Työnimi vauvalle

LaFuturaMama

Kommentoinnin ninja
Lokamammat 2018
Mua mietityttää, miten äidit keksii näitä työnimiä...mieheltä kysyin, mitä nimeä me käytetään vauvasta ja se oli kans ihan hölmönä, et tartteeko olla joku työnimi? Mä mietin ihan samaa. Joten meillä on vaan vauva :) Miten teillä?
 
Meillä on Saaga. Mies keksi. On kuulemma hänen neljäs saagansa. Tää on siis miehen neljäs lapsi.
 
Molemmat kalastetaan paljon joten ehkä siitä alkoi nimitys muikuksi
 
Meillä alkuun ollut "sintti" tai "pikkusintti", mitään sen kummemmin ei olla työnimestä keskusteltu.

Työnimiä kuuli kaikenlaisia kun työskenteli vastasyntyneiden parissa, välillä vanhemmat kertoi niistä korvat punaisina, ei tietty olisi tarvinnut mutta hämilleen kun menivät! Heh.
 
Ei meilläkään mitään työnimeä ole, tosin ei olla vielä ultrassakaan käyty. Parhaat työnimet tulee itsestään, ei keksimällä ☺
 
Täältä löytyy Irma-Petteri :joyful:
Ihan vaan I-P kavereiden kesken!
(ja kyllä, mies keksi)
 
Meillä mennään iha pötkylällä. Oha tuo ny paree ku aluksi se oli katkarapu :D
 
Ensimmäisen työnimi oli Pärttyli, se syntyi vasta sitten kun rakenneultrassa kävi ilmi että poika on tulossa vaikka olin ihan varma tytöstä (oltiin ostettu mutsin kanssa 4 hepenemekkoa valmiiksi, heh). Pärttyli siis oli tosiaan nimipäiväkalenterissa vielä 1900-luvun alussa miehen nimenä, tulee siis ruotsinkielisestä nimestä Bertil - ja varmaa oli että sitä nimeä vauvalle varmasti tulisi, huvittuneena vaan käytiin läpi niitä hassuimman kuuloisia nimiä ja jotenkin se lempinimi sitten jäi elämään työnimenä. Tälläkin kertaa luulen että tulossa on tyttö, mutta ekasta kerrasta viisastuneena en osta niitä mekkoja valmiiksi. Oon miettiny työnimeksi Hilariusta, mitäs tykkäätte?
 
hattivatti,bebe, pikkunen tai vauva. Miehen suusta tulee välillä katkarapu tai masuasukki mutta en niitä käytä itse :hello2
 
Aikalailla tää on puheissa ihan vaan vauva. Heppu ja pikkuheppu myös, tai näitä yritän ite ottaa käyttöön. Esikoinen oli pikkutyyppi, ni ihan koitin keksimällä keksiä jonkun vastaavan ja heppu tuntuu istuvan suuhun parhaiten.
 
Slash. Siipan mielestä Slash on suunnilleen jumalasta seuraava, joten jos se on poika, siitä pitää kuulemma tulla oikeastikin Slash. Oletan todellakin, että tämä on vitsi.
 
Kinder surprise miehen kanssa ja kindermuna kun puhun äitin ja parhaan ystävän kanssa :p
 
Takaisin
Top