänään alkanu sairasloma äitiysloman alkuun asti. Helpottunut olo, vaikka välillä tuleekin olo että jos kuitenkin olisin jaksanut (vaikka tiedän etten olis).

Nyt sitten vaan iskee tekemisenpuute, riittääkö pelkkä Netflix :D
 
Mulla on enää neljä päivää ja odotan niitäkin epämiellyttävän tunteen vallassa. Olen ihan sikaväsynyt. Mut perjantaina sit alkaa oikeasti äitiysloma - jee.
 
Miulla vielä kaks viikkoa töitä jäljellä, ja sit saa jäädä ansaitulle äitiyslomalle!
Teen edelleen kahta työtä ja toistaiseksi kaikki mennyt hyvin! :happy:
Myönnän kyllä väsymyksen ajoittain valtaavan kropan, mutta nyt koetan vain ajatella, että ENÄÄ kaksi viikkoa!! :happy: Päivätyö on onneksi suht iisiä ja kevyttä toimistohommaa, mutta viikonlopun yötyöt tahtoo vähän tuntua ajottain raskailta (jalat ja selkä tahtoo kipeytyä, kun on seisomatyötä).. Onneksi kuitenkin saan toistaiseksi vielä nukuttua yövuoron jälkeen ihan ok!
 
Takaisin
Top